2011-07-20, 11:41
Bannlyst
Jag letar efter ett program som släcker ned skärmen tills man skriver in en kod på tangentbordet. Finns det ett sådant program och vart får jag i sådana fall tag på det?
Citera
2011-07-20, 11:45
Medlem
calmars avatar
finns funktioner i windows för det har jag för mig? starta en skärmsläckare och välj att det ska krävas lösenord.
Citera
2011-07-20, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmar
finns funktioner i windows för det har jag för mig? starta en skärmsläckare och välj att det ska krävas lösenord.
Är det inte bara att det kommer logg in skärmen när du startar upp igen och inte att det behövs ett lösen för att avaktivera skärmsläckaren?
Citera
2011-07-20, 12:53
Bannlyst
Det jag letar efter är ett program som gör skärmen helt svart tills man knappar in ett lösenord.
Citera
2011-07-20, 13:10
Medlem
Det är precis de 2 sakerna man kan göra med Windows inbyggda skärmsläckare.

Vilken Windows version har du?
För hur man gör varierar.
Senast redigerad av panpo98 2011-07-20 kl. 13:15.
Citera
2011-07-20, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Det är precis de 2 sakerna man kan göra med Windows inbyggda skärmsläckare.

Vilken Windows version har du?
För hur man gör varierar.

Jag har Vista. Men är den inbyggda skärmsläckaren svart tills man skrivit in lösenordet och tryckt Enter? Helst skulle jag vilja att man kom till den vanliga inloggningsrutan efter att man gjort detta. (Ja jag är en aning paranoid )
Citera
2011-07-20, 21:59
Bannlyst
skärmsläckare drar bara onödigt mycket ström på grund av alla flashiga effekter.... LED skärmar nuförtiden drar bara 4 Watt ström, så det behövs inga skärmsläckare längre. de användes mest bara på 90-talet.
Citera
2011-07-20, 22:13
Medlem
kh31d4rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skegamer
Jag har Vista. Men är den inbyggda skärmsläckaren svart tills man skrivit in lösenordet och tryckt Enter? Helst skulle jag vilja att man kom till den vanliga inloggningsrutan efter att man gjort detta. (Ja jag är en aning paranoid )

är du paranoid så förlitar du dig inte på windows värdelösa inloggning för att skydda något viktigt.
Senast redigerad av kh31d4r 2011-07-20 kl. 22:36. Anledning: typo
Citera
2011-07-21, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kh31d4r
är du paranoid så förlitar du dig inte på windows värdelösa inloggning för att skydda något viktigt.

Nej absolut inte men det håller klåfingriga vänner borta.

Men går det att få tag på ett sådant program?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in