2013-01-30, 18:35
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danneuslingen
Fast många kommer att ångra sina ord när sanningen kommer fram. Problemet är väl bara att de flesta som utgjöt sitt hån mot alla som inte accepterade den offentliga sanningen, kommer att vara döda då.

Vi som inte tror på vansinnesteorier lär inte behöva ångra något och de som gör det är väl för dumma för det.
Citera
2013-01-30, 21:10
Medlem
Om det stämmer att han faktiskt har blivit igenkänd på Sveavägen med walkie-talkie av två kvinnor som visste vem han var, två minuter innan mordet tvärs över gatan från mordplatsen så är det ett tragiskt exempel på hur genomsyrad av sanningsmotstånd utredningen om Palmemordet är av de som inte vill komma närmare en lösning och förmodligen försöker undvika denna med alla medel. Vill man haverera en statsminister eller presidentmord skaffar man en syndabock samtidigt som man kan kontrollera de som blir utnämnda till att utreda själva mordet. Därmed inser också vi med litet perception fingerstoppskänsla att det förmodligen finns rätt många som vet ungefär vilka det var eller kan ha varit som låg bakom och att varken Sveriges polis eller någonting annat tål att sanningen kommer fram. Jag tror att Leif GW Persson är en av dem och jag tror definitivt att Avsan är intressant för utredningen på fler än ett sätt.

Jag litar inte ett dugg på åklagare som Anders Helin och andra som hela tiden arbetar eller snarare arbetade mycket nära den myndighet som Avsan var verksam vid. Man brukar sällan vilja stöta sig med den myndighet som man konstant jobbar tillsammans med. Det säger sig självt att man sällan vill sabba sin egen arbetsmiljö genom att bränna sina broar. Men då kan man fråga sig varför man valde att bli åklagare. Själva definitionen av den rollen innebär ju att man kommer att bli impopulär men det är klart. Det är säkert lättare att ge sig på allehanda vanliga missdådare än representanter för det yrkeskategori som man ser och träffar varje dag.

Hur har Avsan förresten kommit så högt i Moderaterna att han lyckades komma in riksdagen? Att vara med i partiet är en sak men att komma på valbar plats på röstsedlar så att man kan kandidera till riksdagsman för Moderaterna verkar märkligt för hans del. Han känns inte alls som en person som genom sitt förflutna i basseballigan borde ha kunnat komma upp sig. Jag tror definitivt att det finns personer inom Moderaterna som vet en hel del om Palmemordet. Avsan kanske fick en valbar riksdagskandidering som tack för trogen tjänst. Konstigare saker har hänt...

Avsan var ju med i baseballligan som gillade att slå ihjäl och rådbråka de svaga och utsatta i samhället och den bär ju ansvar för rätt många personers död som "ramlat" i arresten. Det finns stor anledning att titta närmare på honom just för Palmemordet genom det som kommit fram men svensken är en feg stackare generellt sett så det lär nog ej ske. Det är dock fullständigt uppenbart att man inte vill.

Jag tror helt enkelt att det var en konspiration som inblandar ganska många vid myndigheten och att desto fler känner till att det just var en konspiration och därmed gör detta så känsligt att myndigheten helt enkelt inte tål att bli komprometterad.

Christer Pettersson var och är en klassisk syndabock och det är mer än tydligt hur många verkligen ville sätta dit honom för det. Samtidigt visste han att utnyttja det han blivit anklagad för ekonomiskt vilket fick honom att spela ut det kortet för att försörja sig i så hög utsträckning som möjligt. Alla större konspirationer och attentat har alltid en syndabock. Det måste finnas någon att skylla på. Ingen konspiratör är så dum att han, för det är nog en han i det här fallet, inte kastar en syndabock åt hundarna för att folk ska sluta leta efter de verkliga förövarna. Det är själva definitionen av en syndbock. Lee Harvey Oswald eller Kapten Anckarström, varav den sistnämnde visserligen sköt Gustav III men var en bricka i en betydligt större konspiration, är två andra syndabockar.

Avsan borde kallas in på nytt till förhör men jag blir inte ett dugg förvånad om det inte sker.

Killen ger kylan ett ansikte. Totalt känslokalla ögon.
Senast redigerad av Levillain 2013-01-30 kl. 21:29.
Citera
2013-01-31, 00:03
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levillain

Han talar med en mild och mjuk stämma, visar medkänsla med flyktingar och såna prylar. Självklart är det spelat.

Jag är verkligen ingen rasist, men ester, liksom ... Personligen har jag lite svårt för just den rasen.

