2011-07-19, 21:46
Medlem
Ursäktar om detta hamnar i fel forum!

Fick ett meddelande på facebook från Ford Geal där det stod följande:

Hallå

Grattis!

Vi är mycket glada att meddela att ditt namn visas på facebook hjälp främjande och vi ger dig den totala summan av $ 150,000 USD (Ett hundra femtio tusen amerikanska dollar).

Ditt namn valdes av Mr Mark Zuckerberg VD för Facebook (Grundare och VD) Främjande gjordes för att göra alla Facebook-användare dra nytta av den vinst företaget gjort Facebook är den första och största någonsin sätt att uppfylla både gamla och nya vän .

Du rekommenderas att kontakta betalningen avdelning med ditt fullständiga namn och adress på lottogrouppromo@gmail.com så att de kan gå vidare och ge dig pengarna i riktiga pengar.

Facebook © 2011 ·

Fattar att detta är scam men vad kan hända om jag skickar mitt namn och adress på denna mail? och har någon annan fått ett likadant?
Senast redigerad av anvex 2011-07-19 kl. 21:47. Anledning: Fel summa på rubriken!
Citera
2011-07-19, 21:56
Medlem
Amarths avatar
Du får förmodligen hem en check inskickad som du ska skriva din signatur på sen när du har skickat iväg det så har du gått back en mille eller två
Citera
2011-07-19, 22:05
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Fan vilken tur du har, dom har höjt med $ 100000 sen i april

https://www.flashback.org/t1515717

Du reagera inte på den riktigt DÅLIGA svenskan i mailet ?
Citera
2011-07-19, 22:08
Medlem
techmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amarth
Du får förmodligen hem en check inskickad som du ska skriva din signatur på sen när du har skickat iväg det så har du gått back en mille eller två

Nja, däremot kommer dem antagligen be om en "advance fee" för att TS ska kunna få sina pengar. Eller stjäla hans identitet om han är korkad nog att skriva så pass mycket info. Vilket jag självklart inte tror att TS skulle.

http://www.hoax-slayer.com/facebook-...ery-scam.shtml

Driv lite med dem och posta här.
Citera
2011-07-19, 22:10
Medlem
annanmedlems avatar
Nej. Det är sant.

Och självklart skulle zuckenberg/facebookanställda inte använda deras egna e-mailsystem eller ha en @facebook.com-adress utan sitta o maila från gmail istället ...
Citera
2011-07-19, 22:11
Medlem
annanmedlems avatar
Om du "fattar" att det är en scam varför skall du då skicka något? Eller posta den här tråden? Eller ha den här frågan i rubriken?
Citera
2011-07-19, 22:11
Medlem
techmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shouldbetrusted
https://www.flashback.org/t1515717

Den hade jag missat, tack!
Citera
2011-07-19, 22:35
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techman
Den hade jag missat, tack!
Amen det där var ju 50.000 dollar. Nu var det ju 150.000! Om det andra bara var lurendrejeri så är ju det här inte samma och säkert på riktigt!

Inte konstigt att Text-TV nämner att 8% har fått sitt kreditkort spärrat eller spärrat det på ett år ..
Citera
2011-07-20, 09:31
Medlem
SparkMans avatar
Skickar du namn och adress får du hem ett brev från en advokatbyrå som berättar att du ärvt några miljoner dollar från en gammal släkting i Kongo och endast behöver skicka 10% av summan till dem så får du pengarna inom kort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in