2011-07-19, 21:46
Medlem
Ursktar om detta hamnar i fel forum!

Fick ett meddelande p facebook frn Ford Geal dr det stod fljande:

Hall

Grattis!

Vi r mycket glada att meddela att ditt namn visas p facebook hjlp frmjande och vi ger dig den totala summan av $ 150,000 USD (Ett hundra femtio tusen amerikanska dollar).

Ditt namn valdes av Mr Mark Zuckerberg VD fr Facebook (Grundare och VD) Frmjande gjordes fr att gra alla Facebook-anvndare dra nytta av den vinst fretaget gjort Facebook r den frsta och strsta ngonsin stt att uppfylla bde gamla och nya vn .

Du rekommenderas att kontakta betalningen avdelning med ditt fullstndiga namn och adress p lottogrouppromo@gmail.com s att de kan g vidare och ge dig pengarna i riktiga pengar.

Facebook 2011

Fattar att detta r scam men vad kan hnda om jag skickar mitt namn och adress p denna mail? och har ngon annan ftt ett likadant?
Senast redigerad av anvex 2011-07-19 kl. 21:47. Anledning: Fel summa p rubriken!
Citera
2011-07-19, 21:56
Medlem
Amarths avatar
Du fr frmodligen hem en check inskickad som du ska skriva din signatur p sen nr du har skickat ivg det s har du gtt back en mille eller tv
Citera
2011-07-19, 22:05
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Fan vilken tur du har, dom har hjt med $ 100000 sen i april

https://www.flashback.org/t1515717

Du reagera inte p den riktigt DLIGA svenskan i mailet ?
Citera
2011-07-19, 22:08
Medlem
techmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amarth
Du fr frmodligen hem en check inskickad som du ska skriva din signatur p sen nr du har skickat ivg det s har du gtt back en mille eller tv

Nja, dremot kommer dem antagligen be om en "advance fee" fr att TS ska kunna f sina pengar. Eller stjla hans identitet om han r korkad nog att skriva s pass mycket info. Vilket jag sjlvklart inte tror att TS skulle.

http://www.hoax-slayer.com/facebook-...ery-scam.shtml

Driv lite med dem och posta hr.
Citera
2011-07-19, 22:10
Medlem
annanmedlems avatar
Nej. Det r sant.

Och sjlvklart skulle zuckenberg/facebookanstllda inte anvnda deras egna e-mailsystem eller ha en @facebook.com-adress utan sitta o maila frn gmail istllet ...
Citera
2011-07-19, 22:11
Medlem
annanmedlems avatar
Om du "fattar" att det r en scam varfr skall du d skicka ngot? Eller posta den hr trden? Eller ha den hr frgan i rubriken?
Citera
2011-07-19, 22:11
Medlem
techmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shouldbetrusted
https://www.flashback.org/t1515717

Den hade jag missat, tack!
Citera
2011-07-19, 22:35
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techman
Den hade jag missat, tack!
Amen det dr var ju 50.000 dollar. Nu var det ju 150.000! Om det andra bara var lurendrejeri s r ju det hr inte samma och skert p riktigt!

Inte konstigt att Text-TV nmner att 8% har ftt sitt kreditkort sprrat eller sprrat det p ett r ..
Citera
2011-07-20, 09:31
Medlem
SparkMans avatar
Skickar du namn och adress fr du hem ett brev frn en advokatbyr som berttar att du rvt ngra miljoner dollar frn en gammal slkting i Kongo och endast behver skicka 10% av summan till dem s fr du pengarna inom kort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in