2011-07-22, 08:16
Medlem
Har inte haft mens på två månader! Vad kan det bero på?
Jag tror inte att jag är gravid för det senaste halvåret har min mens krånglat som aldrig innan, har hänt kanske två gånger under det senaste halvåret att det gått 1,5 månad mellan mensen och så har det inte varit förut under mina fem år med mens, inte vad jag kommer ihåg i alla fall. Men nu har det gått två månader sen senaste och är rekord för min del.
Jag är inte överviktig eller underviktig och jag äter bra, kanske lidit lite av stress (som jag hört att sen mens kan bero på) tidigare i år men inte nu under sommaren.
Kan det vara något farligt? Är det vanligt?
Citera
2011-07-22, 09:25
Medlem
5thworldwars avatar
Du måste dubbelkolla så att du inte är gravid!

Sen tror jag inte det är någon fara, sånt händer liksom. Men det kan bero på cystor eller cancer, men det brukar ofta visa sig på motsatta hållet (långdragna blödningar, mellanblödningar etc). Gå och kolla upp det om du känner dig orolig, annars kommer den nog aldrig En gång kom mensen direkt efter ett negativt gravtest, typ som om sinnet lugnade ner sig och så kom mensen.

Men, jag tror verkligen inte att det är någon fara.
Citera
2011-07-22, 09:30
Medlem
Håller med ovan.
Dubbelkolla graviditet så släpper en del av stress och oro.

Men mensen är ju så finurlig att den "visar" att något är galet genom att heltenkelt inte vara så regelbunden.
Men det behöver ju inte betyda att det är något allvarligt, bara något du ska vara uppmärksam på

Stress, oro, vitaminbrist av något "allvarligare" slag.
Mycket spelar roll, ålder, hormoner, sömn, förändringar i livet osv.
Kila iväg och kolla upp det så får du ett vettigt svar
Citera
2011-07-22, 09:35
Medlem
Mogna-Meloners avatar
1) Har du haft oskyddat sex under den här tiden är nog bäst att du kollar så att du inte är gravid.

2) Jag tycker du ska kontakta kvinnokliniken för att utreda om det finns en bakomliggande orsak till att din mens strular. Det kan ju faktiskt vara ett symtom på något annat som inte är som det ska i kroppen, dvs under förutsättning att du är normalviktig och inte tränar hårt.

Hittade denna artikel om olika orsaker till att mensen kan vara sen:

Citera
2011-07-22, 12:46
Medlem
Tack för alla svar! För det första så har jag inte ens kollat om jag är gravid men använder ju alltid skydd :O Vet att man kan bli gravid ändå så jag får väl kolla upp det.
Citera
2011-07-22, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
1) Har du haft oskyddat sex under den här tiden är nog bäst att du kollar så att du inte är gravid.

2) Jag tycker du ska kontakta kvinnokliniken för att utreda om det finns en bakomliggande orsak till att din mens strular. Det kan ju faktiskt vara ett symtom på något annat som inte är som det ska i kroppen, dvs under förutsättning att du är normalviktig och inte tränar hårt.

Hittade denna artikel om olika orsaker till att mensen kan vara sen:

Tror inte jag har några av de där symptomen faktiskt.. Får väl ta och kolla upp det här närmare..
Det första jag gjorde var att fråga här på flashback.. xD
Citera
2011-07-22, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeKat
Tack för alla svar! För det första så har jag inte ens kollat om jag är gravid men använder ju alltid skydd :O Vet att man kan bli gravid ändå så jag får väl kolla upp det.

Jag har blivit gravid trots fullgott skydd. Det är ju som det är, inget är 100%!
Hoppas du är frisk och kry iallafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in