2011-07-20, 19:05
Medlem
Tjena när jag startar min laptop så får jag upp a disk read error occurred press ctrl+alt+del to restart, och om jag gör det så kommer jag till samma helatiden.

Så vad kan jag mer göra? har inga skivor till den eller nånting, det är windows xp

Snälla hjälp mig har inte pengar till en ny dator
Citera
2011-07-20, 21:04
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara

//Mod
Citera
2011-07-20, 21:17
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyYa
Tjena när jag startar min laptop så får jag upp a disk read error occurred press ctrl+alt+del to restart, och om jag gör det så kommer jag till samma helatiden.

Så vad kan jag mer göra? har inga skivor till den eller nånting, det är windows xp

Snälla hjälp mig har inte pengar till en ny dator
Din hårddisk kan ha kraschat....
Köp en ny eller kör windowsskivan o testa o formattera...

Finns sätt o rädda en kraschad hårddisk, men det lättaste är o be ngn i din omgivning som kan datorer om hjälp..
Citera
2011-07-21, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Din hårddisk kan ha kraschat....
Köp en ny eller kör windowsskivan o testa o formattera...

Finns sätt o rädda en kraschad hårddisk, men det lättaste är o be ngn i din omgivning som kan datorer om hjälp..

skrev att jag inte hade någon skiva alls, så går de på något annat sätt? xD
Citera
2011-07-23, 14:09
Medlem
FittLisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyYa
skrev att jag inte hade någon skiva alls, så går de på något annat sätt? xD

Det går inte på några andra sätt.

Du behöver inte köpa en helt ny dator. Bara en hårddisk som kommer kosta som lägst under 400 kronor med frakt inräknat. En skiva med ett operativsystem behöver du förstås också men det går ju att få tag på ganska lätt.

Ta ur din hårddisk och gå hem till en kompis.
Koppla in den i hans stationära dator. Dra över allt du vill spara till en mapp på din kompis hårddisk.
Beställ en ny hårddisk till din laptop. Sätt i den i din laptop och installera ett operativsystem. Ta ur hårddisken och gå hem till din kompis. Koppla in den precis som du gjorde med den trasiga disken. För över dina filer och sätt tillbaks disken i din laptop. Den gamla disken slår du sönder med hammare och slänger åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in