2011-07-23, 11:26
Medlem
Tomatpures avatar
Frågar om en tjej vill mötas, detta är 3e gånegn detta händer, de är alltid någon ursäkt är alltid sjuk eller alltid upptagen med något JÄTTEviktigt, är detta bara ett test att se hur killen reagerar eller?
Citera
2011-07-23, 11:37
Medlem
Jag har faktiskt alltid dissat tjejer som gjort så och sagt att ingen av mina vänner håller på så. Jag har alltid skrivit något i stil med "du kan dra åt helvette, jag har inte tid för sånt här skit"

På något konstigt sätt har det alltid gjort att tjejen försökt med mig så in i helvette. Jag har alltid svarat men jag har aldrig ändrat min åsikt om att jag inte vill träffas igen, nånsin. Det är hela tiden den.. Kan vi inte träffas.. snälla.. och jag alltid.. "nej.. jag litar inte på dig för fem öre"
Citera
2011-07-23, 11:39
Medlem
Diablesss avatar
Antingen vill hon inte ses med vågar inte säga det rakt ut eller så testar hon dig för att se hur pass länge du är villig att jaga efter henne. Eller så provkör hon en annan snubbe och vill behålla dig i periferin tills hon bestämt sig.
Citera
2011-07-23, 11:41
Medlem
Sillberts avatar
Har hon haft en ursäkt att inte träffas tre gånger på raken är det nog troligt att hon inte är intresserad.
Citera
2011-07-23, 11:52
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
Har hon haft en ursäkt att inte träffas tre gånger på raken är det nog troligt att hon inte är intresserad.
Nej inte samma person, 3 olika personer, eftersom jag fått nr borde de inte va totalt ointresserad
Citera
2011-07-23, 11:53
Medlem
hmm.. jag dejtade en tjej i våras som det tyvärr inte fungerade med (hennes åsikt). Hon blev i stället tillsammans med sin bästa killkompis som hon tidigare hade sagt till mig att "jag skulle aldrig kunna bli ihop med honom för jag vill inte förstöra vår vänskap".

Aja, första tiden efter hon "dissat" mig så undvek hon mig (detta har hon själv sagt) för hon trodde jag skulle vara sur på henne. Men hon har ändå ringt nästan varje dag. Sen efter några veckor så började hon prata om hur roligt vi hade det när vi träffades och att hon gärna skulle vilja umgås som kompisar.

Javisst sa jag och frågade när hon skulle vilja ses. Men varje gång jag har frågat henne så har hon sagt en dag för att sen ställa in. Nu har det nästan gått två månader och jag börjar ledsna totalt. Jag har slutat föreslå att vi ska ses men hon fortsätter och frågar om vi inte kan hitta på något.

Vet inte riktigt vad jag ska göra. Tycker ju om henne och skulle gärna vilja ha henne som en vän men inte på det här viset.

Så jag vet inte TS.. kanske vill dom ha uppmärksamheten / bekräftelsen men inte vilja på riktigt?
Citera
2011-07-23, 11:54
Medlem
fjungen33s avatar
Vill man träffa nån så ser man till att det går, säkert du som frågat varje gång med. Att ha ursäkter varje gång, då vill man inte träffas. Ts glöm och gå vidare.
Citera
2011-07-23, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
Helt ärligt så tror jag att det beror på att hon lever ett liv som tjej.. Det kommer erbjudanden från alla håll som dart pilar på hennes panna "ska vi göra det? Ska vi göra det? ska vi göra det?" Typ fest, shopping, hit o dit.. så blir hans erbjudande om att umgås inte så intressant helt plötsligt. Och det känns bättre att dissa och göra det andra, eftersom han är ju kille.. dom kan man ju behandla hur man vill, de rövslickar ju ändå...

Därför min reaktion tbh.. Jag säger du kan dra åt helvette redan andra gången.
Citera
2011-07-23, 12:01
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure
Frågar om en tjej vill mötas, detta är 3e gånegn detta händer, de är alltid någon ursäkt är alltid sjuk eller alltid upptagen med något JÄTTEviktigt, är detta bara ett test att se hur killen reagerar eller?
Tolka tjejer korrekt är omöjligt vet vi ju redan.
  1. Men hon kanske vill egentligen men vågar inte. Om ni aldrig träffats vill säga.
  2. Är det bara du som tjattat om att träffas så nej då vill hon nog inte det utan bara ha en chatkompis.

Om fallet är nummer 1 så kommer det bli som för tidigare person nämnde, du får en desperat tjej efter dig.
Citera
2011-07-23, 12:02
Medlem
Citat:

Jag hade blivit lite irriterad på det. Ifall hon vill träffas kommer hon försöka lite själv. Nästa gång ni pratas vid säg att hon kan väll slå en signal när hon har tid och vill umgås. Ringer hon inte eller hör inte av sig verkar du inte vara allt för högt prioriterad. Brukar det vara du som för samtalen? Vem ringer? Svarar hon mest på frågor eller tar hon initiativ till att fortsätta samtalet?

Citat:
Ursprungligen postat av Gukken
hmm.. jag dejtade en tjej i våras som det tyvärr inte fungerade med (hennes åsikt). Hon blev i stället tillsammans med sin bästa killkompis som hon tidigare hade sagt till mig att "jag skulle aldrig kunna bli ihop med honom för jag vill inte förstöra vår vänskap".

Aja, första tiden efter hon "dissat" mig så undvek hon mig (detta har hon själv sagt) för hon trodde jag skulle vara sur på henne. Men hon har ändå ringt nästan varje dag. Sen efter några veckor så började hon prata om hur roligt vi hade det när vi träffades och att hon gärna skulle vilja umgås som kompisar.

Javisst sa jag och frågade när hon skulle vilja ses. Men varje gång jag har frågat henne så har hon sagt en dag för att sen ställa in. Nu har det nästan gått två månader och jag börjar ledsna totalt. Jag har slutat föreslå att vi ska ses men hon fortsätter och frågar om vi inte kan hitta på något.

Vet inte riktigt vad jag ska göra. Tycker ju om henne och skulle gärna vilja ha henne som en vän men inte på det här viset.

Så jag vet inte TS.. kanske vill dom ha uppmärksamheten / bekräftelsen men inte vilja på riktigt?

Säger samma sak som till Tomatpure, be henne sätta ett datum och ifall de inte går be om en bra förklaring. Sen kan du säga att det inte är kul att hon gör upp planer för att alltid ställa in. Du kanske har bättre saker för dig än att planera saker med henne för att sedan inte träffas.
Senast redigerad av Elross 2011-07-23 kl. 12:05.
Citera
2011-07-23, 12:10
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elross
Säger samma sak som till Tomatpure, be henne sätta ett datum och ifall de inte går be om en bra förklaring. Sen kan du säga att det inte är kul att hon gör upp planer för att alltid ställa in. Du kanske har bättre saker för dig än att planera saker med henne för att sedan inte träffas.
Tack för alla tips, är bekant med henne hon vet vem jag är osv. och får en känsla av att hon är blyg, kanske därför
Citera
2011-07-23, 12:15
Medlem
Dorss avatar
Citat:
Tack för alla tips, är bekant med henne hon vet vem jag är osv. och får en känsla av att hon är blyg, kanske därför

Du får vara lite stolt. Jag skulle inte vilja ha en kille som kröp för mig. Säger jag att jag inte kan träffas så kan jag inte träffas. Men då får ju JAG höra av mig nästa gång. Eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in