Citat:
Ursprungligen postat av longmann
Hur är det med grapefrukt juice och kodein, boostar det något? Fått lite tvetydiga svar i ämnet tycker jag.
Ja det boostar, ta det en halvtimme före kodeinet.
Någon som testat mio-relax (somadril) ihop med kodein?
Testade miorelax för första gången igår, tog 4st 350mg inte särskilt mkt vad jag har förstått av tidigare inlägg, men fan vad skruvad jag blev, värre än 6mg xanor (jag har ingen bensotolerans att tala om), i huvet var jag ganske klar men motoriken

, när jag skulle resa mig från fåtöljen så höll jag på och ramla in i tvn , snubblade över damsugaren, välte omkull mjölkpaket mm innan jag hittade tillbaka till fåtöljen. Det gick över på någon timme. Googlade på somadril och fick upp någon studie med förklaringar till varför det tagits bort i vissa länder bla pga kraftigt försämrad motorik (nu kanske inte 4*350 var någon lämplig startdos ur ett medicinskt perspektiv men kan förstå att man kan få problem att framföra tex mortorfordon på ett tryggt sätt även vid mindre doser)
Hursomhelst, brukar ta kodein ca 500-600mg en gång i veckan och tram ca 400mg en gång i veckan + nåra mg xanor en gång i veckan.
Ni som är insatta i miorelax, hurpass mkt påverkar det andningen, borde det vara lungt att ta ca 500-600mg kodein o 4 mio eller ska man minska på något?