2011-07-17, 19:44
Medlem
Emoekkels avatar
Min dator har börjat stänga av sig själv när jag spelar spel.

Jag vet inte vad problemet är, så därför vänder jag mig hit.

Snälla hjälp mig. Har en XPS 430 från dell med Windows 7 och en intel core 2 quad.

Edit : Om något är trasigt eller att det inte går att fixa, kan ni länka till en bra dator till humant pris.
Citera
2011-07-17, 19:47
Medlem
svampdamps avatar
Temperaturproblem är min gissning.

Prova köra stressprogram för att få temperaturen på både CPU och GPU att gå i taket och vänta och se vad som händer. Prime95 för CPU funkar sen för GPU får någon annan erbjuda något program.
Citera
2011-07-17, 19:50
Medlem
Emoekkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Temperaturproblem är min gissning.

Prova köra stressprogram för att få temperaturen på både CPU och GPU att gå i taket och vänta och se vad som händer. Prime95 för CPU funkar sen för GPU får någon annan erbjuda något program.

Ska det inte lagga om det är Temperaturproblem? För att det laggar inte alls och datorn verkar inte varm eller något, den stängs bara av.
Citera
2011-07-17, 19:53
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoekkel
Ska det inte lagga om det är Temperaturproblem? För att det laggar inte alls och datorn verkar inte varm eller något, den stängs bara av.

Gör som jag säger så kan vi sortera ut ett problem.
Citera
2011-07-17, 20:00
Medlem
Fooulzs avatar
Testa ladda ner programmet Speed fan. Det visar en procentuella ökningar av din fläkt m.m

Min dator stängs av också. Väldigt ofta!

Vad jag har börjat göra är att ha en fläkt som riktar in sig i lufthålen på sidan, så att datorn inte blir så värst varm! Testa det!
Citera
2011-07-17, 20:06
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz
Testa ladda ner programmet Speed fan. Det visar en procentuella ökningar av din fläkt m.m

Min dator stängs av också. Väldigt ofta!

Vad jag har börjat göra är att ha en fläkt som riktar in sig i lufthålen på sidan, så att datorn inte blir så värst varm! Testa det!

Du tycker alltså att TS ska eventuellt köpa ett nytt chassi samt en ny fläkt innan han ens har kommit på problemet?
Citera
2011-07-17, 20:07
Medlem
Har haft ett liknande problem, är det någon form av piratat windows 7? Min dator stängde av sig varje timme eller varannan pga någon grej de lagt in.
Citera
2011-07-20, 08:20
Medlem
Emoekkels avatar
Det var fläktarna, har tydligen aldrig haft en CPU fläkt, fixade problemet med att ta av chassit och sätta dit en bordsfläkt.

Mod kan låsa tråden.
Citera
2011-07-20, 08:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wbc
Har haft ett liknande problem, är det någon form av piratat windows 7? Min dator stängde av sig varje timme eller varannan pga någon grej de lagt in.

Lite av spåret, men du syftar väl på en WGA -> http://sv.wikipedia.org/wiki/Windows_Genuine_Advantage
Citera
2011-07-20, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Lite av spåret, men du syftar väl på en WGA -> http://sv.wikipedia.org/wiki/Windows_Genuine_Advantage
Tror nog att jag gör det.
Citera
2011-07-20, 16:02
Medlem
BleAivanos avatar
kan även vara ett trasigt nätaggregat. Har själv haft problem med det och symptomen var liknande.
Men som svampdamp säger kolla tempen först sedan om det inte är det så kan du kolla om det kan vara nätagget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in