2011-07-24, 11:49
Medlem
shhs avatar
Jag har ftt ett inkassokrav frn Sergel om en faktura jag inte visste existerade. Troligtvis en faktura som frsvann i och med att jag flyttade och som jag missat helt. Nu har jag iaf ftt ett inkassokrav frn Sergel som har gtt ut fr fem dagar sedan och jag ska betala den.

Ska man ange ngot OCR/Referensnr? Det finns ett rendenummer med, r det vad man ska bifoga?

Kan detta ha gtt till kronofogden redan om beloppet egentligen skulle varit Sergel tillhanda i onsdags?
Citera
2011-07-24, 12:00
Medlem
Klart det kan ha kt ivg till kronofogden om det skulle varit betalt fr fem dagar sen.
Citera
2011-07-24, 12:01
Medlem
klinger75s avatar
betala in s fort som mjligt , troligtvis har den inte gtt till kfm nnu .

r du osker ring och frga dem , det r inte Hells Angles du har att gra med
Citera
2011-07-24, 12:13
Medlem
shhs avatar
jo, jag har ju tnkt betala det nu p en gng men jag vet inte om man ska bifoga rendenr nr man skicakr ivg det? det str inget p papperet, har verklgien luslst det. Deras kundtjnst r inte heller ppen, ppnar imorgonbitti. Jag vill dock betala det nu p en gng s att det kommer in imorgon. Ingen som vet vad som ska st under "OCR eller meddelande:" nr man lgger in en betalning dit?
Citera
2011-07-25, 10:29
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shh
Ingen som vet vad som ska st under "OCR eller meddelande:" nr man lgger in en betalning dit?

Nu har du vl visserligen redan betalat eller ringt dem, men hr kan du logga in med ditt rendenummer vilket kanske bringar lite klarhet i det hela: https://online.sergel.com/direkt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in