2011-07-24, 13:00
Medlem
GeneralGibsons avatar
Till att börja med vill jag bara säga att jag skall boka tid hos vårdcentralen så de kan få sig en titt. Det är ju bäst att vara säker på att det inte är något farligt.

Det jag hoppas ni kan hjälpa mig med är att försöka avgöra vad det kan röra sig om och huruvida det kan vara farligt över huvud taget.

För ca 1 år sedan hade jag en liten mörk prick på snoppen, precis vid skaftet. Den började sedan växa, men fläckens omkrets ändrades inte utan den växte utåt istället. Det var ett tag som ett litet skaft som stack ut. Det växte sen mer och blev mer rund i formen, men den är fortfarande bara fäst i en enda liten punkt.

Nu är den ungefär lika stor som en halv femtioöring. Ungefär lika platt som en femtioöring. Ganska cirkulär men ojämn i ytan. Den har en jämn färg (har ungefär samma färg som pungen).

Är det vanligt att "elaka" fläckar ser ut på det här sättet? Den är som sagt utstående, rund, jämn i färgen och själva fästet är väldigt litet så den sitter väldigt ytligt.

Det känns ju typiskt att den är på just höger sida också då jag har mobiltelefonen i höger ficka varje dag :/

Någon som har koll på sånt här?
Citera
2011-07-24, 13:24
Medlem
Bones666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralGibson
Till att börja med vill jag bara säga att jag skall boka tid hos vårdcentralen så de kan få sig en titt. Det är ju bäst att vara säker på att det inte är något farligt.

Det jag hoppas ni kan hjälpa mig med är att försöka avgöra vad det kan röra sig om och huruvida det kan vara farligt över huvud taget.

För ca 1 år sedan hade jag en liten mörk prick på snoppen, precis vid skaftet. Den började sedan växa, men fläckens omkrets ändrades inte utan den växte utåt istället. Det var ett tag som ett litet skaft som stack ut. Det växte sen mer och blev mer rund i formen, men den är fortfarande bara fäst i en enda liten punkt.

Nu är den ungefär lika stor som en halv femtioöring. Ungefär lika platt som en femtioöring. Ganska cirkulär men ojämn i ytan. Den har en jämn färg (har ungefär samma färg som pungen).

Är det vanligt att "elaka" fläckar ser ut på det här sättet? Den är som sagt utstående, rund, jämn i färgen och själva fästet är väldigt litet så den sitter väldigt ytligt.

Det känns ju typiskt att den är på just höger sida också då jag har mobiltelefonen i höger ficka varje dag :/

Någon som har koll på sånt här?

Hade en likadan för 5 år sen, fast på magen, och det visade sig vara helt ofarligt. Fick kylspray o vips skar de bort den. Såg för jävla udda ut bara, den lilla ploppen.
Citera
2011-07-24, 13:31
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Det kan vara en skin tag. Helt ofarligt i så fall.

http://healthpictures.in/skin-tag/?i...t:429,r:11,s:0

Man har olika lätt att få sådana och ju äldre man blir desto lättare har man för att få dem.
Citera
2011-07-24, 13:32
Medlem
GeneralGibsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bones666
Hade en likadan för 5 år sen, fast på magen, och det visade sig vara helt ofarligt. Fick kylspray o vips skar de bort den. Såg för jävla udda ut bara, den lilla ploppen.

Jag är långt ifrån en expert på hudcancer men "ploppar" av den här typen brukar väl inte vara farliga?
I vilket fall blir det väl att gå till doktorn och dra ner byxorna helt enkelt.
Citera
2011-07-24, 14:14
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralGibson
Jag är långt ifrån en expert på hudcancer men "ploppar" av den här typen brukar väl inte vara farliga?
I vilket fall blir det väl att gå till doktorn och dra ner byxorna helt enkelt.

Har du kollat in mitt inlägg och länken jag lämnade?
Citera
2011-07-26, 18:27
Medlem
GeneralGibsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Har du kollat in mitt inlägg och länken jag lämnade?

Kollade nu. Känns som att det definitivt kan vara något sådant. Jag läste dock inget om huruvida färgen kan ändras när det gäller en "skin tag". Den har nu börjat få en mörkblå/svart prick i mitten. Skumt detta.

För övrigt är jag ung och smal och borde därför inte börja få såna här grejer redan nu. Jag har dock väldigt mycket små leverfläckar (prickar) över hela kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in