2012-08-15, 20:49
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Hmm förstår, är i samma situation som dig. Testa att försöka imorgon, annars ring kundtjänst och gör en felanmälan!
Har vart så ett tag nu pratat med kundtjänst och hon sa att teknikerna jobbar på det men att hon inte hade ett datum. Finns det något annat sätt att se sina fakturor?
Citera
2012-08-15, 21:03
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Har vart så ett tag nu pratat med kundtjänst och hon sa att teknikerna jobbar på det men att hon inte hade ett datum. Finns det något annat sätt att se sina fakturor?

Okej förstår. Om du laddar ner "Mitt Tele2" appen så kan du sedan skicka aktuell faktura till valfri epost!
Citera
2012-08-15, 21:55
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Okej förstår. Om du laddar ner "Mitt Tele2" appen så kan du sedan skicka aktuell faktura till valfri epost!
Jo jag vet det men kan inte logga in där heller.
Citera
2012-08-15, 22:17
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Jo jag vet det men kan inte logga in där heller.

Skumt! Då tycker jag att du ska ringa kundtjänst så ska du be dem skicka ut en pappersfaktura till dig kostnadsfritt.
Citera
2012-08-16, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zodiac08
När du ringer till Tele2 kundtjänst så får du info ifrån en kundtjänstmedarbetare (som egentligen inte har någon teknisk kunskap förutom en felsökningslista att gå efter). De har även inga verktyg för att kolla master/surfhastighet/trace av samtal osv.

Oftast när du har ett problem som du beskriver ovan så eskaleras ärendet bakåt i organisationen, dvs en felanmälan läggs.

Görs detta kan jag garantera dig att problemet kommer att lösas och du kommer få prata med tekniskt kunnig personal, detta i förutsättning att det inte är handhavande.

Men vad hjälper det att jag får prata med tekniskt "kunnig" personal när deras nät är värdelöst och deras affärsidè är att blåsa sina kunder?

Jag vet, lika bra som alla andra att de första man får prata med "försäljningsingenjörerna" som dem kallar sig, inte kan ett skit. Men det är frustrerande att man betalar, enligt dem själva relativt mycket vare månad och inte får valuta.

Jag skriver detta enbart för att varna folk, så dom slipper gå i fällan att göra affärer med detta bluff-företag.
Citera
2012-08-16, 09:24
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillamatilda
Men vad hjälper det att jag får prata med tekniskt "kunnig" personal när deras nät är värdelöst och deras affärsidè är att blåsa sina kunder?

Jag vet, lika bra som alla andra att de första man får prata med "försäljningsingenjörerna" som dem kallar sig, inte kan ett skit. Men det är frustrerande att man betalar, enligt dem själva relativt mycket vare månad och inte får valuta.

Jag skriver detta enbart för att varna folk, så dom slipper gå i fällan att göra affärer med detta bluff-företag.

Hej!

Den dåliga täckningen samt den långsamma surf-hastigheten som du beskriver att du upplevt är något som du tyvärr inte är ensam om. Tele2s grundidé är att erbjuda Sveriges lägsta priser och detta gör att vi även är en utav Sveriges största mobiloperatör! För vissa funkar Tele2s tjänster mycket bra, och för andra inte lika bra. Därför är det viktigt att man testar sig fram. Täckningsproblem kan beror h på hur långt ifrån masten du befinner dig, väder/vind men även om det finns något i vägen som tillexempel höga träd, hus o annat stort.

Upplever man att Tele2 inte kan leverera det man önskar skall man självklart byta operatör och se om dessa kan erbjuda det du önskar. Men att säga att Tele2 är ett skitföretag och att deras affärsidé är att lura sina kunder, då har du nog missat något grundläggande i det Tele2 erbjuder. Det finns en anledning till att vi är Sveriges största mobiloperatör!
Citera
2012-08-16, 10:06
Medlem
iHenkeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillamatilda

Ja men byt telefonbolag då om du är så jävla missnöjd. Är så trött på alla kunder som känner sig så dåligt behandlade när dem själva inte gjort något för att få problemet fixat.

Jag har själv haft Tele2 i flera år nu och jag är väldigt nöjd av den anledning att de levererar "The best deal" och visst, min surf-täckning släpper ibland men då väntar jag. I övrigt så är Tele2 ett bra företag som inte alls försöker lura en på pengar.
Citera
2012-08-16, 12:06
Medlem
Citat:
det finns en anledning till att vi är Sveriges största mobiloperatör!

Är Tele2 den största? Var inte Telia störst nyss?
Citera
2012-08-16, 12:58
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Är Tele2 den största? Var inte Telia störst nyss?

Jo det stämmer. Har kollat nu och jag drar tillbaka mitt uttalande i mitt tidigare inlägg!
Citera
2012-08-16, 13:07
Medlem
Citat:
Jo det stämmer. Har kollat nu och jag drar tillbaka mitt uttalande i mitt tidigare inlägg!

Tänkte väl
Citera
2012-08-16, 13:37
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Tänkte väl

Förlåt!
Citera
2012-08-17, 12:42
Medlem
Vet du hur lång tid det tar att få tillbaks sin mobil från reparation? Är det lång väntetid nu under augusti? Och varför får man inga lånemobiler för, det tycker jag är lite trist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in