• 1
  • 2
2011-07-24, 16:28
Bannlyst
Ja, i vissa hänseenden tycker jag det! Tex när en galning springer runt och dödar folk för att han är ond. Sådana galningar är intet värda i mina ögon. Det finns många andra exempel på människans grymheter, och andra arter beter sig inte så. Även om vi antar att vi är den mest intelligenta "arten", då är det ju vi själva som har bestämd vad det skall innebära? Om man kunde fråga en val, eller en elefant, då kanske de hade talat om för os hur otroligt usla vi är på att förvalta denna intelligens!

Som sagt, det finns onda och goda människor, men knappt några "onda" djurarter.
Citera
2011-07-24, 17:27
Medlem
Du har en god poäng! Vad är egentligen "smart" och "intelligent"?

Men om man jämför ett normalt människoliv med ett normal djurliv vad nu dessa saker är så tycker jag att människolivet är mer värt för jag är övertygad om att vi har ett större känslospektrum. Vi "lever mer".

Sen tycker jag inte att det finns onda människor, det finns förvirrade och olyckliga människor och dom tycker jag ska få någon slags hjälp snarare än att man ska se dom som helt värdelösa.
Citera
2011-07-24, 17:33
Medlem
Baltars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limas
Tack för era intressanta tanker! Nu har vi fått ytterligare ett stärkt bevis på hur total galenskap kan drabba vår art...Ohyggligt, men det kommer att fortsätta....."Andra arter" dödar för att få föda, så de just kan överleva....."Vi" dödar för dödandes skull.

limas, du är för tillfället för bitter för att analysera frågan objektivt.
Citera
2011-07-24, 20:04
Medlem
Awokad0s avatar
Alla arter prioriterar sin egna överlevnad högst. Det är först nu när människan har det så fruktansvärt lätt att leva som vi blivit så oerhört själv destruktiva. Och det är högst logiskt bara naturens gång.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in