2009-06-29, 00:45
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillia
Du har säkert rätt, jag vet i stort sett ingenting om CWE. Jag har bara läst om det här på FB. Jag var korkad nog att köra runt 30 Citodon om dagen förut. Utan CWE. Men min lever lever än, jag har bra levervärden!

De där monsterdosern är numera ett minne blott, jag håller mig snällt till doktorns ordineringar. Oftast...
Okej

Att göra CWE på Citodon är ju inte så krångligt annars, inga speciella redskap behövs.
Citera
2009-06-29, 02:04
Medlem
Lennie_thiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V1P
Jag gjorde som jag tänkt och intog 400 mg till vid 20.30 och fick märkligt nog ännu bättre effekt än första gången, kunde knappt hålla ögonen öppna samtidigt som vågor av välbehag svepte genom min kropp.

Tycks finnas stora individuella variationer hur kroppen hanterar kodeinet, och efter gårdagens upplevelse har substansen höjts i min gunst. Tidigare har den inte gett mig mycket mer än klåda och ett illrött ansikte, men jag börjar nu tro på dess potential. Jag kanske skulle ta och öka min inledande dos, nästa gång. Har aldrig tagit mer än 400 mg på en och samma gång.

Men det är fortfarande tråkigt att det verkar så kort tid, fast visar det sig även fortsättningsvis möjligt för mig att göra påfyllningar sex timmar senare är det ju alltid något (även om det borde öka risken att bli beroende). Tänkte vänta åtminstone till helgen innan nästa intag.
Sådär har det blivit för mig en gång. Det var på 350 mg dagen efter jag tagit 200. Kunde inte heler hålla ögonen öppna. Ändå var jag hemma hos min mor så det var ganska jobbigt. Var tvungen att ta en dusch för att kunna lägga mig och njuta. Kliade mer än någonsin också. Gjorde ont så mycket det kliade men det var underbart. Har inte fått tllbaka den kicken någongång.
Citera
2009-06-29, 08:37
Medlem
overtrips avatar
Citat:
Ja, det är acetylsalicylsyran som pajar magen. Har man riktig otur kan man få magsår om man äter det ofta, det fräter nåt enormt på magen.
CWE borde väl funka på Treo Comp, det ska ju fungera på alla kombinationspreparat?Fast det kanske inte funkar på acetylsalicylsyra?

Jag hoppas någon har svar!

Tack för svaret, jag körde på endå och i samma veva testade jag köra CWE på ett gäng treocomp, det vart bara en och samma lösning. Testat iaf! Magen mår inte bra nu, blir nog att helt gå över till pillerform. Men som du skrev, ett glas treocomp slår på rilktigt fort, man känner sig vimsig och bortdomnad av 7-8 treocomp i ett glas,
Citera
2009-06-29, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av overtrip
Tack för svaret, jag körde på endå och i samma veva testade jag köra CWE på ett gäng treocomp, det vart bara en och samma lösning. Testat iaf! Magen mår inte bra nu, blir nog att helt gå över till pillerform. Men som du skrev, ett glas treocomp slår på rilktigt fort, man känner sig vimsig och bortdomnad av 7-8 treocomp i ett glas,

Din missbrukare där!

Nej men bra att du försökte i alla fall. Och ska du gå över till tabletter rekommenderar iallafall jag Citodon eller Panocod. (Samma sak i princip, kan vara olika bindemedel bara) de är mina små favoriter...

Paracetamolet sliter på levern, men som Narvik sa är det ju inte svårt att göra en CWE.

Att äta så där mycket acetylsalicylsyra är verkligen inte bra för magen, så jag rekommenerar att du slutar omgående. Jag vet att det är skönt med rus osv, men magsår är inte lajbans direkt.
Citera
2009-06-30, 01:06
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Din missbrukare där!

Nej men bra att du försökte i alla fall. Och ska du gå över till tabletter rekommenderar iallafall jag Citodon eller Panocod. (Samma sak i princip, kan vara olika bindemedel bara) de är mina små favoriter...

Paracetamolet sliter på levern, men som Narvik sa är det ju inte svårt att göra en CWE.

Att äta så där mycket acetylsalicylsyra är verkligen inte bra för magen, så jag rekommenerar att du slutar omgående. Jag vet att det är skönt med rus osv, men magsår är inte lajbans direkt.

Magsår och blod som är mer lättblödande pga acetylsalisylsyran är deffinitivt inte kul, jag säger samma sak. Övergå till CWE, efter några försök så har du nog tekniken inne. Eller så övergår du till tram eller kodeisan och perduretas.
Citera
2009-06-30, 08:30
Medlem
overtrips avatar
Citat:
Din missbrukare där!

