Hejsan
Jag har tele2 medium eller vafan det heter, 6 mb/s begränsat till 5 gb i månaden. Jag undrar ifall jag kan gå över till fast bredband? Samt ifall jag kan gå över till studenterbjudande?
Tacksam för svar
Ni har börjat skicka ut ett sms varje gång man missat ett samtal, typ "nr 000000 sökte dej i dag kl 14".
Läste nånstans att man kan avanmäla genom att trycka *67#.
Gjort detta flera gånger, men det funkar inte.
Hur får man bort skiten?
Det går inte ta bort smset, isåfall måste du avaktivera hela telefonsvararen.
När kommer nästa leverans av Samsung Galaxy S2? Senaste jag hörde från er så sköt ni upp det till v.30 och nu har jag inte hört ett skit. Var en månad sedan jag beställde
Vet inte mer än dig, du måste ringa Brightpoint för den informationen
Citat:
Ursprungligen postat av Fundamentalist
Så du är här för att du vill frivilligt göra reklam för Tele2/Comviq? Nej inte reklam, bara support.
Citat:
Ursprungligen postat av Lage
Varför är så många i tråden onödigt spydiga? Teaz133 är inte personligt ansvarig för sin arbetsgivares beslut men svarar föredömligt trots den trista tonen.
Fråga: jag har bindningstid som löper ut om drygt fyra månader och har för avsikt att förlänga abonnemanget (det som tidigare hette snackis men som nu har blivit netto). Hur gör jag enklast? Via hemsidan eller genom kundtjänst? Måste jag vänta till dess att bindningstiden är slut?
Man kan göra förlängning när det är 3 månader kvar av sin bindningstid, dock måste du ringa kundtjänt för de, genom webben så går de inte igenom alla gånger!
Lage
Citat:
Ursprungligen postat av zuex
Hejsan
Jag har tele2 medium eller vafan det heter, 6 mb/s begränsat till 5 gb i månaden. Jag undrar ifall jag kan gå över till fast bredband? Samt ifall jag kan gå över till studenterbjudande?
Tacksam för svar
Du kan inte konvertera ett mobilt bredband till ett fast, vi har inga fasta bredband att erbjuda till studenter tyvärr.
Jag har aldrig aktiverat telesvararen så det verkar inte vara svaret på min fråga.
Har oreggat kontantkort utan telesvar.
Vad gör man då?
Tycker sms:et är sjukt irriterande !
Ringde Comviq som sa att något dom kallar numerick skall avaktiveras i mitt fall.
Han sa att han gjorde detta.
Det leder till en annan fråga jag hoppas du kan svara på.
Jag har ett oreggat kontantkort och vill fortsätta att ha det så.
Nu när jag ringde Comviq var jag tvungen att uppge mitt nummer för att dom skulle kunna ta bort numericken.
Kan jag verkligen lita på att dom inte sparar det i något register någonstans?
Jag sa klart och tydligt till killen att jag inte ville det, men man vet ju aldrig.
Hur ser era rutiner ut där?
Senast redigerad av LemPica 2011-08-02 kl. 14:19.
Anledning: Nyinfo
Jag har aldrig aktiverat telesvararen så det verkar inte vara svaret på min fråga.
Har oreggat kontantkort utan telesvar.
Vad gör man då?
Tycker sms:et är sjukt irriterande !
Ringde Comviq som sa att något dom kallar numerick skall avaktiveras i mitt fall.
Han sa att han gjorde detta.
Det leder till en annan fråga jag hoppas du kan svara på.
Jag har ett oreggat kontantkort och vill fortsätta att ha det så.
Nu när jag ringde Comviq var jag tvungen att uppge mitt nummer för att dom skulle kunna ta bort numericken.
Kan jag verkligen lita på att dom inte sparar det i något register någonstans?
Jag sa klart och tydligt till killen att jag inte ville det, men man vet ju aldrig.
Hur ser era rutiner ut där?
Jaha, aa det är numeriken som styr de smset! Rings comviq igen så får de lägga iväg en felanmälan på de.
Ne, det enda de sparar numret till är för att logga samtalet. Så att nästa agent kan följa upp ärendet. Sparas inte i något annat syfte alls.
Kan man byta till studenterbjudande mobilt då? för det vet jag finns!
Ja det finns, men du måste säga upp ditt nuvarande och teckna ett nytt genom www.mecenat.se
Citat:
Ursprungligen postat av Oansvarig
Några tips på hur jag enklast tar reda på vilket abonnemang som är billigast utifrån mina telefonvanor?
Om du ringer mycket in Tele2/Comviq så är något av våra kompis abonnemang bäst, annars är det snackis som gäller, alternativt smart / maxi abonnemang. PMa mig hur du brukar ringa/smsa så ska jag ge dig några tips
Behöver alternativ till telefoni+bredband med lägsta möjliga fasta månadskostnad. Enlig hemsidan så kostar endast telefoni via mobilnätet 69 kr/mån. Om man däremot vill lägga tíll bredband så är det billigaste alternativet 199 kr/mån. http://www.tele2.se/fast-telefoni/via-mobilnatet.html Samtidig säljer ni billigaste mobila bredbandet för 79 kr/mån. http://www.tele2.se/mobilt-bredband.html
Om jag inte behöver mobil bredband utan vill ha vanlig bredband+telefoni till lägsta möjliga fasta månadskostnad bli det alltså dyrare än om jag skaffar en telefoni och en mobil bredbandabbonemang? (199 kr vs. 69+79=148 kr)? Visseligen är den mobila bredbandet långsammare men det räcker för mig. Finns det billigare alternativ än 199 kr fast månadskostnad?
Behöver alternativ till telefoni+bredband med lägsta möjliga fasta månadskostnad. Enlig hemsidan så kostar endast telefoni via mobilnätet 69 kr/mån. Om man däremot vill lägga tíll bredband så är det billigaste alternativet 199 kr/mån. http://www.tele2.se/fast-telefoni/via-mobilnatet.html Samtidig säljer ni billigaste mobila bredbandet för 79 kr/mån. http://www.tele2.se/mobilt-bredband.html
Om jag inte behöver mobil bredband utan vill ha vanlig bredband+telefoni till lägsta möjliga fasta månadskostnad bli det alltså dyrare än om jag skaffar en telefoni och en mobil bredbandabbonemang? (199 kr vs. 69+79=148 kr)? Visseligen är den mobila bredbandet långsammare men det räcker för mig. Finns det billigare alternativ än 199 kr fast månadskostnad?
Jag fyllde på mitt abonnemang med comviq smart för en vecka sedan & köpte en galaxy s2a. Jag har ställt in alla mobila internet inställningar rätt. Ibland har jag 0.003mb/s med FULL 3G täckning (bredbands kollen). Och ibland mellan 1mb/s till 2mb/s. (Jag skall ha upp till 6mb/s) Man märker verkligen att det tar typ 1 minut att ladda fram en sida. Och då befinner jag mig ändå i Göteborg city eller andra stor städer.
Jag är inte den enda som klagat. Är detta något ni kommer att rätta till inom detta året?
Annars är jag relativt nöjd med smart abonnemanget, förutom att det inte går att (1000 gratis sms i månaden) surfa/smsa/ringa när man passerat sitt saldo tak.
Jag fyllde på mitt abonnemang med comviq smart för en vecka sedan & köpte en galaxy s2a. Jag har ställt in alla mobila internet inställningar rätt. Ibland har jag 0.003mb/s med FULL 3G täckning (bredbands kollen). Och ibland mellan 1mb/s till 2mb/s. (Jag skall ha upp till 6mb/s) Man märker verkligen att det tar typ 1 minut att ladda fram en sida. Och då befinner jag mig ändå i Göteborg city eller andra stor städer.
Jag är inte den enda som klagat. Är detta något ni kommer att rätta till inom detta året?
Annars är jag relativt nöjd med smart abonnemanget, förutom att det inte går att (1000 gratis sms i månaden) surfa/smsa/ringa när man passerat sitt saldo tak.
Jag har med väldigt dålig 3G täckning i både Växjö och Alvesta med tele2. Har en iPhone4 med Tele2 kompis abonnemang.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!