2011-07-22, 00:47
Medlem
-abloys avatar
Hej första posten/tråden här.

Jag läste för länge sedan om ett gammalt fall om att några utforskare hade hittat runt 30+ (32 för att vara exakt om inte minnet sviker)döda bebisar i en gammal övergiven by långt uppe i Grönlands inland. Någon som hade artikeln eller vet något mer om detta?
Senast redigerad av -abloy 2011-07-22 kl. 01:03.
Citera
2011-07-22, 00:50
Medlem
RockEnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -abloy

Jag läste för länge sedan om ett gammalt fall om att några utforskare hade hittat runt 30+ (32 för att vara exakt om inte minnet sviker) i en gammal övergiven by långt uppe i Grönlands inland. Någon som hade artikeln eller något mer om detta?

Låter intressant. Bebisar alltså?
Citera
2011-07-22, 00:53
Medlem
-abloys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockEnd
Låter intressant. Bebisar alltså?
Ja precis - Minns även att den äldsta av dom skulle vara runt 1 månad gammal.
Citera
2011-07-22, 01:00
Medlem
crime011s avatar
Citat:

Jag läste för länge sedan om ett gammalt fall om att några utforskare hade hittat runt 30+ (32 för att vara exakt om inte minnet sviker)döda bebisar i en gammal övergiven by långt uppe i Grönlands inland. Någon som hade artikeln eller något mer om detta?

Hade dom utsatts för våld, dvs slagits ihjäl eller bara lämnats kvar och frusit ihjäl?
Citera
2011-07-22, 01:02
Medlem
-abloys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crime011
Hade dom utsatts för våld, dvs slagits ihjäl eller bara lämnats kvar och frusit ihjäl?
Från att bedömma från bilden jag såg så var barnen upprullade i tyg/papper och hade lämnats i en stuga där för att ruttnas.
Citera
2011-07-22, 01:05
Medlem
crime011s avatar
Citat:
Från att bedömma från bilden jag såg så var barnen upprullade i tyg/papper och hade lämnats i en stuga där för att ruttnas.

Jag har sökt efter information men hittade inget. Men låter både intressant och tragiskt
Citera
2011-08-08, 23:07
Medlem
-abloys avatar
Förlåt för överdiften för 30+! När det bara var 8....... Sen var det inte alls som jag hade förklarat men här är en wiki-artikel.
http://en.wikipedia.org/wiki/Qilakitsoq Sen var det inte krim utan kropparna hade legat där sedan 1400-talet
Citera
2011-08-10, 00:10
Medlem
crime011s avatar
Citat:
Förlåt för överdiften för 30+! När det bara var 8....... Sen var det inte alls som jag hade förklarat men här är en wiki-artikel.
http://en.wikipedia.org/wiki/Qilakitsoq Sen var det inte krim utan kropparna hade legat där sedan 1400-talet

då kan vi ju dra slutsatsen att detta fall är preskiberat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in