Det vore ball om han verkligen är skyldig, grips av ett kommando av nysvenska polismän - och får ett ordentligt kok stryk av en väldig neger i hissen upp till häktet.
Citera
2013-01-31, 00:19
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Om det stämmer att han faktiskt har blivit igenkänd på Sveavägen med walkie-talkie av två kvinnor som visste vem han var, två minuter innan mordet tvärs över gatan från mordplatsen så är det ett tragiskt exempel på hur genomsyrad av sanningsmotstånd utredningen om Palmemordet är av de som inte vill komma närmare en lösning och förmodligen försöker undvika denna med alla medel. Vill man haverera en statsminister eller presidentmord skaffar man en syndabock samtidigt som man kan kontrollera de som blir utnämnda till att utreda själva mordet. Därmed inser också vi med litet perception fingerstoppskänsla att det förmodligen finns rätt många som vet ungefär vilka det var eller kan ha varit som låg bakom och att varken Sveriges polis eller någonting annat tål att sanningen kommer fram. Jag tror att Leif GW Persson är en av dem och jag tror definitivt att Avsan är intressant för utredningen på fler än ett sätt.

Jag litar inte ett dugg på åklagare som Anders Helin och andra som hela tiden arbetar eller snarare arbetade mycket nära den myndighet som Avsan var verksam vid. Man brukar sällan vilja stöta sig med den myndighet som man konstant jobbar tillsammans med. Det säger sig självt att man sällan vill sabba sin egen arbetsmiljö genom att bränna sina broar. Men då kan man fråga sig varför man valde att bli åklagare. Själva definitionen av den rollen innebär ju att man kommer att bli impopulär men det är klart. Det är säkert lättare att ge sig på allehanda vanliga missdådare än representanter för det yrkeskategori som man ser och träffar varje dag.

Hur har Avsan förresten kommit så högt i Moderaterna att han lyckades komma in riksdagen? Att vara med i partiet är en sak men att komma på valbar plats på röstsedlar så att man kan kandidera till riksdagsman för Moderaterna verkar märkligt för hans del. Han känns inte alls som en person som genom sitt förflutna i basseballigan borde ha kunnat komma upp sig. Jag tror definitivt att det finns personer inom Moderaterna som vet en hel del om Palmemordet. Avsan kanske fick en valbar riksdagskandidering som tack för trogen tjänst. Konstigare saker har hänt...

Avsan var ju med i baseballligan som gillade att slå ihjäl och rådbråka de svaga och utsatta i samhället och den bär ju ansvar för rätt många personers död som "ramlat" i arresten. Det finns stor anledning att titta närmare på honom just för Palmemordet genom det som kommit fram men svensken är en feg stackare generellt sett så det lär nog ej ske. Det är dock fullständigt uppenbart att man inte vill.

Jag tror helt enkelt att det var en konspiration som inblandar ganska många vid myndigheten och att desto fler känner till att det just var en konspiration och därmed gör detta så känsligt att myndigheten helt enkelt inte tål att bli komprometterad.

Christer Pettersson var och är en klassisk syndabock och det är mer än tydligt hur många verkligen ville sätta dit honom för det. Samtidigt visste han att utnyttja det han blivit anklagad för ekonomiskt vilket fick honom att spela ut det kortet för att försörja sig i så hög utsträckning som möjligt. Alla större konspirationer och attentat har alltid en syndabock. Det måste finnas någon att skylla på. Ingen konspiratör är så dum att han, för det är nog en han i det här fallet, inte kastar en syndabock åt hundarna för att folk ska sluta leta efter de verkliga förövarna. Det är själva definitionen av en syndbock. Lee Harvey Oswald eller Kapten Anckarström, varav den sistnämnde visserligen sköt Gustav III men var en bricka i en betydligt större konspiration, är två andra syndabockar.

Avsan borde kallas in på nytt till förhör men jag blir inte ett dugg förvånad om det inte sker.

Nu börjar tråden bli lika stollig som Palmetråden. Avsan skulle alltså inte bara ha blivit igenkänd utan även märkt det. Ändå kör han på som att inget har hänt. Efteråt försöker han inte smita eller ligga lågt heller och nu sitter han helt lugnt i riksdagen.

Alltså nog vet man att det är gott om nötter på FB som får sin världsbild från deckare i kombination med sin egen foliehatt, men det här är väl ändå att ta i?
Citera
2013-01-31, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Nu börjar tråden bli lika stollig som Palmetråden. Avsan skulle alltså inte bara ha blivit igenkänd utan även märkt det. Ändå kör han på som att inget har hänt. Efteråt försöker han inte smita eller ligga lågt heller och nu sitter han helt lugnt i riksdagen.

Alltså nog vet man att det är gott om nötter på FB som får sin världsbild från deckare i kombination med sin egen foliehatt, men det här är väl ändå att ta i?

Nu är det du som är en stolle. Tror du verkligen i dina vildaste fantasier om man är med på en sådan sak som planeringen av ett attentat på en statsminister och sedan står på pass under själva operationen att man då plötsligt kan komma och säga...."äääh grabbar jag tror inte att jag vill vara med längre... jag hoppar av."

