• 1
  • 2
2011-07-20, 22:27
Medlem
Hej, lirar just nu mina spel på en Sony Vaio och funkar alldeles utmärkt.

Kommer börja plugga till hösten och ska köpa en MacBook Pro som studiedator, och fortfarande ha kvar min Vaio som en "stationär". Hur förhåller sig MacBook Pro som speldator, är den bra eller funkar det inte alls? Aldrig haft en MacBook förut, dock så har jag använt dom frekvent, men aldrig som speldator.

Så vad säger ni, ett dumt val att pumpa ner alla spel på Macen eller hålla sig kvar på Vaion?
Citera
2011-07-20, 22:47
Medlem
meganegerdases avatar
Ska du spela gamla spel som AoE, Rise of Nations, GTA III, Rollercoaster Tycoon, CS och sånt funkar det säkert. Nyare spel, tack och adjööö
Citera
2011-07-20, 22:48
Medlem
Sitter i samma sits! Det är väl inte allt för ovanligt att folk som använder MBP upplever att datorn blir väldigt varm vid en längre spelsession. Hade du tänkt dig 13' eller 15' då hårdvaran skiljer sig i de olika modellerna? Vilka spel spelar du?
Citera
2011-07-20, 22:50
Medlem
grizzlybearss avatar
Har 13 tum 2011. Det går att spela tf2 på medel i vanlig upplösning ok.
Vet ej med mer, har spelat lite simulator men där är grafikkortet inte lika avgörande, vilket är akilleshälen i macbook.
Citera
2011-07-20, 23:02
Medlem
treeflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiarn
Hej, lirar just nu mina spel på en Sony Vaio och funkar alldeles utmärkt.

Kommer börja plugga till hösten och ska köpa en MacBook Pro som studiedator, och fortfarande ha kvar min Vaio som en "stationär". Hur förhåller sig MacBook Pro som speldator, är den bra eller funkar det inte alls? Aldrig haft en MacBook förut, dock så har jag använt dom frekvent, men aldrig som speldator.

Så vad säger ni, ett dumt val att pumpa ner alla spel på Macen eller hålla sig kvar på Vaion?

Vilka spel spelar du?
Citera
2011-07-20, 23:29
Medlem
Nathersans avatar
Om du ska ha en studiedator skulle jag starkt mycket mer rekommendera Macbook Air!
Inte säker om den kan köra krävande spel men den nya Macbook Air sägs klara vissa spel i alla fall (såg att den hade assassins creed i making of videon). Annars, som arbetsdator, helt underbar!!!
Citera
2011-07-21, 00:16
Medlem
Spelar spel som Dota och Wow, hur tror ni det funkar?
Citera
2011-07-21, 01:26
Medlem
Nathersans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiarn
Spelar spel som Dota och Wow, hur tror ni det funkar?
Nej, WoW funkar inte, blir överhettad fort. Dota har jag ingen aning om. Dock så kanske det funkar på air. Den har flashminne vilket gör att den inte väger mycket och överhettas, jämförelse med en hårddisk. Dessutom får man med Lion OS X, vilket e najs
Citera
2011-07-21, 01:39
Medlem
Snöjs avatar
Jag spelar WoW och HoN på min 17" MBP -11, det fungerar hur bra som helst. Visst att datorn blir varm, men vad gör det? Den är byggd att klara temperaturerna och man spelar ju inte med den i knät direkt (vilket faktiskt fungerar bra, har gjort det någon gång).

Överhettad blir den absolut inte, då skulle den stänga av sig själv. Du vet inte riktigt vad du pratar om Nathersan? Man får också med Lion med alla Macar man köper nu, oavsett modell.
Citera
2011-07-21, 01:47
Medlem
Yo, De nya MBP funkar utan problem som spelmaskiner eller åtminstone min.
Har den dyraste 15 tums modellen och jag lirar l4d 2 på high och utan lagg funkar utmärkt verkligen ! Även Fallout New Vegas på high/mid utan problem Cod4 på high också inte de mest krävande spelet men ändå, mainstream spel Tanken var också att jag ska studera på den till hösten och fick studierabatt med.
Citera
2011-07-21, 01:59
Medlem
Nathersans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Jag spelar WoW och HoN på min 17" MBP -11, det fungerar hur bra som helst. Visst att datorn blir varm, men vad gör det? Den är byggd att klara temperaturerna och man spelar ju inte med den i knät direkt (vilket faktiskt fungerar bra, har gjort det någon gång).

Överhettad blir den absolut inte, då skulle den stänga av sig själv. Du vet inte riktigt vad du pratar om Nathersan? Man får också med Lion med alla Macar man köper nu, oavsett modell.
Jo, det gör jag. Har haft en Macbook, Macbook Pro och nu Macbook Air, vilket är den som har funkat bäst hittills. Om man fortsätter att spela spel som gör datorn väldigt varm så kommer hårddisken att gå sönder. Jag vet av erfarenhet och fått ersätt ny hårddisk flera gånger.
Kanske har jag haft otur eller nått men om man vill spela spel som CoD, WoW, BF2, m.m. så ska man inte ha en mac. Dock så kan det vara najs att ha en för att dom är så sköna och mysiga och kan spela spel. Min Macbook dock... Fyfan vad dom suger.
Jag vet att man får det med alla macar men jag snackar inte bara om spel här.
Den lätt som fan, den är liten som fan, den är snabb, den kan köra spel, utmärkt att ha i en tygpåse vilket många brukar ha nu förtiden.
En Macbook Pro är dock tyngre och inte lika snabb. Säger bara att en Macbook Air är mest prisvärt.
Citera
2011-07-21, 03:03
Medlem
1993s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nathersan
Jo, det gör jag. Har haft en Macbook, Macbook Pro och nu Macbook Air, vilket är den som har funkat bäst hittills. Om man fortsätter att spela spel som gör datorn väldigt varm så kommer hårddisken att gå sönder. Jag vet av erfarenhet och fått ersätt ny hårddisk flera gånger.
Kanske har jag haft otur eller nått men om man vill spela spel som CoD, WoW, BF2, m.m. så ska man inte ha en mac. Dock så kan det vara najs att ha en för att dom är så sköna och mysiga och kan spela spel. Min Macbook dock... Fyfan vad dom suger.
Jag vet att man får det med alla macar men jag snackar inte bara om spel här.
Den lätt som fan, den är liten som fan, den är snabb, den kan köra spel, utmärkt att ha i en tygpåse vilket många brukar ha nu förtiden.
En Macbook Pro är dock tyngre och inte lika snabb. Säger bara att en Macbook Air är mest prisvärt.

Har spelat wow i tre år på min gamla vita macbook och det funkar hur bra som helst. Senaste halvåret har jag dessutom haft en fläkt under datorn som jag köpte på clas ohlsson. Kyler datorn underifrån.

En MBP av dagens mått klarar säkerligen av dagens spel på minst medelhög grafik. Installera windows med bootcamp så kan du dessutom köra i stort sett vilket spel du vill.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in