Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Jag är överhuvud inte intresserad över vad du tror eller inte tror på, jag har angivit källa för mina påståenden. Dessutom så tenderar kroppar som förvaras för kallt att frysa fast i varandra så att man måste hacka loss dem.
Ja det är förstås helt tvunget att stapla kroppar direkt på varandra, något annat alternativ kan det ju omöjligt finnas, eller...?
Hur klarar en vanlig husmor av att frysa ner saker i frysboxen utan att allt tvunget fryser ihop till en klump? Menar du att nazisterna var så korkade att de inte kunde komma på att lägga liken mer separerade?
Citat:
Sen så har jag redan visat att det inte är något konstigt med ett likhus som försöker hålla en temperatur på 2 grader celsius. Detta är faktiskt standard på moderna bårhus. Jag citerar igen från wiki artikeln.
http://en.wikipedia.org/wiki/Morgue
http://en.wikipedia.org/wiki/Morgue
Nej det är säkert inget konstigt med det, men det passar ju då väl in med varför nazisterna först designade likällarna mer eller mindre som jordkällare för då skulle tempen i dessa ligga på ca 2-5 grader året runt, vilket betyder frostfritt utan uppvärmning....
Sen när man fick för sig att bygga om dessa likkällare till gaskammare så började man fundera på en förvärmninganordning för uppvärmning inför gasning.
Citat:
Man behövde fortfarande uppvärmning för hygienskäl då man behövde rinnande vatten året runt. På vintern så var det viktigt med uppvärmning för att förhindra att inte vattnet i rören frös igen.
Är du oförmögen att begripa vad vad det stod om jordkällare i mitt tidigare inlägg? Det betyder att lokalen håller sig frostfri på vintern, och normalt så lägger man inte vattenledningar till en byggnad uppe på backen utan dessa ligger nedgräva under nivån för tjälen, just för att det inte ska frysa.
Alltså är det knappast tvunget med uppvärmning för den skull.
Citat:
Det stämmer att man ställde in installationen av värme systemet i krematorium 2 på grund av felaktig konstruktion, även för krematorium 3 så stoppade man planerna på att installera ett värmesystem. Att det inte fanns något värmesystem i varken krematorium 2 eller 3 är något som borde vara besvärande för er då ni ska förklara hur man kunde värma upp zyklon-b kristallerna tillräckligt för att de ska ha kunnat döda någon.
Nej det är snarare besvärande för dig då du nyss bräkte om att uppvärmning behövdes för att vattnet i kranar och vattenledningar inte skulle frysa. Nu verkar det alltså ha funkat ok utan uppvärmning i andra krematorium utan att du oroar dig över att vattnet skulle frysa....
Man måste inte värma upp kristallerna. Detta har t ex användaren quark tydligt förklarat i tidigare inlägg, han är kemist till yrket.
Nazisterna var antagligen oroliga för att det kanske skulle behvas uppvärmning, men sen visade det sig att det funkade bra nog ändå även utan uppvärmning. Detta för att HCN avdunstar i dödlig mängd även vid mycket låga temperaturer, men det tar lite längre tid. Men, då en människa utstrålar ca 100W värmeenergi så kan man ju lätt se att många människor i ett trångt rum rätt fort får tempen i det att stiga ordentligt. De flesta av oss har väl någon gång suttit i ett rum med dålig ventilation med en massa folk och känt hur fort det blir jobbigt varmt och kvavt i det.
Citat:
Vittnesmål berättar också om hur liken i Crema I var hopfrusna och att man var tvungna att separera dem med yxor.
Återigen, då är man en idiot om man inte kommer på ett bättre sätta att förvara liken så de inte ligger direkt på varandra. En husmor klarar ju att frysa ner saker i frysen utan att det fryser ihop med annat...
Citat:
Uppenbarligen så är det praktiskt att ha en likkällare under marken.
Ja, det är just praktiskt för då kan man utan uppvärmning ändå hålla en lämplig temp på 2-5° C året runt.
Citat:
Man hade dock fortfarande behövt uppvärmning av vatten inne i krematorierna för att förhindra att rören fryser samman. Ritningarna till likkällarna visar för övrigt även vattenkranar.
Återigen, har man gjort dessa utrymmen som en jordkällare så blir det inte frost i dem, alltså är det knappast någon risk att vattnet fryser.
Citat:
Att människornas kroppstemperatur skulle ha kunnat vara tillräcklig för att värma upp HCNet vill jag ha källa på. I övrigt så ger jag inte mycket för dina spekulationer. Är betydligt mer rimligt att anta att värmeanläggningen skulle ha använts för att förhindra att vattnet frös och du har absolut ingenting som stödjer dina spekulationer i frågan vilka faller snabbt för Ockhams rakkniv.
Jodå jag har mycket som stöder det jag säger, och jag har redan länkat till det, men vill du inte läsa utan heller gömmer huvudet i sanden så är det inte mitt problem.
Citat:
Jag har inte citerat Butz och ej använt honom som källa, jag har dock inget att invända mot Butz eller hans forskning. Du har inte ens skuggan av ett belägg för att han skulle ljuga.
Nähä, det säger du... Vet du inte ens själv vad du håller på med eller använder som källa?
Så här står det med stora bokstäver överst i den länk du själv lagt in i ditt inlägg tidigare...
Citat:
Vergasungskeller: Final Chapter?
By Arthur R. Butz
By Arthur R. Butz
Länken är http://codoh.com/library/document/956
Vilken du lagt in i ditt eget inlägg.... https://www.flashback.org/sp41197601
Påstå gärna en gång till att du inte använt Butz som källa...
Citat:
Ni troende är som vanligt helt oförmögna att acceptera fakta som går emot er favoritreligion, det kvittar hur många logiska krumbukter ni måste ta er till, ni är ändå helt orubbliga i er tro på vad som inte bara är förbannat osannolikt utan även fysiskt omöjligt. Vad som du måste inse är att naturlagarna gäller även för nazister 

Tja, vilkas fakta har hållit 60år nu, våra eller dina/förintelseförnekarnas......? Sug på den ett tag, det lär svida...
Du vet, du kan härja bäst du vll, för jag vet att jag lugnt kan luta mig tillbaka och le åt förintelseförnekarnas charader, och om 10 år, 20 år från nu så har ni inte kommit någon vart ändå utan kommer fortfarande att stå på ruta ett och trampa.