2004-11-05, 20:08
Medlem
BF_Swedens avatar
Hej, jag försöker få igång min keyboard. Problemet är att min keyboard delayar någon sekund när jag spelar på den. Så här står det i manualen:
Citat:
Many sound cards have an adjustable latency time, they are used to work with slow computers, and so audio is not interrupåt. At the installing of the sound card, the latency time is set to maximum value e.g. 512 samples, and this is too much, so your midi-notes are sounding delayed. Adjust this value to minimum that is possible for your computer, and you will hear audio correct.
Ok, hur gör jag det här? Jag har kollat runt men inte hittat något att ändra. Hjälp, tack!
Citera
2004-11-05, 21:43
Medlem
Kanqins avatar
Troligtvis så kommer det inte hjälpa att ställa in latencyn. Den stora anledningen med dyra kort är att man kan få bra latency. Om du dock har en bra kort så kan det vara någon inställning som krånglar. Men jag tycker inte det lär som så var fallet.
Citera
2004-11-05, 22:05
Medlem
BF_Swedens avatar
Jaha, har du något förslag vad jag ska göra då?
Citera
2004-11-05, 22:42
Medlem
enverhoxha99s avatar
Tala först om vad du har för ljudkort så kanske det skulle bli lite mer folk som orkade svara på din fråga........
Citera
2004-11-05, 23:21
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Tala först om vad du har för ljudkort så kanske det skulle bli lite mer folk som orkade svara på din fråga........
Yamaha DS-XG
Citera
2004-11-06, 07:50
Medlem
enverhoxha99s avatar
Hmmm då blev det värre, iaf för min del. Vet just inget om det kortet. Generellt gäller kan dock att latency i viss mån kan förbättras med optimerade drivrutiner, som t ex http://kxproject.lugosoft.com/index.php?skip=1 för vissa av Creatives ljudkort. Tyvärr kan jag inte vara till någon assistans i ditt fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in