• 1
  • 2
2011-07-17, 23:33
Medlem
Hej!

Har kommit in på nackademin men undrar hur bra utbildningen är
har läst lite och det står mycket skit men är det sant?
har en tjejkompis som säger att det är ganska bra.. iaf. på hennes utbildning men vet inte hur det är på andra utbildningar..

Nån som har någon erfarenhet av försäljningsingenjör på Nackademin?

//Tacksam för svar
Citera
2011-07-17, 23:39
Medlem
anooonyms avatar
Disclaimer: Jag spekulerar endast. Aldrig hört talas om skolan.

Yrkeshögskolan eller Gymnasiet?

Hursomhelst känns det lite som John Bauer - dvs lite "flashigt" utåt för att det ska se modernt ut medans skolan i sig är medioker.
Citera
2011-07-17, 23:57
Medlem
Grytters avatar
Gymnasieskolan är sämst
Citera
2011-07-18, 06:33
Medlem
Sry jag syftar på yrkeshögskolan.. nån som har mer info om den?
Citera
2011-07-18, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _karlsson
Sry jag syftar på yrkeshögskolan.. nån som har mer info om den?
Tjenna du kanske kan hjälpa mig lite med nackademins intagningsystem, jag har kommit in som reserv på deras yrkeshögskola vet du hur systemet funkar? am 11 står de typ
Citera
2011-08-01, 20:47
Medlem
Skogaholmslimpans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaash
Tjenna du kanske kan hjälpa mig lite med nackademins intagningsystem, jag har kommit in som reserv på deras yrkeshögskola vet du hur systemet funkar? am 11 står de typ

Har du fått nån uppropstid? Har du fått en sådan är du tydligen med bland dom första reserverna... annars... gör ett bättre försök nästa gång!

on topic:

En kompis till mej som verkar ha blivit antagen eller iaf är med bland dom första reserverna(är väl hemligt med det hela.), säger att när han ringde runt och frågade en del företag så verkade dom vara väldigt positiva till utbildningen.
Citera
2011-08-01, 20:57
Medlem
gick en utbildning där. Det är väldigt grundläggande allt. Du får lära dig lite av varje och ska du kunna jobba med något så kräver dina praktikperioder att du väljer strategiskt med det du vill jobba med i framtiden om du ska ha en chans senare i arbetslivet.

Bra grund men kan inte direkt säga att jag skulle gå om den utbildningen idag. Skulle heldre fördjupa mig på något mer specifikt.
Citera
2011-08-02, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaash

Jag kan berätta att det underligt nog under uppropet i min klass lyckades komma dit en helt förvirrad kille som inte alls skulle varit med på uppropet men kom in i klassen iallfall för han var där..

Kan ju inte skada att försöka
Citera
2011-08-18, 11:40
Medlem
Fooreigners avatar
Jag tog examen från Nackademins yrkeshögskola i våras, dock ej försäljningsingenjörslinjen.

Mitt korta betyg är: jag skulle inte rekommendera Nackademin till någon som jag bryr mig om. När jag ansökte så utlovades det spännande seminarier, gästföreläsare, intressanta studiebesök mm. Vi hade två gästföreläsare på två år, inga studiebesök alls. Ledningen var arrogant och ignorerade vår konstruktiva kritik, kurserna låg i en orimlig ordning, vi betalade för "obligatorisk" kurslitteratur som aldrig användes m.m.

Gå inte där.
Citera
2012-03-06, 23:27
Medlem
Är väl skit samma hur utbildniningen "kändes" när man gick, finns jobben är det värt att gå för det viktiga är vad du själv fått ut av utbildningen. praktiken och att få chansen att jobba är det viktiga.

För övrigt skulle den förvirrade killen visst vara med på uppropet, han var anmäld och antagen som alla andra bara det att utbildningsledaren slarvat bort mitt namn.

så ( - ) för skolans slarv säger jag. oseriöst intryck.
Citera
2012-09-30, 18:47
Medlem
parfymies avatar
Är Nackademin en bra skola?

Nån som har gått där eller känner nån som har?
Citera
2013-02-21, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fooreigner
Mitt korta betyg är: jag skulle inte rekommendera Nackademin till någon som jag bryr mig om. När jag ansökte så utlovades det spännande seminarier, gästföreläsare, intressanta studiebesök mm. Vi hade två gästföreläsare på två år, inga studiebesök alls. Ledningen var arrogant och ignorerade vår konstruktiva kritik, kurserna låg i en orimlig ordning, vi betalade för "obligatorisk" kurslitteratur som aldrig användes m.m.

Låter väldigt mycket som Mälardalens Högskola...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in