2008-01-29, 10:45
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minderbinder
Dra inte upp detta nu! Då hinner det blåsa över innan valet. Detta bör lyftas fram mitt i valrörelsen. Alliansen kommer behöva all hjälp de kan få om inte Mona ska vinna valet.
Vilken hjälp skulle det ge Alliansen i en valrörelse?
Citera
2008-01-29, 10:45
Medlem
NorrMoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonyx
Domare? Ar killen juristutbildat (eller mer troligt mytoman)?

Jag nekar tro att denna dopade osteuropeer ar utbildad jurist.

En rådman kan ju vara en lekman också, inte nodvendigtvis juristutbildad. Tvivlar på att osteuropeen ar jurist..
Ett tydligt exempel när fördomar förmörkar synen och får någon att bortse från ostridiga fakta.......

Citat:
Ursprungligen postat av sonyx
Tror ja vet va jag talar om, har tagit kurs i svenska erbjudits av Migratinsverket.
Du blev underkänd på den, va........
Citera
2008-01-29, 11:36
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrek
Nån som vet nånting mer om den estniska fd kroppsbyggaren, norrmalmspolisen och numera moderata riksdagsmannen A**i Av**n. Han är förhörd av Palmeutredningen då han blev utpekad av två finska kvinnor i hörnet av Tunnelgatan några minuter för Palme dog. Han skulle ha stått där med en walkie-talkie och ett vapen innanför jackan.

Norrmalm var ju ökännt för sin högerextrema poliser. Nån som vet om även denna man var lagd åt det hållet på 80-talet. Hört ryktesvägen att han drog på sig många anmälningar som polis samt ett eventuellt samröre med baseballigan.

http://www.riksdagen.se/webbnav/inde...=0338458649710

Så du tror att han skjöt Palme?
Citera
2008-01-29, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Så du tror att han skjöt Palme?

Nej det tror jag inte. Men sett ur "polis-hypotesen" så är det en ganska intressant iaktagelse att en polis från VD1 står på mordplatsen och talar i walkie-talkie strax innan mordet. Förutsatt att dessa två vittnen inte ljuger så klart...
Citera
2008-01-29, 12:08
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Vilken hjälp skulle det ge Alliansen i en valrörelse?

Om det kommer fram att en moderat politiker sköt Palme tror jag att det kan ge moderaterna 6-7% extra röster i riksdagsvalet, vilket kan räcka för att Alliansen ska behålla makten.

- F.G
Citera
2008-01-29, 12:46
Medlem
bluehills avatar
Hans dotter är jurist på MSA och riktigt läcker... Fantastisk lungkapacitet....
Citera
2008-01-29, 12:50
Bannlyst
Jag tror att om det kom fram vilka det var som låg bakom "bortplockningen" av Palme så skulle det bli förödande konsekvenser för en större del av eliten i Sverige. Jag tror inte att det skulle inskränka sig till ett parti eller en gruppering, jag tror det skedde i samförstånd, typ "Han måste bort!". Jag anser att det i själva verket rörde sig om en statskupp, som senare fortsatte i det tysta. Ingvar Carlsson trädde tillbaka ( av rädsla? ) till fördel för Den Fete och rodret på skutan Svea lades om dikt styrbord.
Citera
2008-01-29, 15:03
Medlem
Minderbinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Om det kommer fram att en moderat politiker sköt Palme tror jag att det kan ge moderaterna 6-7% extra röster i riksdagsvalet, vilket kan räcka för att Alliansen ska behålla makten.

Exakt så jag menade.

Om så är fallet, gissar jag dock att moderaterna kommer hålla inne med detta tills valrörelsen. Det kan vara det stora trumfkort de har på hand, som gör att ändå törs genomdriva alla dessa förändringar, trots att folket protesterar.
Citera
2008-01-29, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluehill
Hans dotter är jurist på MSA och riktigt läcker... Fantastisk lungkapacitet....

Vad är MSA ???
Citera
2008-01-29, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tirfing1
Vad är MSA ???

http://www.msa.se/gn/sv/who_is_who/i...competenceid=0
Citera
2008-01-29, 18:44
Medlem
Trumpeters avatar
http://www.jusektidningen.se/templat...e.aspx?id=6498

Anti Avsan, 48, ny.
Bor: Segeltorp
Utbildning: Jur kand, Stockholm
Yrke: Rådman
Arbetsgivare: Stockholms tingsrätt
Citera
2008-07-14, 21:07
Medlem
En ny bok som tar upp A.A

Nu börjar det återigen osa katt om denna moderat och fd polis.

Sven Anér har skrivit en bok, "Affären Anti Avsan", om denna riksdagsman där han hävdar att han befann sig på mordplatsen.

Kul och se om media nappar på detta.

http://bokiboki.se/affaren+anti+avsan+9789163327117/
Senast redigerad av Myrek 2008-07-14 kl. 21:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in