Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag har också de tendenserna. Jag äter panerad fisk som rödspätta och filéer, men sällan något mer. Skaldjur äter jag inte alls. Om TS kommer på ett fantastiskt sätt att komma in i fiskätandet så lyssnar jag gärna, det är jävligt osmidigt att inte gilla fisk. Speciellt lax som är väldigt vanlig som bjudmat. Jag kan tvinga i mig det, men det vore förstås roligare om jag faktiskt tyckte att det smakade bra...
Tycker personligen lax oftast är äckligt för folk är så jävla kassa på att tillaga det torrt och överstek med smak av tran. Men när det är folk som vet va dom pysslar med är det en grym fisk
Till Op. Enligt mig är enda sättet att lära sig äta något just att äta det. När du ätit en sak ca 10 gånger inom en kortare period så har du vant dig vid smaken.
Om du inte gillar fisk pga att du åt dålig fisk när du var en snoris så är det ju bara psykiskt.
Kör på torsk, stek den och krydda med salt/peppar. släng i grädde i pannan när du steker. servera med pressad potatis och citron. Det går inte att inte gilla det.