2011-07-22, 15:04
Medlem
Hej
Jag har en frga till er som har precis brjat pilla med OS X Lion.
'Tre fingers funktionen' p trackpaden dr man gick tillbaks till 'previous page' i bde chrome och Finder ect, finns den instllningen kvar och hur fr jag den till att funka igen?

Tack p frhand
Citera
2011-07-22, 15:13
Medlem
tzjs avatar
Systeminstllningar - styrplatta - fler gester.
Citera
2011-07-22, 15:39
Medlem
det gick nr jag ndrade funktionen till 3 fingrar men d funkar inte 'three finger drag'.
min 'Swipe between pages' funkar inte med 2 fingers instllning...
Citera
2011-07-25, 02:26
Medlem
Darksphinxs avatar
Upplevde till en brjan samma problem, men hittade lika snabbt lsningen. Konservativt nog anvnde jag applikationen "scroll reverser" fr att slippa vnja mig vid den ndrade scroll-rikningen. Detta verkade tyvrr ven pverka tvfingers-sidsvepande. S om du anvnder scroll reverser - inaktivera s kommer det troligen lsa sig.
Citera
2011-07-25, 10:19
Medlem
DRENs avatar
Jag anvnder fyra fingrar svep fr att blddra mellan helskrmsprogram och tre fingrar fr att g fram och tillbaka i webblsaren (Safari).
Citera
2011-07-28, 15:01
Medlem
Hur gr jag fr att ppna en tidigare beskt sida i safari i en ny flik? Tidigare kunde man hlla inne cmd och dra tre fingrar bakt s skedde detta. Den enda lsningen jag hittat en s lnge r att hlla in cmd och klicka manuellt p baktknappen uppe i vnstra hrnet, vilket inte r s mac-aktigt. Finns det ngon lsning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in