2011-07-17, 21:11
Medlem
Dem 4 senaste dagarna har jag haft ont i huvudet precis vid tinningen.
Upplever också en väldigt konstig "gungande" känsla konstant, känns ungefär som att jag sitter på en båt som gungar lite av små vågor.
Har också blivit trött lätt och mitt hjärta har slagit väldigt snabbt och hårt.

Är normalviktig, äter ordentligt.
Citera
2011-07-17, 21:38
Medlem
Har du kollat blodtrycket? Har du några problem med öronen eller nacken? Jag får väldigt ofta gugningskänslor i huvudet både sittande och stående. Kan inte gå in på vissa affärer för att det känns som om golvet går i vågor väldigt läskigt.
Citera
2011-07-17, 21:43
Medlem
Jag har väldigt ofta ont i rygg och nacke, har varit hos kiropraktor ett antal gånger.
Men hur skulle det ha med detta att göra? Har haft ryggproblem sen 4-5 år tillbaka och detta är första gången jag upplever detta.
Citera
2011-07-17, 23:01
Medlem
finns en mängd saker som kan ge "gungande" yrsel och huvudvärk. Svårt att säga mycket utan undersökning egentligen. Förhoppningsvis har det hela gått över långt innan dess då det kan vara en del väntetider.

Några "vanligare" problem som kan ge gungande yrsel är nackrelaterad yrsel samt migränrelaterad.

Blir du värre eller bättre när du kör/åker t.ex. bil?
Citera
2011-07-17, 23:08
Medlem
Wicked133s avatar
Är du stressad och spänd i musklerna? Jag har liknande bekymmer. Hjärtklappningar pga stress och ångest och yrsel och spänningshuvudvärk antagligen pga spänd nacke/axlar!
Citera
2011-07-17, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Micke_hs
finns en mängd saker som kan ge "gungande" yrsel och huvudvärk. Svårt att säga mycket utan undersökning egentligen. Förhoppningsvis har det hela gått över långt innan dess då det kan vara en del väntetider.

Några "vanligare" problem som kan ge gungande yrsel är nackrelaterad yrsel samt migränrelaterad.

Blir du värre eller bättre när du kör/åker t.ex. bil?

Det blir mycket bättre när jag åker bil, när jag är i bilen känner jag ingenting. Kör dock inte själv, men när jag sitter i passagerarsätet.

Är ej spänd i musklerna och har ingen ångest eller så.
Citera
2011-07-18, 00:00
Medlem
king_ozzelotts avatar
Nautisk yrsel.

Googla.

M.v.h.

//Ozzelott
Citera
2024-08-19, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majsan13
Har du kollat blodtrycket? Har du några problem med öronen eller nacken? Jag får väldigt ofta gugningskänslor i huvudet både sittande och stående. Kan inte gå in på vissa affärer för att det känns som om golvet går i vågor väldigt läskigt.
Exakt så har jag det! Vad är det som orsakar det för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in