Tror du verkligen att man kan göra det i det läget? Vad tror du konsekvenserna blir? En klapp på axeln?

Din djävla nolla. Nu gjorde du bort dig totalt.
Senast redigerad av Levillain 2013-01-31 kl. 10:13.
Citera
2013-01-31, 13:30
Medlem
Orm Ondes avatar
Ja, det är klart att det måste vara Anti Avsan som sköt Palme. I bibeln talas det ju inte om Anti-krist utan anledning !

Personligen så är jag övertygad om att Anti Avsan sköt Palme på uppdrag av Ingvar Carlsson. Vill man lösa ett mord, säger enkel logik att man bör leta bland dem som tjänar mest på offrets död. Ingvar Carlsson blev statsminister efter Palme så det var han som hade mest att vinna på Palmes död. Anti Avsan var redan genom sitt namn predestinerad till gärningsman. Som tack för hjälpen fick Anti genom en annan konspiration, som jag ännu inte hunnit med att nysta ut, hjälp med karriären så han kunde bli rådman och sedan riksdagsman. Säkert kommer han att sluta som statsminister. Det sistnämnda följer av illuminatis och sions vises stora plan.

Allt klart, mordet löst. Stäng tråden !
Citera
2013-01-31, 18:47
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Nu är det du som är en stolle. Tror du verkligen i dina vildaste fantasier om man är med på en sådan sak som planeringen av ett attentat på en statsminister och sedan står på pass under själva operationen att man då plötsligt kan komma och säga...."äääh grabbar jag tror inte att jag vill vara med längre... jag hoppar av."

Tror du verkligen att man kan göra det i det läget? Vad tror du konsekvenserna blir? En klapp på axeln?

Din djävla nolla. Nu gjorde du bort dig totalt.

Och du tror inte ens att han skulle röra på sig efter fullbordat dåd? Polisen spärrade ju inte ens gränserna. Eller för att röra sig på er idiotiska fiktionsnivå: att man hade gjort något åt de två finska kvinnorna om det hade legat något som helst i deras historia?
Citera
2013-01-31, 19:03
Medlem
Danneuslingens avatar
Något skumt är det med Avsan. Han förhördes flera gånger under Ölvebros tid men Ölvebro förnekade det...och förhören har inte avhemligats ännu. Andra förhörm med andra personer, som Östling t.ex., har ju däremot släppts fria.
Citera
2013-02-01, 03:44
Medlem
Citat:
Och du tror inte ens att han skulle röra på sig efter fullbordat dåd? Polisen spärrade ju inte ens gränserna. Eller för att röra sig på er idiotiska fiktionsnivå: att man hade gjort något åt de två finska kvinnorna om det hade legat något som helst i deras historia?

Utgå från situationen istället för att hitta på en massa invändningar om situationens oriktighet som bygger på en massa ologiska fantasier.

Vad han skulle ha gjort är fullständigt ointressant när vi vet vad som verkligen hände. Vi har facit. Du sitter och förvränger saker ifrån fokus till olika spekulativa resonemang för att de ska stämma med din hållning.

*Han var på plats när mordet begicks.

*Han hade en walkie-talkie och stod utplacerad på en plats med överblick över mordplatsen vid just den tidpunkten(!) Snart skall du väl hitta på vad orsaken var att han stod med walkie talkie också? Vem vet? Du kanske kommer att komma dragande med att han behövde något att klia sig i örat med eller något?

*Han blev igenkänd av två som visste vem han var och vad han var. SÅ ÄR DET.

*Han var polis och medlem av baseballigan som inte var några dunungar utan snarare den falang inom polisen som många redan riktat blickarna mot när det gäller mordet och stod med walkie talkie vid tiden för mordet tvärs över gatan.

Det här är saker som inte går att vifta bort. Tvärtom. Utred och sätt åt Avsan och mordet kommer att komma närmare en lösning. GW tycks mer eller mindre veta om vilka det är som ligger bakom och Avsan är synnerligen högintressant i sammanhanget.

Sysslar man med ett statsministermord har man inte blivit utvald till att ingå i en sådan grupp för att man går upp i limningen av situationen. Man blir utvald till sådant eftersom man är en kall individ som fungerar under den typen av press. Det är inte stollar som inte kan hålla sig lugna som utför ett sådant dåd. Det är personer som kan genomföra det och sedan kan bete sig som vanligt. Alltså är det mindre troligt att en sådan person tappar fattning än tvärtom.

Att inte gränserna spärrades är knappast ett tecken på att Anti Avsan inte var inblandad.

