• 1
  • 2
2011-07-19, 10:50
Medlem
OmegaSeamasters avatar
jag behöver alltså tjäna lite pengar. Eller 40 000 närmre bestämt. Det är flera år till jag har tänkt att använda dom, alltså gott om tid.

Startkapitalet ligger på kanske 10 just nu. jag vill ha mina 40 000 om några år framåt. Jag vill helst inte äventyra mitt startkapital allt för mycket.

Och nej, jag tänker inte ägna mig åt någon olaglig verksamhet för att få tag på pengarna. Iallafall inget större. Kanske lite svartjobb och brott på den nivån...
Citera
2011-07-19, 11:06
Medlem
meganegerdases avatar
Vad sägs om att skaffa sig ett jobb? På "Några år" lär du kunna lägga undan 30k
Citera
2011-07-19, 11:07
Medlem
Spreztozcs avatar
Poker röstar jag för.
Citera
2011-07-19, 11:08
Medlem
OmegaSeamasters avatar
Har redan ett jobb. Men jobbar inte heltid då företaget inte behövde det. Dessutom tjänar jag inte särskilt bra heller. Men tack ändå!
Har du några fler tips?
Citera
2011-07-19, 11:10
Medlem
OmegaSeamasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spreztozc
Poker röstar jag för.

Kan faktiskt inte spela Poker. Hade varit kul att lära sig någon gång dock. Känns även lite för riskabelt för startkapitalet. Eller?
Citera
2011-07-19, 11:20
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmegaSeamaster
Kan faktiskt inte spela Poker. Hade varit kul att lära sig någon gång dock. Känns även lite för riskabelt för startkapitalet. Eller?

Verkligen, uttrycket "det finns alltid en större fisk" passar väldigt bra i sammanhanget. På varje vinnare går det X antal förlorare vilket aldrig nämns. Satsa på börsen hellre än poker, där går det åtminstone genom skicklighet att sakta men säkert bygga upp kapital.
Citera
2011-07-19, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Verkligen, uttrycket "det finns alltid en större fisk" passar väldigt bra i sammanhanget. På varje vinnare går det X antal förlorare vilket aldrig nämns. Satsa på börsen hellre än poker, där går det åtminstone genom skicklighet att sakta men säkert bygga upp kapital.
Vilket gör i poker med men det är svårare eftersom spelet i princip går ut på att de flesta ska förlora i det långa loppet. Fast jag tycker inte de är särskilt jämförbara ändå.

Mitt råd är att inte spela poker och tro att du kommer tjäna på det. Studera spelet i minst ett år innan. Klarar du inte det så kommer du inte klara att spela de miljoner händer som krävs heller.
Citera
2011-07-19, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OmegaSeamaster
jag behöver alltså tjäna lite pengar. Eller 40 000 närmre bestämt. Det är flera år till jag har tänkt att använda dom, alltså gott om tid.

Startkapitalet ligger på kanske 10 just nu. jag vill ha mina 40 000 om några år framåt. Jag vill helst inte äventyra mitt startkapital allt för mycket.

Och nej, jag tänker inte ägna mig åt någon olaglig verksamhet för att få tag på pengarna. Iallafall inget större. Kanske lite svartjobb och brott på den nivån...

Vilket minimiavlönat jobb som helst går väl bra.. Inte så mycket pengar, och ganska lång tid.
Citera
2011-07-19, 11:46
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Vilket gör i poker med men det är svårare eftersom spelet i princip går ut på att de flesta ska förlora i det långa loppet. Fast jag tycker inte de är särskilt jämförbara ändå.

Mitt råd är att inte spela poker och tro att du kommer tjäna på det. Studera spelet i minst ett år innan. Klarar du inte det så kommer du inte klara att spela de miljoner händer som krävs heller.

Tills den dagen du stöter på en större fisk. Poker är spel och spel förlorar man alltid förr eller senare.
Citera
2011-07-19, 11:48
Medlem
OmegaSeamasters avatar
Som, ovan nämnde har jag tänkt börsen som ett alternativ. men sanningen är att jag inte kan hålla koll på den 24h/dygn. Dessutom vet jag inte vad man ska satsa på till början. Några förslag?
Citera
2011-07-19, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Tills den dagen du stöter på en större fisk. Poker är spel och spel förlorar man alltid förr eller senare.
Vilka visdomsord..
Citera
2011-07-19, 11:53
Medlem
OmegaSeamasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hudge.beat
Vilka visdomsord..

kan också skrivas om till "vill du ha en stor fisk, eller vill du har många små?". Tror jag gillar mest många små. Riskerna ser mindre ut då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in