2013-04-24, 20:19
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Har Tele2 mobilt bredband, fungerar antennporten i routern nu?
Tele2:s mjukvara skulle uppgraderas under vintern. Det är
en Huawei B593 och jag funderar på att skaffa en extern antenn till den.

Eftersom du köpte din router innan oktober 2012 så måste du logga in på din router och uppdatera den.

Efter du har gjort det ska det fungera att manuellt aktivera externa antenner.
Senast redigerad av Red-Panda 2013-04-24 kl. 20:23.
Citera
2013-04-24, 20:31
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Eftersom du köpte din router innan oktober 2012 så måste du logga in på din router och uppdatera den.

Efter du har gjort det ska det fungera att manuellt aktivera externa antenner.
Jag fick modemet av Tele2 nu i Januari.
Saken är den att det går att i mjukvaran starta antennutgångarna, men enligt
vissa "förståsejpåare" på diverse forum så har Tele2 en bugg i systemet som gör att utgångarna
ändå inte fungerar. Detta skule varit åtgärdat nu i vinter påstods det.
Citera
2013-04-24, 21:04
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Jag fick modemet av Tele2 nu i Januari.
Saken är den att det går att i mjukvaran starta antennutgångarna, men enligt
vissa "förståsejpåare" på diverse forum så har Tele2 en bugg i systemet som gör att utgångarna
ändå inte fungerar. Detta skule varit åtgärdat nu i vinter påstods det.

Hade ingenaning om detta. En googling gav mig blandade svar så jag vågar inte svara på din fråga.

Dom flesta butiker erbjuder öppet köp så det bästa hade nog varit att köpa och testa själv. Samt ringa till tele2's kundervice och fråga hur läget ligger till. Men som jag förstått det ska ska det ha kommit en uppdatering som löser detta problemet för alla som använder B593 och köpt det innan oktober 2012. Efter Oktober 2012 så skeppas dom direkt med denna uppdateringen.
Citera
2013-04-24, 21:51
Medlem
thesyss avatar
Citat:
Du har 5 kronor. Så var det iaf för mig.

I stort sätt så betalar du 195kr i månaden för att ringa, smsa, mmsa osv gratis till alla. Bara surfen som är begränsad. Pga att det allt är gratis så fylls inga pengar på på din mobil då det inte behövs.

När Fastpris tar slut efter en månad så återgår du till prisplan bas och använder då resterande pengar du hade på kortet innan du köpte fastpris.

Det enda negativa med detta jag stött på var att jag inte kunde ringa eller ta emot samtal i norge eftersom det kostar pengar (Som då inte fanns på kortet eftersom jag körde fastpris).

Okej men då är det som är fördelen med comviq kompis, att man har kvar saldot när månaden är slut. Om man inte ringer och sms:ar så mycket så kan man tjäna på det.
Citera
2013-04-24, 22:18
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Hade ingenaning om detta. En googling gav mig blandade svar så jag vågar inte svara på din fråga.

Dom flesta butiker erbjuder öppet köp så det bästa hade nog varit att köpa och testa själv. Samt ringa till tele2's kundervice och fråga hur läget ligger till. Men som jag förstått det ska ska det ha kommit en uppdatering som löser detta problemet för alla som använder B593 och köpt det innan oktober 2012. Efter Oktober 2012 så skeppas dom direkt med denna uppdateringen.
Jag testar ändå, det är förmodligen så som du säjer.
Citera
2013-04-25, 16:39
Medlem
25Decembers avatar
Hur blir det om man inte har pengar på kontot och har autogiro? Får in pengar på kontot dagen efter jag ska betala min mobilräkning.
Citera
2013-04-25, 16:52
Medlem
Läste att Tele2:s VD ogillar apple och uppmanar folk att inte köpa Iphone, betyder det att man kan byta in sin gamla iphone mot en sprillans ny Samsung i valfri Tele2-butik?
Citera
2013-04-25, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Hur blir det om man inte har pengar på kontot och har autogiro? Får in pengar på kontot dagen efter jag ska betala min mobilräkning.

Dragningen försöker göras 3 gånger! alltså, 1 gång måndag, 1 gång tisdag och 1 gång onsdag!
Citera
2013-04-25, 17:43
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Läste att Tele2:s VD ogillar apple och uppmanar folk att inte köpa Iphone, betyder det att man kan byta in sin gamla iphone mot en sprillans ny Samsung i valfri Tele2-butik?

Ja men klart, bara att komma förbi.....
Citera
2013-04-25, 17:47
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RissaTridactyla
Nej samarbetet med TP är låååååångt ifrån slopat, dom finns kvar

Synd, gillade inte deras service...
Citera
2013-04-25, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Ja men klart, bara att komma förbi.....

tack för tipset, ny mobil men jag fick behålla min iphone!
Citera
2013-04-27, 02:27
Medlem
LondiniumsFenixs avatar
Ber om ursäkt om denna fråga varit uppe redan (i så fall länka sidan till svar)

Men jag betalar 229 kronor/månad för 16 mb/s i "fri surf".
Likförbannat stryps mitt internet den sista veckan varje månad så att jag knappt nu kommer in på flashback.
Vad fan menar ni med fri surf?
Och vad ska jag betala för att slippa era klippningar av hastighet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in