2007-12-08, 00:10
Medlem
Eyeopeners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Hur länge har du ätit efexordyngan o vilken dos?
Hur har ditt uttsättningsschema sett ut?

Att du har gått på anti-depp för dina sömnbesvär visar vilka soppor vissa läkare är.

Nog kan kodeinet lindra dina abstinensbesvär men hoppas inte på för mycket.

För övrigt tycker jag kodein är en mycket bättre drog mot depression än efexor men det är en annan historia.

Efor har jag ätit i snart över ett år, gått ner till 75mg nu och tänkte sluta om två veckor. Innan efexor så har det varit citalopram sertralin och en massa annan anti depp skit. det har bara gett mej en massa besvär, har inte hjälpt ett dugg mot sömnen, vilket jag sa när jag var hos läkaren sist.

Sa att dom här 5åren har jag inte kunnat göra nånting pga av den här antidepp medicinen. Tycker dom har förstört mitt liv. Har alltid varit pigg och glad. Men när jag började med anti-depp blev jag helt neutral har inte kunnat bli kär eller lessen, och speciellt potens problemen det kan ge för männen. Men läkaren påpekade att nån effeckt måste det ha gett mot sömnen.

Men nu så skall jag lägga av med skiten och skaffa mej ett liv igen och möjligstvis en partner.
Citera
2007-12-08, 08:53
Medlem
jrgbgs avatar
Kodein minskar inte ångest, det får dig att bli lite "hulken" a morfinet som blidas.
Det finns massa preparat som är bra, doch sp har alla bra preparat biverkiningar.
Det jag rekommenderar, som ALLTID funkar är att jogga, simma, träna på gym tills du är ett vrak ( int tunga vikter utan bara slut på energi)
är frukt, grovt bröd & nyttig mat & se till att gå långa promnader.
detta får ditt blod att cirkulera ordentligt, gamlahudceller byts ut fortare och du mår faktist nöttre..är det som med så är det toppem.-- kem på er
Citera
2007-12-09, 00:32
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jrgbg
Kodein minskar inte ångest, det får dig att bli lite "hulken" a morfinet som blidas.
Det finns massa preparat som är bra, doch sp har alla bra preparat biverkiningar.
Det jag rekommenderar, som ALLTID funkar är att jogga, simma, träna på gym tills du är ett vrak ( int tunga vikter utan bara slut på energi)
är frukt, grovt bröd & nyttig mat & se till att gå långa promnader.
detta får ditt blod att cirkulera ordentligt, gamlahudceller byts ut fortare och du mår faktist nöttre..är det som med så är det toppem.-- kem på er

Ja det där är mycket viktigt för att må bra också.
Att kodein minskar ångest för många är fakta, men jag tänker sitta o rekomendera det vid en depression.

Att gamla hudceller byts ut skiter man fullständigt i när man är inne i en djup depression. Sen är det lite svårt o ta dina tips på allvar när du skriver som en treåring.
Citera
2007-12-09, 00:38
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyeopener
Efor har jag ätit i snart över ett år, gått ner till 75mg nu och tänkte sluta om två veckor. Innan efexor så har det varit citalopram sertralin och en massa annan anti depp skit. det har bara gett mej en massa besvär, har inte hjälpt ett dugg mot sömnen, vilket jag sa när jag var hos läkaren sist.

Sa att dom här 5åren har jag inte kunnat göra nånting pga av den här antidepp medicinen. Tycker dom har förstört mitt liv. Har alltid varit pigg och glad. Men när jag började med anti-depp blev jag helt neutral har inte kunnat bli kär eller lessen, och speciellt potens problemen det kan ge för männen. Men läkaren påpekade att nån effeckt måste det ha gett mot sömnen.

Men nu så skall jag lägga av med skiten och skaffa mej ett liv igen och möjligstvis en partner.

Jag tycker du ska anmäla din läkare till HSAN om du har ork till det.
Citera
2007-12-09, 03:13
Medlem
gendarns avatar
Har fyra dicodin-LP piller ala 60 mg hemma. Vad rekommenderar ni att jag som opiatnybörjare ska ta för en skön tripp?
Citera
2007-12-09, 21:21
Medlem
Eyeopeners avatar
Är kodein och tramadol korstolleranta?

Har hög tollerans mot tramadol för tillfället nämligen.
och tänke testa kodein nu under veckan
Citera
2007-12-09, 21:24
Medlem
slarvers avatar
Vad är halveringstiden??
Citera
2007-12-11, 00:34
Medlem
Macgarvers avatar
Halveringstiden för kodein är ca 2-3 timmar.
Citera
2007-12-11, 05:58
Medlem
Hur ofta brukar ni o/el borde man vänta om man kör 2 intag en dag på tex. kanske 200mg för att bli lika skön båda gångerna(kanske inte exakt lika, men så nära som möjligt)?? Jag hoppas det inte är ca 12h då det inte tajmar alls med andra benso intag för mig bland annat...

Annan fråga: Kan man använda kodein som sömnmedel? Istället för starka sömnpiller(nitrazepam/flunitra) någon natt då och då? Om man knappt sover på dom jag nämnde kan jag tillägga... eller det kanske bara är att glömma. Isf vilka max doser rekommenderas i det syftet? Skriv om det bara är att glömma..

Att kombinera sömnbenso med högdos kod är inget jag vill ge mig in på... känns helt klart som att leka lite med döden..
Citera
2007-12-12, 11:41
Medlem
Ava Adores avatar
5 st Codeine 50mg (Perduretas Codeina) igår men jag fick ingen effekt? använde mortel för att krossa dom

var första gången jag testade kodein!
Citera
2007-12-12, 13:42
Medlem
Macgarvers avatar
Saxat från Fass:

Omkring 7% av den kaukasiska populationen saknar p g a sin genuppsättning ett fungerande CYP 2D6 enzym och kallas långsamma metaboliserare. Dessa individer kan få sämre effekt p g a utebliven bildning av morfin.

Alternativt att du blivit lurad.
Citera
2007-12-12, 14:00
Medlem
Herr Kantarells avatar
Om du fick dem i karta är det väl inte så sannorlikt att du är blåst. Jag antar att du vet hur de ska se ut? Som ett kamoflagemönster med naturvitt, rosa-tegel-aktig färg, och grön färg.

Jag tror snarare att det är som Macgarver skriver att du är en av de olyckliga 7% som har långsam funktion på cytokrom P450-enzymet CYP2D6. Så det blir inget morfin. Otur i så fall och inget att göra något åt. Det finns ju dock andra droger som är trevliga, och en del saker får du förhöjd effekt på av att ha just din genotyp. Tradolan t.ex. tror jag du borde få starkare och längre effekt av än de som har normalt fungerande CYP2D6.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in