Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-16, 17:23
Medlem
Varje dag när jag ska stänga av min laptop så installeras uppdateringar av Windows! Det står "Installerar uppdateringar och stänger sedan av datorn" när man ska klicka på den röda ikonen som stänger av datorn och den har en "sköld" med ett utropstecken i på själva ikonen. Antalet uppdateringar kan variera från dag till dag men oftast rör det sig om 1-3 st. Detta har pågått i över två månader, dag ut dag in. Jag har tålmodigt väntat på att detta ska gå över men tyckte att det fick räcka nu...

Någon som råkat ut för samma problem eller vet varför det blivit så? Jag har Windows Vista Home Basic
Citera
2011-07-16, 17:37
Medlem
Valkommen tıll gruppen for Wındows agare!
Citera
2011-07-16, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxirius
Valkommen tıll gruppen for Wındows agare!

Har du råkat ut för samma sak?
Citera
2011-07-16, 17:48
Medlem
Unikos avatar
Byt till Windows 7 så är problemen borta. Vista är ett s.k "fail" operativsystem, och ständiga uppdateringar och fixar har släppts så skulle inte förvåna mig om det är det som är grejen. Vissa som har liknande problem får köra en uppdatering i taget. Kul när det finns hur många som helst Som sagt, byt till Windows 7.
Citera
2011-07-16, 17:51
Medlem
LemPicas avatar
Lånar tråden, hoppas det är ok.
Min dator vill att jag uppdaterar till Windows 8.
Jag har hittills skippat det, men varje gång jag stängt ner internet och startar om det så kommer den skiten upp.
Kan inte heller välja att inte få frågan mer utan kan endast välja att skjuta upp det.
Så ni som vet, bör jag uppdatera till Windows 8?
Pros n cons?
Citera
2011-07-16, 17:53
Medlem
evelyn.ts avatar
Har du kanske installerat om OS? Då är det massa uppdateringar som står i kön, sen hade jag själv problem med Microsoft. NET Framework 3,5 Pack 1 som uppdaterades om och om igen utan att lyckas, blev tvungen att installera den manuellt så småningom för att komma vidare.
Citera
2011-07-16, 17:54
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Lånar tråden, hoppas det är ok.
Min dator vill att jag uppdaterar till Windows 8.
Jag har hittills skippat det, men varje gång jag stängt ner internet och startar om det så kommer den skiten upp.
Kan inte heller välja att inte få frågan mer utan kan endast välja att skjuta upp det.
Så ni som vet, bör jag uppdatera till Windows 8?
Pros n cons?
Du menar väl Internet Explorer 8? Windows 8 kommer inte förrän 2013.
Citera
2011-07-16, 17:56
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Du menar väl Internet Explorer 8? Windows 8 kommer inte förrän 2013.

Ja, min idiot det är det jag menar.
Sorry för trögtänkthet...

Så bör jag uppdatera till IE 8?
För- och nackdelar?
Senast redigerad av LemPica 2011-07-16 kl. 18:08.
Citera
2011-07-16, 18:18
Medlem
evelyn.ts avatar
Citat:
Ja, min idiot det är det jag menar.
Sorry för trögtänkthet...

Så bör jag uppdatera till IE 8?
För- och nackdelar?

Använder du IE som webbläsare eller har du nån annan? Om du kör IE då varje ny version är säkrare mot hackers. Men om du kör en annan då kan du strunta i att uppdatera.
Citera
2011-07-16, 18:20
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evelyn.t
Använder du IE som webbläsare eller har du nån annan? Om du kör IE då varje ny version är säkrare mot hackers. Men om du kör en annan då kan du strunta i att uppdatera.

Jag använder IE till 80% cirka.
Citera
2011-07-16, 18:25
Medlem
evelyn.ts avatar
Citat:
då rekommenderar jag att uppdatera, men kanske vill du prova nåt snabbare och säkrare då min råd är Comodo Dragon http://www.comodo.com/home/browsers-toolbars/browser.php man kan använda Chromes tillägg (Adblock, translate...) Själv kör jag den och är jättenöjd
Citera
2011-07-16, 18:59
Medlem
QBears avatar
Citat:

Uppdatera till 8an och sen till 9an så borde du märka en klar förbättring så fort du har vant dig vid gränssnittet, lycka till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in