• 1
  • 2
2011-07-23, 08:29
Medlem
hej
tänkte sola solarium nu första gången jag är en kille på 18 år med vanlig svensk ljus hy ungefär hur länge skall man ligga i solariumet dom första gångerna?
är det farligt om man solar flera dagar i rad eller om man solar förlänge?
har inte jätte mycket men har lite finnar försvinner dom om man solar i ett solarium precis som dom torkas ut i riktiga solen?
2011-07-23, 12:13
Medlem
Popcornfrallas avatar
Börja med 10-12 minuter med medium styrka. Därefter ökar du successivt. Finnar syns väl mindre om man har lite brun färg. Och sola inte alltför ofta, ha ett par dagars mellanrum mellan varje session.
2011-07-23, 19:13
Medlem
okey tack hur länge kan man köra efter 2veckor ungefär?
2011-07-23, 19:34
Medlem
paul.allens avatar
Finnar torkas ut utav solarium ja, jag solade en del innan då jag hade eget solarium. Blev ungefär 15 min/veckan fördelat på oftast 2 tillfällen.
2011-07-23, 19:55
Medlem
Popcornfrallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rofle92
okey tack hur länge kan man köra efter 2veckor ungefär?

15-20 minuter kanske? Men det beror ju också på styrkan i solariet.
2011-07-24, 08:03
Medlem
aa precis hur lång tid tar det tills man ser resultat har solat 2dagar nu 10 min och 15min har inte direkt märkt någon skillnad
2011-07-24, 23:27
Medlem
Popcornfrallas avatar
Citat:
aa precis hur lång tid tar det tills man ser resultat har solat 2dagar nu 10 min och 15min har inte direkt märkt någon skillnad

Jag brukar märka det redan efter första sessionen men du får helt enkelt öka styrkan på solariet eller köra fulla 20 minuter om du inte ser några resultat.
2011-07-25, 04:43
Medlem
okey tack så jätte mycket för svar och snabba svar!!
2011-07-25, 04:47
Medlem
nu har ja solat i dag igen tredje raka dagen. första dagen 10min andra 15 och nu solade ja 20min och känns som jag är lite brunare nu faktist. men hur länge håller det sig innan man börjar tappa färg och återgår till sin vanliga vita hudfärg hur ofta solar ni som redan är bruna?och hur länge?
Senast redigerad av rofle92 2011-07-25 kl. 05:24.
2011-07-25, 13:34
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
nu har ja solat i dag igen tredje raka dagen. första dagen 10min andra 15 och nu solade ja 20min och känns som jag är lite brunare nu faktist. men hur länge håller det sig innan man börjar tappa färg och återgår till sin vanliga vita hudfärg hur ofta solar ni som redan är bruna?och hur länge?

Inget alls dock har jag pengar kvar på mitt solarium kort och det regnar idag, så blir nog att man glider in idag eller imorgon och tar sig en 20min session. Jag har bara solat solarium sen i vintras men la av när vårsolen började titta fram, då jag jobbar ute väldigt mycket i mitt arbete behöver jag inte använda solarium för att fortfarande bli brun.

Det är stor skillnad på folks pigment, jag blir brun väldigt lätt och märker skillnad snabbt, efter bara några få solningar i vintras undrade folk om jag varit utomlands för jag såg så brun ut. Så jag har ju "bra" pigment för solning åtminstone.
2011-07-25, 15:55
Medlem
Skitonds avatar
Citat:
Det håller sig ett tag, det är väldigt olika från person till person. Men man blir lite självblind om man säger så och vill gärna se skillnad efter ett par dagar igen, då man vant sig vid att vara lite brun.

Jag solar när jag känner för det, blir väl 15 min/väcka.

Det håller längre om man använder en lätt exfolierande bodyscrub på morgonen den dagen man ska sola och om man smörjer in sig efter att man har solat.
2011-07-26, 01:17
Medlem
hur ofta kan man sola i veckan? ifall man solar flera gånger så är det väll inte bra för kroppen?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in