Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-11-06, 01:58
  #1
Medlem
eantrs avatar
Funderar på att köpa en begagnad handdator till ett schysst pris. Då kommer frågan... funkar det med samma instickskort som man har till laptopen för ex modem och wlan eller är det andra speciella grejer?
Citera
2004-11-06, 08:38
  #2
Banned
schakis avatar
troligtvis inte, dessa kort är enligt mig för stora och skulle ta upp för mycket plats i en handdator. Osvuret är dock bäst.
Citera
2004-11-06, 10:51
  #3
Avstängd
Gäddans avatar
För mig att Ipaq har samma sort. Fast som sagt, osvuret e bäst!

MIN handdator klarar inget sånt.
Citera
2004-11-06, 11:15
  #4
Medlem
MobileFreaks avatar
En vanlig handdator har idag antingen en Compact Flash-plats eller en Secure Digital-plats, eller om man har tur en av varje. Det finns ett tillbehör att köpa till som gör att man kan använda sina PCMCIA-kort (som laptops använder) i sin handdator, men det leder ju till att det blir ganska klumpigt att släpa runt på handdatorn.

http://www.semsons.com/comflastopcc.html <-- Där finns en sådan adapter jag pratade om, den kräver att handdatorn i fråga har en sk. Compact Flash-plats.

Men som du ser blir det ju ganska så klumpigt, en lösning på detta är att investera i ett Wlan-kort och ett modem i Compact Flash-format.

Asus WL-110 (Wlan-kort, 499:-)
Zonet Compact Flash Modem (56k-modem, 1119:-)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback