• 1
  • 2
2011-07-19, 14:31
Medlem
Jag ska sälja en produkt till en person från Ukraina via blocket. Men hur går jag till väga med betalningen? Vilket sätt är säkrast? Ska jag ge mitt kontonummer så kan de sätta in pengarna eller finns det någon risk med det?
Citera
2011-07-19, 14:35
Medlem
mrnitrouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djibouti
Jag ska sälja en produkt till en person från Ukraina via blocket. Men hur går jag till väga med betalningen? Vilket sätt är säkrast? Ska jag ge mitt kontonummer så kan de sätta in pengarna eller finns det någon risk med det?

Det säkraste är att säljare och köpare träffas någonstans
Citera
2011-07-19, 14:35
Medlem
Supremuss avatar
Ge fan i det är mitt första tips. (Ukraina, på blocket? haha)
Mitt andra tips är att ge fan i Paypal.
Mitt tredje tips är att använda Liberty Reserve.
Mitt fjärde tips är att använda Bitcoin, möjligtvis Moneybookers också - men då måste du casha ut pengarna snabbt.
Citera
2011-07-19, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrnitrous
Det säkraste är att säljare och köpare träffas någonstans

Du kanske inte läste att hans köpare var från Ukraina? Ska de mötas halvvägs eller?
Citera
2011-07-19, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supremus
Mitt fjärde tips är att använda Bitcoin, möjligtvis Moneybookers också - men då måste du casha ut pengarna snabbt.

Nu fick jag gåshud Varför ska man ge fan i Paypal?
Citera
2011-07-19, 15:06
Medlem
Supremuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wakkle
Nu fick jag gåshud Varför ska man ge fan i Paypal?
Du får pengarna, blir glad och skickar varan.
24 timmar senare begär köparen en s.k chargeback, och pengarna åker tillbaks till köparen. Då står du där utan vara, och utan pengar. Get it?
Citera
2011-07-19, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supremus

Haha shiie, tänkte att de va lite skumt med folk från Ukraina.. Skulle sitta fint om de betalade mig men sen misslyckas med att försöka finta mig haha. Kollade upp Liberty Reserve o de andra, man pallar fan inte satsa såhär hårt asso..
Citera
2011-07-19, 18:02
Medlem
Citat:

Svaret är att det kan du inte: Blockets stora storhet ligger i att vara förmedlare av information medans det säkra köpet/säljandet sker IRL, dvs man möts personligen....
Citera
2011-07-19, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Svaret är att det kan du inte: Blockets stora storhet ligger i att vara förmedlare av information medans det säkra köpet/säljandet sker IRL, dvs man möts personligen....

Men vad finns det för risk ifall jag ger mitt kontonummer till den personen som vill köpa varan?
Citera
2011-07-19, 18:16
Medlem
Den enda säkra försäljningen är en där du tar emot betalningen innan du skickar varan. Detta tillvägagångssätt är en outtalad norm vid de flesta affärer på blocket, åtminstone på nivåer under ca 3000 kr. Ett riskmoment ingår givetvis för köparen.
Citera
2011-07-19, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmeisser
Den enda säkra försäljningen är en där du tar emot betalningen innan du skickar varan. Detta tillvägagångssätt är en outtalad norm vid de flesta affärer på blocket, åtminstone på nivåer under ca 3000 kr. Ett riskmoment ingår givetvis för köparen.

Eller hur, men inte säljaren? Men i och med att jag ger ut mina kontouppgifter kan det förekomma några risker eller? Eller ere bara dom som tar risken med att betala mig och kanske inte får varan?
Citera
2011-07-19, 19:42
Medlem
4168s avatar
Citat:
Eller hur, men inte säljaren? Men i och med att jag ger ut mina kontouppgifter kan det förekomma några risker eller? Eller ere bara dom som tar risken med att betala mig och kanske inte får varan?

Ger du de bara ditt claering nummer och banknummer så är det inge problem, han kan bara skicka in pengar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in