Citat:
Ursprungligen postat av micronew
På vilket sätt skulle du säga att de är kassa?
Vad är det som gör att du tycker skandiabanken inkompetent?
Jag säger inte emot dig, utan undrar bara varför.
För bankerna alltid sätter sig själva före kunden samt att deras sparkonton alltid har låg ränta.
Senast i förrgår besökte jag skandiabanken för jag ville ha info om hur dom ansåg jag skulle spara följande år. Är 22 och sparat ihop en del pengar varav nästan att ska gå till en 2:a på Ö-malm eller Vasastan om jag får bestämma.
Jag är därav intresserade primärt i lågrisk fonder som kanske har en utv på 3-5% då jag redan nu har tillräckligt och enda orsaken att jag väntar med köp är att jag är osäker på om ev priser som kan falla på bostäder.
Han försöker få mig att jag ska låta honom förvalta mina pengar helt istället. Såsom han uttryckte det ¨sätta in pengar och inte behöva tänka på det i 3 år¨. (killen är kanske 3 år äldre än jag) Primära orsaken till att jag själv tog över förvaltningen av mina pengar var just att banken inte kunde göra det ordentligt.
Detta är väldigt typiskt banker. Har bittra minnen. Min förvaltare för 5 år sedan, Kaupthing bank (då nordiska) satsa 45 000 kr i ett företag vars aktier idag är värda 0 kr. Är mer eller mindre övertygad om att dom egentligen bara stödköpte då företaget inte har några positiva framtidsutsikter.
Återspeglar banker rätt bra. Dom sätter alltid företagets intresse över dina.