2011-07-21, 20:25
Medlem
Har fått papper från swedbank om månadsköp från nyårsskiftet till ett halvår senare. Jag är inte (vad jag vet) kund i swedbank men jag har fondkontonumer och fondbolag som står på pappret. Kan jag på något sätt ta reda på hur många andelar det handlar om totalt utan att gå till swedbank (för jag är lat, banken är stängd och jag är otålig). Det är givetvis farsan som betalat varje månad så jag har ingen som helst koll.
Citera
2011-07-21, 20:44
Medlem
Om du fått någon form av halvårsbesked torde det framgå hur många andelar som finns samt värde vid ett visst datum, gissningsvis sista juni. Om det är någon form av bekräftelse på fondköp du har fått en gång i månaden, är det väl bara att summera andelarna från varje köp och sedan kolla vad fonden har för kurs. Så kan du enkelt räkna ut värdet.

Om det är något annat du fått får du nog vänta till imorgon och knalla ned till närmsta kontor och undersöka saken. Bränn nu inte allt på vin kvinnor och sång.
Citera
2011-07-21, 21:23
Medlem
nja visst kan jag räkna ut hur många andelar det är för det här halvåret men det säger inget om hur många andelar som sammlats innan nyår.
Citera
2011-07-21, 21:40
Medlem
Fråga din far hur många andelar du hade vid årsskiftet, han borde fått någon årsredovisning. Eller gå och häng på låset när banken öppnar imorgon bitti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in