• 1
  • 2
2011-07-21, 02:42
Medlem
shitmagnets avatar
Ponera att ni vill ta ert liv (jävligt morbid tanke, jag vet). Var skulle ni gå till väga samt hur?

-I hemmet (kommer stinka fan efter ett tag samt vem fan vill bo i ett självmordsbo sen?)
-En vacker plats i skogen (hur minska risk för att bli hittad av 'fel' människor såsom barn?)
-Sjö/hav
-Annat...?

Vill inte här få fram den mest spektakulära platsen/sättet, snarare tvärtom faktiskt, mer hur man minimerar skada på omgivningen i baktanke.
Citera
2011-07-21, 02:46
Medlem
Cannabias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
Ponera att ni vill ta ert liv (jävligt morbid tanke, jag vet). Var skulle ni gå till väga samt hur?

-I hemmet (kommer stinka fan efter ett tag samt vem fan vill bo i ett självmordsbo sen?)
-En vacker plats i skogen (hur minska risk för att bli hittad av 'fel' människor såsom barn?)
-Sjö/hav
-Annat...?

Vill inte här få fram den mest spektakulära platsen/sättet, snarare tvärtom faktiskt, mer hur man minimerar skada på omgivningen i baktanke.

Gjuta ett cemtentblockk med kedja och lås. hyra en båt sätta kedjan runt foten och låsa, kasta nyckeln i havet och släppa ner cemtentblocket och följa med ner till havets botten.

Självklart uppmanar jag inte att du ska göra det. och får känslan att du funderar på att göra det iomed att du har startat 2 liknande trådar på 10 min.
Citera
2011-07-21, 02:47
Medlem
Mister-urbans avatar
Alltså, om jag mår så dåligt att jag tänker ta livet av mig så ger jag nog fullständigt fan i hur mitt självmord ska fungera för de som hittar mig. Personligen skulle jag ställa mig framför ett tåg. Ja, jag vet slafsigt, och jobbigt för de som ska rensa upp allt... men som jag sa i det läget bryr man sig nog inte.
Citera
2011-07-21, 02:47
Medlem
Poissas avatar
med tanke på att jag skulle lämna efter massa skuldkänslor för anhöriga så skulle jag inte ens finna det troligt att tänka den tanken, men hade jag varit ny skild nyligen arbetslös och förlorat barnen i en tragisk olycka, ( har varken fru jobb eller barn ) men iallafall då hade jag nog ändå valt att gå till någon klinik och bett om att bli inskriven för vård istället för att ta mitt liv. för livet är för kort att förlora, och har man det problematisk och inte finner någon annan utväg finns det alltid något som kan göra en glad som man kan satsa lite extra på.
Citera
2011-07-21, 02:48
Medlem
Fyr4ns avatar
Jag hoppas inte att ts planerar något liknande.

Men om man nu ska ta självmord, så kommer man ändå såra så många närstående så det egentligen inte spelar någon roll vart man blir hittad. Lika hemskt att bli hittad i köket som i vardagsrummet, om du fattar vad jag menar.
Citera
2011-07-21, 02:56
Medlem
c0rnizs avatar
Jag citerar en kompis:

"Om jag ska ta mitt liv så ska det vara värt det, jag ska sätta mig på en atombomb och flyga till mellanöstern"
Citera
2011-07-21, 03:03
Medlem
potentials avatar
Att skutta ner i en aktiv vulkan hade varit ganska effektivt tror jag. Dock hade jag aldrig lämnat världen utan att informera mina närmsta genom
t ex. ett självmordsbrev.

Om du sitter och planerar något nu TS, gör inte det. Självmord är en permanent "lösning" på ett tillfälligt problem.
Citera
2011-07-21, 03:17
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Lite romantiskt på en gräsbacke en varm sommarmorgon vid soluppgången med en mp3 som spelar härlig musik och en joint eller i alla fall en cigg i munnen...

Fast om jag skulle göra det själv skulle jag kväva mig själv med helium då det värkar vara ett skönt sätt att gå då man bara blir trött och somnar in. Dock skulle det nog inte vara så säkert på en öppen plats då någon kanske kommer förbi och likt förbannat ska försöka rädda en...
Citera
2011-07-21, 03:26
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabia
Gjuta ett cemtentblockk med kedja och lås. hyra en båt sätta kedjan runt foten och låsa, kasta nyckeln i havet och släppa ner cemtentblocket och följa med ner till havets botten.

Skulle det inte verka lite skumt att gå runt med cementblock och kedja på en båtuthyrningsplats?
God idé egentligen, försvinner man väl garanterat. Får hoppas båten flyter långt bort också då, fort.

Citat:
Ursprungligen postat av Cannabia
Självklart uppmanar jag inte att du ska göra det. och får känslan att du funderar på att göra det iomed att du har startat 2 liknande trådar på 10 min.
Jag har haft mina funderingar i många års tid, en jävla massa velande bara. Inget att bry sig om
Citera
2011-07-21, 03:27
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-urban
Alltså, om jag mår så dåligt att jag tänker ta livet av mig så ger jag nog fullständigt fan i hur mitt självmord ska fungera för de som hittar mig. Personligen skulle jag ställa mig framför ett tåg. Ja, jag vet slafsigt, och jobbigt för de som ska rensa upp allt... men som jag sa i det läget bryr man sig nog inte.
Nä det kanske många inte gör, bryr sig om hur det ser ut efteråt. Och något jobb ska väl självmordsstädarna få med
Citera
2011-07-21, 03:29
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poissa
med tanke på att jag skulle lämna efter massa skuldkänslor för anhöriga så skulle jag inte ens finna det troligt att tänka den tanken, men hade jag varit ny skild nyligen arbetslös och förlorat barnen i en tragisk olycka, ( har varken fru jobb eller barn ) men iallafall då hade jag nog ändå valt att gå till någon klinik och bett om att bli inskriven för vård istället för att ta mitt liv. för livet är för kort att förlora, och har man det problematisk och inte finner någon annan utväg finns det alltid något som kan göra en glad som man kan satsa lite extra på.
Förvisso klokt, men den här tråden handlar om att välja döden, inte livet
Citera
2011-07-21, 03:29
Medlem
Jankovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-urban

Ställa sig framför ett tåg är ju ganska dumt då du även skadar lokföraren på köpet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in