Citat:
Ursprungligen postat av zodiac08
När du ringer till Tele2 kundtjänst så får du info ifrån en kundtjänstmedarbetare (som egentligen inte har någon teknisk kunskap förutom en felsökningslista att gå efter). De har även inga verktyg för att kolla master/surfhastighet/trace av samtal osv.
Oftast när du har ett problem som du beskriver ovan så eskaleras ärendet bakåt i organisationen, dvs en felanmälan läggs.
Görs detta kan jag garantera dig att problemet kommer att lösas och du kommer få prata med tekniskt kunnig personal, detta i förutsättning att det inte är handhavande.
Men vad hjälper det att jag får prata med tekniskt "kunnig" personal när deras nät är värdelöst och deras affärsidè är att blåsa sina kunder?
Jag vet, lika bra som alla andra att de första man får prata med "försäljningsingenjörerna" som dem kallar sig, inte kan ett skit. Men det är frustrerande att man betalar, enligt dem själva relativt mycket vare månad och inte får valuta.
Jag skriver detta enbart för att varna folk, så dom slipper gå i fällan att göra affärer med detta bluff-företag.