Citat:
Ursprungligen postat av Flashmeback
Hej!
Först och främst så vet jag inte om detta är rätt kategori. Om inte, så ber jag mod att flytta denna tråden.
Som topic lyder så handlar detta om Viasat, tvillingkort. Min käre mor och far har detta paket, plus 3 tvillingkort just nu. Dessa 3 tvilling kort utnyttjas i deras villa, fast olika rum. Efter lite prat med en gammal kamrat berättade han att detta även kunde utnyttjas av mig, även fast jag bor i en annan stad.
I det hela skulle det gå ut på följande sätt. Mor min skulle teckna ett 4:de tvillingkort, fast utan montering. Detta tvillingkort + boxern som ingår skulle jag senare hämta, och ta med mig till "min" stad. Jag skulle även behöva köpa en parabol för att det hela skulle fungera.
Nu undrar jag om detta verkligen funkar så lätt? En parabol + deras tvillingkort, samt den ink. boxern. Om det funkar, är det lätt att koppla in allt detta för en som är si sådär kunnig inom TV. Hur lätt är det att rikta parabolen? Kvittar det om man har dålig täckning med exempelvis mobilen i lägenheten? Länk till en bra och billig parabol som kan tänkas funka? Och sist men inte minst, funkar HD också på detta sätt?
Tack på förhand
/Flashmeback
Det fungerar absolut. Dock så kan man inte ha mer än 4 kort från viasat. Så om dina föräldrar har fyra kort redan så kan de inte ta ett kort till.
det som krävs för dig är att du har fritt åt söder där du skall placera parabolen. Ställa in den skulle jag rekommendera att du tar hjälp av en auktoriserad firma. Det är inte lätt att få till inställningen utan att mäta in den med instrument.