Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-18, 11:34
  #1
Medlem
Johan_08s avatar
Rubriken är lite dum men kom inte på något vettigare.

Var inne på en restaurang "backstage" och såg att dom hade små glasboxar i väggen, i glasboxarna fanns det övervakningskameror som filmade miniatyrer av olika ställen på restaurangen, t.ex toaletterna och lagerrum.
På tv-apparaterna såg det helt äkta ut.
Stockholm, gåavstånd från Östermalmstorg.

Vad är detta för något? Är det för att skrämma gästerna att inte göra något dumt på toaletterna eller för att väktarna ska kunna misshandla sina gäster ifred?
Aldrig sett något sånt här förut eller hört talas om det, så är ju bäst att fråga eliten här


Har bilder på detta som kan laddas upp senare ikväll efter jobbet om så önskas, lyckades smygfota lite
Citera
2011-07-18, 11:40
  #2
Medlem
Rubrik01s avatar
Du använder ordet miniatyrer på fel sätt. Jag är osäker på vad du menar.
Citera
2011-07-18, 11:59
  #3
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubrik01
Du använder ordet miniatyrer på fel sätt. Jag är osäker på vad du menar.
Små byggda miniatyrer utav trä, mini-klinkers, färg etc. föreställandes olika rum, t.ex en WC.
Tänk dig ett dockhus som är en exakt kopia på restaurangen, fast då med övervakningskameror i detta dockhus.
Citera
2011-07-18, 14:52
  #4
Medlem
De har förmodligen inget övervakningstillstånd, men vill ge sken av att dessa utrymmen är kameraövervakade inför gästerna. Dämpande effekt på drägg.
Citera
2011-07-21, 02:02
  #5
Medlem
mrnitrouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaksam
De har förmodligen inget övervakningstillstånd, men vill ge sken av att dessa utrymmen är kameraövervakade inför gästerna. Dämpande effekt på drägg.


Ja jag skulle gissa på det med men du måste erkänna att det är sjukt fräckt
Citera
2011-07-22, 12:59
  #6
Medlem
Poechalis avatar
Men om miniatyrerna är fullt synliga så lurar dom ju ingen.
Är det inte någon form av konstverk?
Citera
2011-07-22, 13:58
  #7
Medlem
Du var på Riche.
Citera
2011-07-22, 14:27
  #8
Medlem
Reggaemans avatar
Har dom inget liknande på Moderna museet? (Stockholm)

Har för mig att dom har en exakt kopia av herrtoaletten i miniatyrstorlek som dom filmar och utanför har dom en tv som visar bilder från kameran i olika vinklar, man blir riktigt nojig innan man går in
Citera
2011-07-22, 16:14
  #9
Medlem
tigerrakets avatar
Jo det har dom. Kollade efter kameror innan jag såg boxen med minitoaletten. Jg tror inte det är mer en en cool sak
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback