2013-04-27, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LondiniumsFenix
Ber om ursäkt om denna fråga varit uppe redan (i så fall länka sidan till svar)

Men jag betalar 229 kronor/månad för 16 mb/s i "fri surf".
Likförbannat stryps mitt internet den sista veckan varje månad så att jag knappt nu kommer in på flashback.
Vad fan menar ni med fri surf?
Och vad ska jag betala för att slippa era klippningar av hastighet?

Surfen är fri på det sätt att du kan surfa hur mycket som helst utan att det börjar kosta mer, dock sänks hastigheten efter X antal GB. Vilket abonnemang har du?
Citera
2013-04-27, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LondiniumsFenix
Ber om ursäkt om denna fråga varit uppe redan (i så fall länka sidan till svar)

Men jag betalar 229 kronor/månad för 16 mb/s i "fri surf".
Likförbannat stryps mitt internet den sista veckan varje månad så att jag knappt nu kommer in på flashback.
Vad fan menar ni med fri surf?
Och vad ska jag betala för att slippa era klippningar av hastighet?

För 99 kr kan du köpa 5 extra mb som gäller månaden ut.
Citera
2013-04-27, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
För 99 kr kan du köpa 5 extra mb som gäller månaden ut.
5GB*
Citera
2013-04-27, 23:24
Medlem
Fick ett sms för ett par veckor sedan om att det kommer dras 239 kr från mitt konto den 28, alltså imorgon. Är det samma faktura som står som obetald på Mitt Tele2 då förfallodatumet är densamma?
Citera
2013-04-28, 08:30
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trubadaur
Fick ett sms för ett par veckor sedan om att det kommer dras 239 kr från mitt konto den 28, alltså imorgon. Är det samma faktura som står som obetald på Mitt Tele2 då förfallodatumet är densamma?

Ja precis, det är korrekt. Har man autogiro aktiverat får man ett sms varje månad om när och hur mycket Tele2 kommer att dra vid nästa faktura!
Citera
2013-04-29, 22:30
Moderator
VitKallas avatar
Har försökt komma åt Mina Sidor idag, både via dator och app på mobilen. Det fungerar inte. Via appen får jag meddelande att tjänsten inte är tillgänglig just nu och via datorn inget annat än att det är fel lösen, 5 ggr om... (nej, det är inte fel lösen).
När ordnas det?
Citera
2013-04-29, 22:32
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitKalla
Har försökt komma åt Mina Sidor idag, både via dator och app på mobilen. Det fungerar inte. Via appen får jag meddelande att tjänsten inte är tillgänglig just nu och via datorn inget annat än att det är fel lösen, 5 ggr om... (nej, det är inte fel lösen).
När ordnas det?

Jag har inte upplevt några problem alls. Men försök imorgon så ska du se att det fungerar!
Citera
2013-04-29, 23:11
Moderator
VitKallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Jag har inte upplevt några problem alls. Men försök imorgon så ska du se att det fungerar!
Nu äntligen lyckades det, men det stod att det var driftstörningar och alla abonnemang kanske inte visades, vilket det inte gjorde för mig. Hoppas det fungerar bättre imorgon.
Citera
2013-04-30, 17:08
Medlem
Goldberrys avatar
Har en fråga.
Ibland försöker ju en del operatörer behålla sina kunder genom att erbjuda dem en bra deal med en ny fräsch mobil. Har många vänner som varit med om det.

Den enda operatören jag har haft är Tele2, haft dem i 6-7 år. Försökte höra mig för med kundtjänst förra året om de inte kunde erbjuda något liknande, då med en iPhone 5. Nope, det gick inte.
Nu är jag fortfarande kund hos dem, enbart för att jag inte har kvar någon bindningstid och har ett billigt abonnemang. Ska antagligen uppgradera till en HTC One eller Samsung Galaxy S4, men funderar seriöst på att välja en annan operatör. När jag har varit och pratat med Telenor så verkar de ju villiga att göra vadsomhelst för att få över kunder.

Min fråga är väl egentligen, det verkar inte som att Tele2 sysslar med sådant? Bryr de sig inte? Vilka kriterier ska man uppfylla för att de ska vilja behålla en som kund?
Citera
2013-04-30, 18:46
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldberry
Har en fråga.
Ibland försöker ju en del operatörer behålla sina kunder genom att erbjuda dem en bra deal med en ny fräsch mobil. Har många vänner som varit med om det.

Den enda operatören jag har haft är Tele2, haft dem i 6-7 år. Försökte höra mig för med kundtjänst förra året om de inte kunde erbjuda något liknande, då med en iPhone 5. Nope, det gick inte.
Nu är jag fortfarande kund hos dem, enbart för att jag inte har kvar någon bindningstid och har ett billigt abonnemang. Ska antagligen uppgradera till en HTC One eller Samsung Galaxy S4, men funderar seriöst på att välja en annan operatör. När jag har varit och pratat med Telenor så verkar de ju villiga att göra vadsomhelst för att få över kunder.

Min fråga är väl egentligen, det verkar inte som att Tele2 sysslar med sådant? Bryr de sig inte? Vilka kriterier ska man uppfylla för att de ska vilja behålla en som kund?

Jo då, men dom på kundservice kan inte hjälpa dig med att ge dig en bättre deal. Det är först när du ringer till uppsägningsavdelningen! Ring dit och snacka med dom så kanske det går att ordna nått fint till dig!
Citera
2013-04-30, 21:39
Medlem
ugge_das_boots avatar
Citat:
Ja precis, det är korrekt. Har man autogiro aktiverat får man ett sms varje månad om när och hur mycket Tele2 kommer att dra vid nästa faktura!

nähe.. jag får papperssammanställning.. känns helt onödigt ( betalar inge extra för de)
Senast redigerad av ugge_das_boot 2013-04-30 kl. 21:41.
Citera
2013-05-01, 05:07
Medlem
Goldberrys avatar
Citat:
Jo då, men dom på kundservice kan inte hjälpa dig med att ge dig en bättre deal. Det är först när du ringer till uppsägningsavdelningen! Ring dit och snacka med dom så kanske det går att ordna nått fint till dig!
Ja hehe det är ju mer logiskt. Men grejen var att det var typ precis det jag gjorde, tänkte man skulle pusha dem till att vilja ha kvar en men det verkade inte funka. Om jag minns rätt så menade killen jag snackade med att de inte kunde erbjuda nåt sånt med iPhone 5 för att den var så ny och blabla. Och då känns det ju som att det skulle låta så igen om man vill ha en annan flaggskeppsmobil nu liksom.
Det känns som att det skulle låta ganska puckat om man ringer för att "säga upp" sitt abonnemang och de inte vill ordna nåt iaf. Då står man ju där som en idiot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in