Ibland är suget för stort och tillgängligheten nära därav blir Treo Compen en snabb lösning.

Har ätit mängder med Citadon som jag körde CWE på, vilket funkade fint men har inte den möjligheten längre. Har faktiskt haft rätt rejäla känningar att magsår kommer krypandes, försöker ta några dagars paus mellan varven som en regel innan intag.

Tillgängligheten på perdurates och kodeisan är ju inte den största så verkar inte vara en lösning heller. Tackar för svaren och nu ska man njuta lite i solen med en härlig morgonpillsner!
Citera
2009-06-30, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av overtrip
Ibland är suget för stort och tillgängligheten nära därav blir Treo Compen en snabb lösning.

Har ätit mängder med Citadon som jag körde CWE på, vilket funkade fint men har inte den möjligheten längre. Har faktiskt haft rätt rejäla känningar att magsår kommer krypandes, försöker ta några dagars paus mellan varven som en regel innan intag.

Tillgängligheten på perdurates och kodeisan är ju inte den största så verkar inte vara en lösning heller. Tackar för svaren och nu ska man njuta lite i solen med en härlig morgonpillsner!

Det var inte menat som ett "påhopp", jag skojade lite med dig bara. Vet hur det är när det suget sätter in och det finns något i närheten.

Bra att du försöker låta magen vila lite ibland, det är den nog tacksam för!

Hoppas pilsnern smakade!
Citera
2009-06-30, 19:58
Medlem
longmanns avatar
Hur är det med grapefrukt juice och kodein, boostar det något? Fått lite tvetydiga svar i ämnet tycker jag.
Citera
2009-07-02, 23:11
Medlem
SMD FBs avatar
Hade soc-möte idag på kontoret, under tiden jag väntade så fanns det massa broschyrer om droger, bla fanns det en om "heroin och andra opiater", den fick mitt intresse så jag började läsa den. Va i helvete? Det var en hel del riktig bullshit om gamla myter som är överbevisade för länge sedan!

Det stod också att kodein utvinns från morfin... vafan e detta?
Senast redigerad av SMD FB 2009-07-02 kl. 23:17.
Citera
2009-07-02, 23:15
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longmann
Hur är det med grapefrukt juice och kodein, boostar det något? Fått lite tvetydiga svar i ämnet tycker jag.
Kolla inlägg från 2007-12-03 av "herr kantarell".
Citera
2009-07-04, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longmann

Ja det boostar, ta det en halvtimme före kodeinet.

Någon som testat mio-relax (somadril) ihop med kodein?
Testade miorelax för första gången igår, tog 4st 350mg inte särskilt mkt vad jag har förstått av tidigare inlägg, men fan vad skruvad jag blev, värre än 6mg xanor (jag har ingen bensotolerans att tala om), i huvet var jag ganske klar men motoriken , när jag skulle resa mig från fåtöljen så höll jag på och ramla in i tvn , snubblade över damsugaren, välte omkull mjölkpaket mm innan jag hittade tillbaka till fåtöljen. Det gick över på någon timme. Googlade på somadril och fick upp någon studie med förklaringar till varför det tagits bort i vissa länder bla pga kraftigt försämrad motorik (nu kanske inte 4*350 var någon lämplig startdos ur ett medicinskt perspektiv men kan förstå att man kan få problem att framföra tex mortorfordon på ett tryggt sätt även vid mindre doser)

Hursomhelst, brukar ta kodein ca 500-600mg en gång i veckan och tram ca 400mg en gång i veckan + nåra mg xanor en gång i veckan.
Ni som är insatta i miorelax, hurpass mkt påverkar det andningen, borde det vara lungt att ta ca 500-600mg kodein o 4 mio eller ska man minska på något?
Citera
2009-07-04, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Hade soc-möte idag på kontoret, under tiden jag väntade så fanns det massa broschyrer om droger, bla fanns det en om "heroin och andra opiater", den fick mitt intresse så jag började läsa den. Va i helvete? Det var en hel del riktig bullshit om gamla myter som är överbevisade för länge sedan!

Det stod också att kodein utvinns från morfin... vafan e detta?

Du tog inte med en broschyr hem? Skulle vara roligt att läa den, om du har scanner. Det fetstilta måste ju vara en missuppfattning, kodein omvandlas ju till en liten mängd morfin i kroppen.

Vilka andra "myter" stod där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in