Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-23, 22:12
  #1
Medlem
impasses avatar
Jag tycker faktiskt att boken har ett sådant värde sig att den förtjänar en egen tråd. Alla vet ju att de två redan stora trådarna om massakern och bombningen kommer att bli enorma, tycker att det blir mycket lättare att finna information om man starta nya trådar om de har ett diskussionsunderlag (Gore-tråden t.ex.). Om mod inte håller med så ber jag om ursäkt.


2083 A European Declaration of Independence

Saker värda att diskutera:
Hans tips
Hans syn på Europa
Källorna, om någon verkligen orkar kolla upp
Och eventuella finansiärer?

EDIT: Citera helst eller ange sida när ni diskuterar specifika stycken, blir så mycket enklare för oss alla då.


-------
EDIT: PDF-länken uppdaterad //mod
__________________
Senast redigerad av Lobengula 2011-07-25 kl. 03:39.
Citera
2011-07-23, 22:15
  #2
Medlem
Vi borde dela upp, någon läser del 1, någon del 2 etc etc. Skulle vara väldigt intressant att reda ut ifall det fanns medfinansiärer.
Citera
2011-07-23, 22:17
  #3
Medlem
Var sägs det att han har skrivit den?
Citera
2011-07-23, 22:19
  #4
Medlem
impasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuxExterior
Var sägs det att han har skrivit den?
Finns ett par opublicerade bilder på honom, sedan tror jag att den är för lång, välskriven och främst detaljerad för att vara någon trollning. Men främst av allt så finns det löjligt klara kopplingar mellan hans aktioner och hans redan kända politiska ställning i boken.
Citera
2011-07-23, 22:20
  #5
Medlem
snilleochsmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godjayhova
Vi borde dela upp, någon läser del 1, någon del 2 etc etc. Skulle vara väldigt intressant att reda ut ifall det fanns medfinansiärer.

Läste kapitlet om det. Det har inte funnits några medfinansier.

Håller på att läsa hans dagbok om de 80 sista dagarna. Jag återkommer om jag hittar något.
Citera
2011-07-23, 22:23
  #6
Medlem
Azoracs avatar
Vart finns hans dagbok?
Citera
2011-07-23, 22:25
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasse
Finns ett par opublicerade bilder på honom, sedan tror jag att den är för lång, välskriven och främst detaljerad för att vara någon trollning. Men främst av allt så finns det löjligt klara kopplingar mellan hans aktioner och hans redan kända politiska ställning i boken.

Jomen varifrån kommer infon om att norgeskytten skall ha skrivit dokumentet som länkas? Åbäket hänger sig när jag försöker öppna pdf:en.
Citera
2011-07-23, 22:27
  #8
Medlem
impasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuxExterior
Jomen varifrån kommer infon om att norgeskytten skall ha skrivit dokumentet som länkas? Åbäket hänger sig när jag försöker öppna pdf:en.
Vet jag faktiskt inte om, fann den ganska nyligen i massaker tråden. Bra fråga dock, hur dök den upp?
Citera
2011-07-23, 22:36
  #9
Medlem
heiss avatar
Breiviks manifest! 1500 sidor

Här har ni manifestet på 1500 sidor skriven av Anders. Här står allt, väl utförligt hur han tillverkade sin bomb, dagbok, barndom och uppväx, politiks syn, tankar o.s.v.

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e...ependence.docx
Extralänk. http://www.2shared.com/file/M-s-2fBD...tionofInd.html

Artikeln från norsk tidning.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080671


Tänkte att vi här kunde gå igenom vad som står och plocka ut utdrag. (Q&As och bombtillverkning hittar ni mot slutet)


Q: Military experience?

A: None. I avoided the mandatory draft service when I was 18 because I didn’t feel any loyalty to the ruling political parties. I understood from early age that dying for your country would involve fighting your own leading political parties, not serving them.


Q: You know that a large majority of people will end up viewing you as a complete nut right, despite your own and others efforts to justify violence?

A: I am fully aware that the media will attempt to label me as a nut. This is the most common strategy of combating political dissidents...

Q: But doesn’t it worry you that 95% of all Europeans will openly detest you and call you a murderer and a terrorist?

A: It’s human nature to be selfish, to seek admiration, love and affection. This is why very few people will have the self insight, the ideological and moral confidence and strength to act selflessly on behalf of their own countrymen on their own initiative without a solid hierarchical organisation or country supporting and encouraging them



__________________
Senast redigerad av heis 2011-07-23 kl. 22:44.
Citera
2011-07-23, 22:36
  #10
Medlem
twiceamans avatar
Är det Anders som skrivit boken?
Citera
2011-07-23, 22:39
  #11
Medlem
SummaSummarums avatar
Ja detta var väldigt avslöjande:
Citat:
3.23 The cruel nature of our operations


“We do not want to do this, but we are left no choice.”


The 3-phase-process of destroying and replacing the current cultural Marxist/ multiculturalist regimes of Western Europe will not be easy or painless. Keep in mind that these regimes we are fighting have and are still committing genocide against the indigenous peoples of Europe by exposing them to more than 25 million Muslims. They have indirectly killed more than 15 000 Europeans, raped more than 500 000 European women, robbed and terrorised more than 4,5 million Europeans, fired more than 37 000 cultural conservatives from their jobs and incarcerated more than 150 000 brothers and sisters for opposing their policies.

As a Justiciar Knight you are operating as a jury, judge and executioner on behalf of all free Europeans. Never forget that it is not only your right to act against the tyranny of the cultural Marxist/multiculturalist elites of Europe, it is your duty to do so.

There are situations in which cruelty is necessary, and refusing to apply necessary cruelty is a betrayal of the people whom you wish to protect.


The preferred method is to attack in a violent and deceptive form (shock attack), usually with limited forces (1-2 individuals).


Once you decide to strike, it is better to kill too many than not enough, or you risk reducing the desired ideological impact of the strike.
Explain what you have done (in an announcement distributed prior to operation) and make certain that everyone understands that we, the free peoples of Europe, are going to strike again and again. Do not apologise, make excuses or express regret for you are acting in self-defence or in a preemptive manner. In many ways, morality has lost its meaning in our struggle. The question of good and evil is reduced to one simple choice. For every free patriotic European, only one choice remains: Survive or perish. Some innocent will die in our operations as they are simply at the wrong place at the wrong time. Get used the idea. The needs of the many will always surpass the needs of the few.
Sjukt. Han verkar se sig som någon slags korsriddare. Han talar om "Knights Templar" och liknande saker i andra kapitel. Om det nu är han som skrivit boken, men flera saker som tas upp i övriga kapitel verkar passa in med vad han skrivit i övrigt på internet.
__________________
Senast redigerad av SummaSummarum 2011-07-23 kl. 22:44.
Citera
2011-07-23, 22:44
  #12
Medlem
Rodolfuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Ja detta var väldigt avslöjande:

Sjukt. Han verkar se sig som någon slags korsriddare. Han talar om "Knights Templar" och liknande saker. Om det nu är han som skrivit boken, men flera saker verkar passa in med vad han skrivit i övrigt på internet.
Jag tror definitivt att det är han. Andrew Berwick är nog en översättning av hans namn eller taget "korsriddarnamn" utav honom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback