• 1
  • 2
2011-07-17, 14:05
Medlem
Har en skuld på 22 tusen som snart går till kronofogden som jag har sparat till genom att sälja mina kläder och möbler och sånt som bara har stått. Precis kommit hem från banken. Dom tar inte emot pengarna utan kvitto :-(
Jag har ingen kvitto alls !! Även om jag betalar räkningen via banken behöver jag kvitto

Hur gör jag nu?? Jag måste betala räkningen snarast!!
Citera
2011-07-17, 14:08
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razorframe
Har en skuld på 22 tusen som snart går till kronofogden som jag har sparat till genom att sälja mina kläder och möbler och sånt som bara har stått. Precis kommit hem från banken. Dom tar inte emot pengarna utan kvitto :-(
Jag har ingen kvitto alls !! Även om jag betalar räkningen via banken behöver jag kvitto

Hur gör jag nu?? Jag måste betala räkningen snarast!!

Jag tror man bara kan sätta in 10 tusen åt gången utan kvitto. Kan du inte ge pengarna till en nära vän eller förälder? så sätter dem över pengar på ditt konto.
Citera
2011-07-17, 14:09
Medlem
Svizzeras avatar
Betala direkt hos kronofogdemyndigheten!
Citera
2011-07-17, 14:11
Bannlyst
precis kommit hem från banken på en söndag? hmm...
Citera
2011-07-17, 14:11
Bannlyst
Som tidigare nämnt. dela upp pengarna och sätt in en del på ditt konto. Be en vän eller familjemedlem sätta in för att sen föra över till dig...

Alternativt, säg att du sålt din cross eller nåt och skriv ett kvitto för hand... Samt nån underteckning bara...
Citera
2011-07-17, 14:14
Medlem
klinger75s avatar
som sagt sätt in 9000kr själv , be sedan två andra att sätta in resterande pengar på ditt konto , de kan ju skriva tex betalning för TV på insättningen så blir det nada problem .
Citera
2011-07-17, 14:15
Medlem
Du kan betala kontant hos kronofogden, om de nu inte har tagit bort den tjänsten som så mycken annan samhällsservice. Ring och fråga.

Märklig inställning hos banken, det är ju trots allt en relativt liten summa. Har du inget bankkontor där du är lite känd? Om inte be att få tala med kontorschefen eller högre och förklara.

Det är alltid bättre att gå direkt på positivhalaren och hoppa över apan!

Lycka till!
Citera
2011-07-17, 14:20
Medlem
galne-golems avatar
Hade precis samma problem skulle betala en resa men det gick inte sa dom så jag gick till ett annat bankkontor och testade där no problems alls så tydligen är det från kontor till kontor.
Citera
2011-07-17, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svizzera
Betala direkt hos kronofogdemyndigheten!

skulden har ju inte gått till Fogden än och jag tror det är det TS vill undvika
Citera
2011-07-17, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibbolu
skulden har ju inte gått till Fogden än och jag tror det är det TS vill undvika

Det är ju alltid bäst att tänka innan man snackar, det skadar inte heller att läsa ordentligt innan man skriver'

Fel av mig!
Citera
2011-07-17, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W011
precis kommit hem från banken på en söndag? hmm...
Skrev inlägget i fredags och har inte varit inne sen dess men idag såg jag att det var på fel avdelning så jag kopierade rakt av
Citera
2011-07-17, 16:13
Medlem
stokkes avatar
Gå till Forex eller Exchange, de tar 20 kronor för att betala en räkning och bråkar inte med dig om var pengarna kommer ifrån.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in