Menar du allvar? Det är snarare ett tecken på att polisen inte tog nödvändiga åtgärder vilket genomsyrade utredningen och även tycks följa ett mönster. Man spärrade inte ens av platsen som är standard vid alla mordplatser utan lät folk spatsera hursomhelst. Tror du verkligen att det är slump att detta inte skedde? Det som sker på andra mordplatser skedde alltså inte på den allra viktigaste av mordplatser? Ingen blev bestraffad för den oförlåtliga blunder i ett så viktigt fall(!) Den som tror att det är en slump när det numera blir mer och mer tydligt att mordet förmodligen utfördes av poliser är mer än lovligt naiv.

Det som sedan Holmér och Ebbe Carlsson blev satta att göra på varsitt håll dvs filtrera uppslag så att det skulle leda utredningen i en viss riktning istället för att vara öppna för alla uppslag- pekar på en mörkläggning. Varför? Jo därför att man skulle skydda myndigheten från att viktiga detaljer inte skulle komma fram. Något som Ebbe Carlsson och Hans Holmér hade som specialitet. När något skulle mörkläggas kom de in i bilden. De hade den funktionen i sjukhusspionaffären och Geijeraffären. Plötsligt blev Ebbe Carlsson satt på en central position med den bakgrunden i landets viktigaste mordfall(!) Ebbe Carlsson var t o m med på den initiala dragningen av situationen för Ingvar Carlsson(!) utan att vara polis (!). Samma kväll som mordet!!!!!!!Allt detta följer en och samma målsättning dvs att inget spaningsresultat ska uppnås. Det blir mer och mer tydligt vilken omfattande konspiration det här verkligen var.

Kom inte och snacka massa skit.

Ett antal människor pekade på en eller flera personer med walkie talkie i området vid tiden för mordet.

Vad är det du inte fattar som många andra ser är mer och mer självklart? Vad är du inte Vill fatta? Det blir dessutom inte mindre självklart när både utredande poliser (Avsans egna kollegor) och åklagare har hållit förhör och ljuger och låtsas som om de inte hållits. Det här handlar inte om att en reko kollega ska hållas om ryggen för att han knullat under arbetstid istället för att jobba. Det här handlar om att en person som verkligen är högintressant har påvisats ha befunnit sig på platsen med walkie talkie (!) i egenskap av polis. Just en sådan person med walkie-talkie kallad "skuggan" lät Holmér be om hjälp med att hitta på en av presskonferenserna efter mordet(!) Och sedan gör inte varken Ölvebro eller Helin sitt yttersta för att komma i kontakt med just den personen fast han stämmer överens med honom när de har ett namn???? Det blir uppenbart att du ska fungera som avfärdare här. Betald eller inte. Avfärdare lika fullt.

Du sysslar med desinformation och försöker få alla som uppmärksammar dessa mycket uppenbara och självklara omständigheter som inte går att ignorera att framstå som icke-personer. Det är ett klassiskt grepp att förlöjliga dem med saklig grund för misstänksamhet och det utförs ofta av meningsmotståndare som har intresse av att göra det i sak snarare än att vilja komma närmare sanningen.

Vi kan också konstatera att om nu Avsan inte var inblandad så sprang han ju inte efter mördaren när denne flydde och Avsan bör ha hört och sett skotten från där han stod. Varför förföljde han inte mördaren. Han bör ha varit den första polisen på plats...
Senast redigerad av Levillain 2013-02-01 kl. 04:16.
Citera
2013-02-01, 12:08
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Utgå från situationen istället för att hitta på en massa invändningar om situationens oriktighet som bygger på en massa ologiska fantasier.

Det är ju det jag gör. Jag utgår från att han inte var där. Tjejerna är såklart inga pålitliga vittnen. Jag borde tycka synd om er stollar och foliehattar men blir bara trött.
Citera
2013-02-01, 17:17
Medlem
Danneuslingens avatar
Citat:
Vi som inte tror på vansinnesteorier lär inte behöva ångra något och de som gör det är väl för dumma för det.

Vansinnesteorier? Du menar Christer Pettersson-teorin?

Han är ju f.ö. den ende i hela världen som uppenbarligen är/var oskyldig, eftersom han friades i domstol.
Citera
2013-02-01, 17:28
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danneuslingen
Vansinnesteorier? Du menar Christer Pettersson-teorin?

Han är ju f.ö. den ende i hela världen som uppenbarligen är/var oskyldig, eftersom han friades i domstol.

Det har ju inget med skuld eller oskuld att göra och det vet du mycket väl. Handlar om att bevisen inte höll i en rättegång.

Iofs är tanken med Avsan lite lockande. Palmes mördare finns inte bara mitt ibland oss, utan försöker inte ens gömma sig utan sitter i landets riksdag. Som Poes The purloined letter, fast som många poliser slagit fast sedan dess: Dagens polis hade hittat brevet direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in