Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-07-22, 15:04
Medlem
Hej
Jag har en fråga till er som har precis börjat pilla med OS X Lion.
'Tre fingers funktionen' på trackpaden där man gick tillbaks till 'previous page' i både chrome och Finder ect, finns den inställningen kvar och hur får jag den till att funka igen?

Tack på förhand
Citera
2011-07-22, 15:13
Medlem
tzjs avatar
Systeminställningar - styrplatta - fler gester.
Citera
2011-07-22, 15:39
Medlem
det gick när jag ändrade funktionen till 3 fingrar men då funkar inte 'three finger drag'.
min 'Swipe between pages' funkar inte med 2 fingers inställning...
Citera
2011-07-25, 02:26
Medlem
Darksphinxs avatar
Upplevde till en början samma problem, men hittade lika snabbt lösningen. Konservativt nog använde jag applikationen "scroll reverser" för att slippa vänja mig vid den ändrade scroll-rikningen. Detta verkade tyvärr även påverka tvåfingers-sidsvepande. Så om du använder scroll reverser - inaktivera så kommer det troligen lösa sig.
Citera
2011-07-25, 10:19
Medlem
DRENs avatar
Jag använder fyra fingrar svep för att bläddra mellan helskärmsprogram och tre fingrar för att gå fram och tillbaka i webbläsaren (Safari).
Citera
2011-07-28, 15:01
Medlem
Hur gör jag för att öppna en tidigare besökt sida i safari i en ny flik? Tidigare kunde man hålla inne cmd och dra tre fingrar bakåt så skedde detta. Den enda lösningen jag hittat en så länge är att hålla in cmd och klicka manuellt på bakåtknappen uppe i vänstra hörnet, vilket inte är så mac-aktigt. Finns det någon lösning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in