2011-07-20, 14:23
Medlem
Poechalis avatar
(Hoppas att ämnet passar här).

När apoteken privatiserades märkte jag att många blev väldigt irriterade och sura på det.
Apoteket har bara varit statligt i ca 40 år, resten av Sveriges månghundraåriga historia har det inte varit så. Dessutom har ingen några synpunkter på att inte livsmedelsaffärerna är statliga, som också måste hantera varor på ett riktigt sätt för att inte äventyra folks hälsa. Dessutom är det jättevanligt i många, kanske de flesta länder med privatapotek. Det är inte konstigare än att gå till privat läkare eller tandläkare.

Min undring: vad är det folk går igång på? Är det en trygghetssymbol att klamra fast vid i tider av social nedskärning, eller vad?
Citera
2011-07-20, 14:42
Bannlyst
Egentligen så tror jag dom flesta inte bryr sig om vilken som äger Apoteken men det har helt klart blivit sämmre, nu för tiden får man vara glad om dom har dom läkemedel du behöver, men jag har märkt att en massa annat krimskrams och skit tar plats i hyllorna, förtjänsten är väl bättre på dom varorna.
MIN UPPFATTNING DET VAR ETT STORT MISSLYCKANDE ATT SÄLJA UT APOTEKEN
Citera
2011-07-20, 15:18
Medlem
Poechalis avatar
Jag har själv altid fått min medicin när jag varit på apoteket, men du har verkligen rätt i att det är annat pjoller och krämer utan dess like nu.
Dessutom är det ca 3 gånger fler apoteksbutiker än vad det verkar finnas underlag till.
Citera
2011-07-20, 19:26
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lecatt
Egentligen så tror jag dom flesta inte bryr sig om vilken som äger Apoteken men det har helt klart blivit sämmre, nu för tiden får man vara glad om dom har dom läkemedel du behöver, men jag har märkt att en massa annat krimskrams och skit tar plats i hyllorna, förtjänsten är väl bättre på dom varorna.
MIN UPPFATTNING DET VAR ETT STORT MISSLYCKANDE ATT SÄLJA UT APOTEKEN

Gå till de statliga apoteken då kommunisthora?

Det är en viktig jävla principfråga att vi inte ska vara i princip ensamma med Nordkorea och Kuba i klubben "apoteksmonopol", det var hur jävla skämmigt och äckligt som helst.
Citera
2011-07-20, 19:27
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poechali
Jag har själv altid fått min medicin när jag varit på apoteket, men du har verkligen rätt i att det är annat pjoller och krämer utan dess like nu.
Dessutom är det ca 3 gånger fler apoteksbutiker än vad det verkar finnas underlag till.

Det är dåligt för apoteksföretagen men bra för oss konsumenter, som alltid i en marknadsekonomi.
Citera
2011-07-20, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Gå till de statliga apoteken då kommunisthora?

Det är en viktig jävla principfråga att vi inte ska vara i princip ensamma med Nordkorea och Kuba i klubben "apoteksmonopol", det var hur jävla skämmigt och äckligt som helst.
Du är så trevlig så jag borde inte ens svara dig din ouppfostrade snorvalp
Citera
2011-07-20, 23:18
Medlem
Jag har bara bra erfarenheter, bättre priser, bättre öppettider, mer affärer.
Fattar inte varför folk klagar, tror det bara är vänsteraktivister och sossar som klagar. Hade detta genomförts när sossarna satt vid makten hade alla varit super positiva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in