2011-07-19, 12:00
Medlem
Protoman85s avatar
  • Ni gav ordern som gjorde Dante emo
  • Ni försökte gå efter begagnade spel med RE Mercenaries sparfil på 3DS
  • Ni försöker klämma ut pengar ur folk med DLC som borde/kunde vara med från början
  • Ni la ner MegaMan Universe
  • Ni la ner MegaMan Legends 3
  • Ni outsourcar typ all spel till amerikanska utvecklare (dåligt enligt mig)

Jag brukade se Capcom som näst bästa utvecklaren/spelföretaget efter Nintendo men nu halkar dom nog ner på listan.
Citera
2011-07-19, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Protoman85
  • Ni gav ordern som gjorde Dante emo
  • Ni försökte gå efter begagnade spel med RE Mercenaries sparfil på 3DS
  • Ni försöker klämma ut pengar ur folk med DLC som borde/kunde vara med från början
  • Ni la ner MegaMan Universe
  • Ni la ner MegaMan Legends 3
  • Ni outsourcar typ all spel till amerikanska utvecklare (dåligt enligt mig)

Jag brukade se Capcom som näst bästa utvecklaren/spelföretaget efter Nintendo men nu halkar dom nog ner på listan.
jaha? vad ska vi diskutera här då?
Citera
2011-07-19, 12:49
Medlem
Firewaias avatar
Jag är fan med på TS här, ni är dryga som fan om ni inte förstår att ni ska ge era 2 cent värda om Capcom. (Sen om det är en värdig trådstart, eller ens lite intressant lämnar jag till er som faktiskt har en åsikt)

Har inte Capcom gjort en hel del massa sköna coop-lir det senaste? Eller inbillar jag mig det?
Citera
2011-07-19, 12:56
Medlem
whoracles avatar
Citat:
Ni försöker klämma ut pengar ur folk med DLC som borde/kunde vara med från början

Att dom försöker mjölka ut så mycket som möjligt från ett spel är väl ingen direkt nyhet, alla minns väl dom 100 olika versionerna av street fighter II
http://media.giantbomb.com/uploads/5/57944/1776271-streetfighterii_super.jpg
Citera
2011-07-19, 13:06
Medlem
Protoman85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoracle
Att dom försöker mjölka ut så mycket som möjligt från ett spel är väl ingen direkt nyhet, alla minns väl dom 100 olika versionerna av street fighter II
http://media.giantbomb.com/uploads/5/57944/1776271-streetfighterii_super.jpg

Sant, det är absolut inte bara Capcom som gör det. DLC, jag undrar om det var en bra idé eller inte?
Och ja, Capcom har gjort bra spel också dom senaste åren, minns t.ex Mega Man 9 och 10, var mkt glad över att dom kom. Det är alltid enkelt att läsa en lista klagomål och anta att jag hatar allt Capcom gör och allt dom gjort genom historien, när jag inte sa något sånt.
Citera
2011-07-19, 16:10
Medlem
Capcom gör fortfarande bra spel, men det har definitivt gått nedåt sedan Clover-killarna lämnade företaget och de började med sin "Japan suger, Amerika är vägen framåt"-attityd. De har förstört Resident Evil och Mega Man (retro-spelen de släppte var visserligen bra, men Star Force och ZX är skit), och snart kommer även Devil May Cry vara skräp.
Citera
2011-07-19, 22:35
Medlem
Femdomfjantens avatar
Glöm inte PSN DRM, Bionic Commando Rearmed 2 och Final Fight blev ospelbara när PSN var nere.
Citera
2011-07-19, 23:40
Medlem
Firewaias avatar
Längtar till Asuras wrath också...
Citera
2013-12-15, 02:42
Medlem
RedCrabs avatar
Är det officiellt att Capcom är i konkurs?
Citera
2013-12-15, 08:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RedCrab
Är det officiellt att Capcom är i konkurs?

LOL. Det senaste är att de kommer använda de enorma intäkterna från Monster Hunter 4 till att bygga upp sin mobilsektion. MH4 har redan passerat 4 miljoner sålda exemplar, medan Capcoms prognoser var att det skulle sälja 2,8 miljoner fram tills den 31 mars 2014.

Jag kan dock hålla med Protoman om vissa saker. Till exempel att de sålt krypteringsnycklar som DLC för innehåll som redan ligger på skivan istället för att göra helt nytt innehåll. Sparfilen i Mercenaries 3D var också fula fasoner, eftersom det inte rörde sig om tekniska begränsningar utan om deras egen girighet.

Dock tycker jag ändå att Capcom gör mycket bra jämfört med många andra utvecklare. Fast visst skulle nog jag och många andra helst se att de sålde varumärket Mega Man till Nintendo. Jag tror Nintendo skulle förvalta Mega Man mycket bättre.
Citera
2026-03-19, 15:49
Medlem
sebastian_s avatar
Snacka om turn around. Jag provspelade Pragmata och blev glatt överraskad. Som jag har blivit av alla Capcom spel de senaste åren.

Capcom släpper enligt mig fler bra spel än både Nintendo och Sony nu för tiden. Bättre balanserade, bättre variation.

Hur ofta släpper Sony eller Nintendo först ett spel av Resident evils kaliber i februari och sen ett Pragmata två månader senare? Möjligtvis precis vid lanseringen av en ny konsol om vi har tur.

Capcoms release schema är som att de är kvar på 00-talet. Man kan släppa spel, man kan göra saker.
Senast redigerad av sebastian_ 2026-03-19 kl. 15:59.
Citera
2026-03-20, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Snacka om turn around. Jag provspelade Pragmata och blev glatt överraskad. Som jag har blivit av alla Capcom spel de senaste åren.

Capcom släpper enligt mig fler bra spel än både Nintendo och Sony nu för tiden. Bättre balanserade, bättre variation.

Hur ofta släpper Sony eller Nintendo först ett spel av Resident evils kaliber i februari och sen ett Pragmata två månader senare? Möjligtvis precis vid lanseringen av en ny konsol om vi har tur.

Capcoms release schema är som att de är kvar på 00-talet. Man kan släppa spel, man kan göra saker.
Detta var ingen dålig bump, du.

Har också spelat Pragmata, men blev inte imponerad. Det är i grunden som vilket TPS som helst, men med en simpel hackmekanik som gimmick, och en loli som får all uppmärksamhet i marknadsföringen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in