2012-11-01, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Hahaha neeej, ni kom på mig. Okej jag erkänner!

fattar inte. så du tjänar? hur mykt?
Citera
2012-11-01, 22:35
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s4you
fattar inte. så du tjänar? hur mykt?

Jag var ironisk....
Citera
2012-11-01, 23:47
Medlem
Tjeaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s4you
ok jätte snällt av dig. ja fattar nu

är du här gratis eller får du pengar?

Förstår inte varför folk inte tänker ett steg längre, tror man får betalt för att sitta på Flashback och agera kundservice. Tror inte Tele2 ser detta som en jättebra kanal för att kommunicera med sina abonnenter, ett forum där man kan hitta diverse konstig information om så gott som allt. Nje, skulle inte tro det.

Vi som svarar, ser det som en kul grej och att logga in på ett forum tar inte mycket tid om dagen när man ändå sitter vid datorn.

Så, sammanfattningsvis, inte en jäkel här inne som svarar tjänar en enda krona. Vi tycker det är lite kul att dela vår kunskap bara och ge tips till människor som undrar saker.

Ha det gött alla : )
Citera
2012-11-01, 23:54
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeap
Förstår inte varför folk inte tänker ett steg längre, tror man får betalt för att sitta på Flashback och agera kundservice. Tror inte Tele2 ser detta som en jättebra kanal för att kommunicera med sina abonnenter, ett forum där man kan hitta diverse konstig information om så gott som allt. Nje, skulle inte tro det.

Vi som svarar, ser det som en kul grej och att logga in på ett forum tar inte mycket tid om dagen när man ändå sitter vid datorn.

Så, sammanfattningsvis, inte en jäkel här inne som svarar tjänar en enda krona. Vi tycker det är lite kul att dela vår kunskap bara och ge tips till människor som undrar saker.

Ha det gött alla : )

Preeeecis!
Citera
2012-11-01, 23:58
Medlem
frequentflyers avatar
Hej, teckande för cirkus ett halv år sedan ett abonnemang på Tele2 samt en iPhone 3GS (iPhone 80SEK/månad - Månadsavgigt 89SEK/månad). Teckande på 24 månader av någon väldigt konstig anledning. Mobilen är nu slutkörd och batteritid vid användning vid cirkus två timmar. Jag måste alltså ha en ny mobil men har inte lust att betala 80SEK månad + ytterligare en mobil. Hur löser jag detta?
Citera
2012-11-02, 00:03
Medlem
Tjeaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frequentflyer
Hej, teckande för cirkus ett halv år sedan ett abonnemang på Tele2 samt en iPhone 3GS (iPhone 80SEK/månad - Månadsavgigt 89SEK/månad). Teckande på 24 månader av någon väldigt konstig anledning. Mobilen är nu slutkörd och batteritid vid användning vid cirkus två timmar. Jag måste alltså ha en ny mobil men har inte lust att betala 80SEK månad + ytterligare en mobil. Hur löser jag detta?

Du har inget val, telefonen måste betalas av. Du kan dock lösa ut ditt abonnemang med en slutfaktura och förlänga med en bättre deal. Blir en klumpsumma på den förhöjda avgiften plus abonnemangskostnaden * bindningstiden som kvarstår = Summan för slutfaktura.

Slutfaktura kan du göra hos en Tele2 återförsäljare som samtidigt kan förlänga ditt abonnemang!
Citera
2012-11-02, 01:01
Medlem
RissaTridactylas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frequentflyer

Man måste betala detta, men om det bara är ett halvår sen du fick mobilen så skulle jag ändå säga att det där är ett problem som bör gå på garantin (1 år är garantin på iPhones).

Köpte du den i en butik så går du dit, är den köpt via kundservice eller webbutiken så ringer du 031 - 734 32 00
Citera
2012-11-02, 10:42
Medlem
Jag har en obetalad faktura liggandes, hur lång tid tar det före Tele2 spärrar mitt nr tills jag betalat den?

Och om dom nu spärrar den, och jag betalat alla fakturor, hur lång tid tar det att jag kan använda igen?

Citera
2012-11-02, 11:14
Medlem
biljons avatar
Jag har ett gäng frågor om mitt avtal, ett muntligt med någon av era återförsäljare.
Enligt avtalet har jag 10GB datatrafik innan hastigheten dras ner men Tele2 drar ner hastigheten redan vid 5.
Jag har 12 månaders avtalslängd enligt samtalet men enligt Tele2 har jag 24 månader.
Jag har sms paket för 55 kr men jag får i alla fall betala per sms och har fått gjort så i 10 månader trots flera påstötningar.
Vad tycker du att jag ska göra för att få ordning på detta?
Citera
2012-11-02, 13:36
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krille09
Jag har en obetalad faktura liggandes, hur lång tid tar det före Tele2 spärrar mitt nr tills jag betalat den?

Och om dom nu spärrar den, och jag betalat alla fakturor, hur lång tid tar det att jag kan använda igen?

Hejsan!

En påminnelse skickas 10 dagar efter förfallodagen gått ut. Inkassokravet skickas sedan ut 10 dagar efter påminnelseutskicket.

Från att du erhållit påminnelsen har du 10 dagar på dig att betala fakturan sedan stängs även abonnemanget av. Så fort vi sett att du betalat dina skulder till oss så sätter vi igång abonnemanget igen!

Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Jag har ett gäng frågor om mitt avtal, ett muntligt med någon av era återförsäljare.
Enligt avtalet har jag 10GB datatrafik innan hastigheten dras ner men Tele2 drar ner hastigheten redan vid 5.
Jag har 12 månaders avtalslängd enligt samtalet men enligt Tele2 har jag 24 månader.
Jag har sms paket för 55 kr men jag får i alla fall betala per sms och har fått gjort så i 10 månader trots flera påstötningar.

Hej!

Det här låter verkligen inte bra. Har du trots att du betalar för smspaketet verkligen accepterat att betala för smsen i alla fall? Ring in till kundservice igen och stå på dig.

Ang det med avtalet så har du rätt att se exakt vad det är du skrivit under alt sagt under det inspelade samtalet. Kontakta kundservice!

Om det inte löser sig hör du av dig i tråden igen så ska vi göra på ett annat sätt, så allt löser sig!
Citera
2012-11-02, 15:07
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Hej!

Det här låter verkligen inte bra. Har du trots att du betalar för smspaketet verkligen accepterat att betala för smsen i alla fall? Ring in till kundservice igen och stå på dig.

Ang det med avtalet så har du rätt att se exakt vad det är du skrivit under alt sagt under det inspelade samtalet. Kontakta kundservice!

Om det inte löser sig hör du av dig i tråden igen så ska vi göra på ett annat sätt, så allt löser sig!

Nej det är inte speciellt bra.
På relativt kort tid har jag fått en räkning på ca 8000 kr för datatrafik trots att jag har ett fast pris på 149 kr, fått betala för samtliga sms trots att jag har ett fast pris på obegränsat antal sms, fått 5 GB datatrafik trots att jag har avtal om 10 GB och i samtliga fall har det tagit åtskilliga samtal innan ni har erkänt era fel.
Värst var nog räkningen på ca 8000 kr, det krävdes ca 30 samtal innan någon av er lyckades fatta vad som var avtalat, ingen av er ville lyssna på det inspelade avtalet som fanns mellan oss. Jag fick inget som helst kompensation för detta. Jag har missat 45 GB datatrafik för att ni inte vet vad ni avtalar, för detta får jag tre månader avgiftsfri surf, begränsat till 10 GB per månad vilket är en skymf.

Tele2 var en gång i tiden ett piggt alternativ till statliga Televerket, idag har ni blivit värre än Televerket någonsin var. Jag tror att den gode Stenbeck skulle sparka hela Tele2:s ledning omedelbart om han återuppstod idag. Från och med nu kommer jag såga hela er verksamhet jämns med fotknölarna så fort någon nämner er eller skriver om er, jag kommer dela med mig av mina erfarenheter och förhoppningsvis skrämmer jag bort både gamla och nya kunder. Den här tråden är under bevakning och jag kommer varna alla som har frågor om er och era gangstermetoder.
Citera
2012-11-02, 16:57
Medlem
RissaTridactylas avatar
Citat:

Citat:
Nej det är inte speciellt bra.
På relativt kort tid har jag fått en räkning på ca 8000 kr för datatrafik trots att jag har ett fast pris på 149 kr, fått betala för samtliga sms trots att jag har ett fast pris på obegränsat antal sms, fått 5 GB datatrafik trots att jag har avtal om 10 GB och i samtliga fall har det tagit åtskilliga samtal innan ni har erkänt era fel.
Värst var nog räkningen på ca 8000 kr, det krävdes ca 30 samtal innan någon av er lyckades fatta vad som var avtalat, ingen av er ville lyssna på det inspelade avtalet som fanns mellan oss. Jag fick inget som helst kompensation för detta. Jag har missat 45 GB datatrafik för att ni inte vet vad ni avtalar, för detta får jag tre månader avgiftsfri surf, begränsat till 10 GB per månad vilket är en skymf.

Tele2 var en gång i tiden ett piggt alternativ till statliga Televerket, idag har ni blivit värre än Televerket någonsin var. Jag tror att den gode Stenbeck skulle sparka hela Tele2:s ledning omedelbart om han återuppstod idag.

Det här kan bli knivigt. Vart du uppringd eller ringde du själv till kundservice? Ibland kan det vara så att det muntliga avtalet, eller avtal över huvudtaget inte finns kvar. Och har du betalat i 10 månader så kan det tolkat enligt konkludent handlande att du godkänt avtalet, och är därför betalningsskyldig.

MEN jag vågar faktiskt inte utala mig mer angående det här utan att ha ärendet framför mig. Tycker inte att du har fel på något sätt men det är lite svårt att hjälpa till från här känner jag. Det här är något som måste tas i ett samtal skulle jag säga, kräv att du ska ha hjälp och får du inte det be om att få prata med chef.

https://lagen.nu/begrepp/Konkludent_handlande

Citat:
Från och med nu kommer jag såga hela er verksamhet jämns med fotknölarna så fort någon nämner er eller skriver om er, jag kommer dela med mig av mina erfarenheter och förhoppningsvis skrämmer jag bort både gamla och nya kunder. Den här tråden är under bevakning och jag kommer varna alla som har frågor om er och era gangstermetoder.

Hota inte med sånt, det är irriterande och leder ingenstans, vi här i tråden har ingen skyldighet alls att hjälpa dig - så sånt där prat här på flashbacktråden leder ingenstans, ta gärna det någon annanstans!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in