Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-15, 02:05
  #169
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Inte bara målvakt om man tittar på det sista målet. Maken till suspekt försvarsspel. Herregud vad Qatar kommer att skämma ut sig vid VM 2022, kommer att bli riktigt pinsamt att se på.

Lite roligt att Qatar är rankat högre på FIFA-rankingen än Australien
Citera
2015-09-09, 00:03
  #170
Medlem
BarryHeros avatar
Mikael Antonsson mot Osterrike idag?
Citera
2017-01-05, 22:25
  #171
Medlem
ZlatanManias avatar
Mourinho när han bytte in Muntari har nämnts i denna tråd (vilket bara är komiskt att läsa om) och jag undrar om inte Mourinhos byte Mkhitaryan-Fellaini för ett par veckor sen borta mot Everton tar priset? Hamnar i alla fall i närheten.

Fellaini som alltså kommer in i matchminut 85 lyckas på egen hand sjabbla bort segern genom sitt klantiga agerande, varför han ens spelar på denna nivå är smått oförståeligt men ganska underhållande att kolla på: https://www.youtube.com/watch?v=QqDVl5l2hMs
Citera
2017-01-05, 22:45
  #172
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Målvakten i Paraguay (vill jag minnas) under VM 2006.

Man möter England i första matchen, målvakten släpper in första skottet, och låtsas vara skadad för att slippa vidare förnedring.

Ersättaren spikar igen, och matchen slutar 1-0.

Således lyckas han (vad han nu hette), vara på planen i fem minuter, och släppa in ett mål.
Det var nog ingen VM insats att vara stolt över.
Citera
2017-01-06, 23:56
  #173
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Målvakten i Paraguay (vill jag minnas) under VM 2006.

Man möter England i första matchen, målvakten släpper in första skottet, och låtsas vara skadad för att slippa vidare förnedring.

Ersättaren spikar igen, och matchen slutar 1-0.

Således lyckas han (vad han nu hette), vara på planen i fem minuter, och släppa in ett mål.
Det var nog ingen VM insats att vara stolt över.

Justo Villar var det ju! Men att han skulle fejka skada pga förnedring vid målet är såklart bullshit. Spelar man på den nivån har man såklart starkare psyke än att man vill bli utbytt efter ett tidigt insläppt mål. Han spelade inte heller några fler matcher i den turneringen, så han var definitivt skadad på riktigt. Målet han släppte in mot England var ingen dundertabbe heller, om än inte helt otagbart.
Citera
2017-01-07, 08:28
  #174
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Justo Villar var det ju! Men att han skulle fejka skada pga förnedring vid målet är såklart bullshit. Spelar man på den nivån har man såklart starkare psyke än att man vill bli utbytt efter ett tidigt insläppt mål. Han spelade inte heller några fler matcher i den turneringen, så han var definitivt skadad på riktigt. Målet han släppte in mot England var ingen dundertabbe heller, om än inte helt otagbart.
Villar, så hette han ju, tack.

Men situationen uppfattade jag så i alla fall.
Och ersättaren spikade igen fullständigt efter det enda målet, och fick därför fortsatt förtroende.
Jag tycker i alla fall att det är den mest misslyckade insats jag kan komma på.

På tal om psyken, var det inte någon pajas som sprang och bet folk i senaste VM ?
Det förväntar man ju sig på den nivån ?
__________________
Senast redigerad av Herr.Dittling 2017-01-07 kl. 08:34.
Citera
2017-03-25, 19:54
  #175
Medlem
BarryHeros avatar
Den vitryska målvakten Andrey Harbunow i VM-kvalmatchen mot Vitryssland idag (25 mars, 2017).

Misstag 1: Forsberg sköt en lös straff i målvaktshöjd, målvakten går åt rätt håll men lyckas ändå inte rädda bollen.

Misstag 2: Forsberg skjuter en strumprullare helt utan kraft eller skruv som lyckas rulla in långsamt mellan benen på målvakten.

Misstag 3: Marcus Berg (!) lyckas vinna en luftduell mot den vitryska målvakten och nickar in 3-0.

Misstag 4: Kommer ut på mellanhand när Kiese Thelin placerar in 4-0.
Citera
2018-06-23, 23:31
  #176
Medlem
ZlatanManias avatar
Jimmy Durmaz idag mot Tyskland.
Citera
2018-06-24, 01:07
  #177
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Jimmy Durmaz idag mot Tyskland.

I fråga om landslaget och matchens betydelse är han ohotad etta.
Citera
2018-06-24, 01:15
  #178
Medlem
FakeRecordss avatar
Karius i CL-finalen. Är inte poolfan men mår dåligt för honom när jag tittar på highlights
Citera
2018-06-24, 07:35
  #179
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Jimmy Durmaz idag mot Tyskland.
John Guidetti som i 94:e minuten och ställningen 1-1 skyfflar iväg en jättelös boll mot Tysklands målvakt som bäddar för en snabb, tysk kontring. Han hade Emil Forsberg helt fri eller kunde åtminstone ha skjutit utanför.

Någon som har ett videoklipp på denna sekvens?
Citera
2018-06-26, 14:41
  #180
Medlem
se_där...s avatar
Tänker ju direkt på Gary Sundgrens (sista) insats i Landslaget på Ullevi där han lyckades med epitetet att tappa bollen 3 gånger i en och samma situation, vilket ledde till baklängesmål, förlust och unisont utbuade från läktarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback