Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-16, 16:36
  #1
Medlem
Hej

Jag har blivit erbjuden att få min vinge, "stänk skydd" (dom små "läpparna" bakom hjulen) och någon liten list lackerad för 1500:-.
Jag undrar bara om det är dyrt?
Eller är det ett bra pris?

Har ingen aning om vad lackering brukar kosta, så om någon kan detta bra så skriv gärna och berätta på ett ungefär vad det kostar.

Tacksam för svar
Citera
2011-07-16, 17:01
  #2
Medlem
stillsams avatar
Detta är inte mitt starka område, men jag lackade om bakdelen på bilen, typ "stötfångaren". Iaf den plastdelen där bak. Det gick på 5 300 kr, vilket säkert är en aning överpris då jag gick via bilens märkesverkstad.
Citera
2011-07-17, 02:54
  #3
Medlem
Låter billigt tycker jag. Är det metallic så kostar bara färgen en 500 skulle jag tro, 1000 kr i arbetskostnad för någon som kan lackera är nog värt.
Citera
2011-07-19, 12:21
  #4
Medlem
Tack för svar!

vet ni om man kan laga en fram spoiler enkelt, typ med plastic padding eller nått??
den borde bli om lackerad den med antar jag
Citera
2011-07-20, 01:06
  #5
Medlem
galen_indies avatar
Framspoiler, menar du en frontläpp eller hela främre stötfångaren?

Sågott som all plast går att reparera (med vissa undantag).

Nu för tiden består de "flexibla" plastkarossddelarna till större del av PP-plast som går att reparera, men vissa ABS/kompositplaster kräver speciella tekniker och kan vara trassliga att reparera.

Dock ingenting man ger sig på själv om man vill ha ett bra resultat.

Lägg gärna upp bild!

- galen_indie
Citera
2011-07-20, 01:14
  #6
Avstängd
Technetiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlieboy92
Hej

Jag har blivit erbjuden att få min vinge, "stänk skydd" (dom små "läpparna" bakom hjulen) och någon liten list lackerad för 1500:-.
Jag undrar bara om det är dyrt?
Eller är det ett bra pris?

Har ingen aning om vad lackering brukar kosta, så om någon kan detta bra så skriv gärna och berätta på ett ungefär vad det kostar.

Tacksam för svar


Jag skulle helst sett ytan på sakerna totalt för att avgöra, men det verkar inte dyrt. Kom ihåg att bara den fasta kostnaden att börja ett lackeringsarbete när en hel bil ska in i lackeringsverkstaden (hur lite det än är som ska lackeras) ligger på över 1000 kr.
Citera
2011-07-20, 12:49
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galen_indie
Framspoiler, menar du en frontläpp eller hela främre stötfångaren?

Sågott som all plast går att reparera (med vissa undantag).

Nu för tiden består de "flexibla" plastkarossddelarna till större del av PP-plast som går att reparera, men vissa ABS/kompositplaster kräver speciella tekniker och kan vara trassliga att reparera.

Dock ingenting man ger sig på själv om man vill ha ett bra resultat.

Lägg gärna upp bild!

- galen_indie

Det är en frontläpp, en 850 R spoiler som har spruckit på ena sidan.
årsmodellen är 1995
Citera
2011-07-20, 12:50
  #8
Medlem
galen_indies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Technetium
Jag skulle helst sett ytan på sakerna totalt för att avgöra, men det verkar inte dyrt. Kom ihåg att bara den fasta kostnaden att börja ett lackeringsarbete när en hel bil ska in i lackeringsverkstaden (hur lite det än är som ska lackeras) ligger på över 1000 kr.

Enstaka plastdetaljer har dock en ställtid på ungefär 50perioder, vilket motsvarar en halvtimme så det landar på runt 5-600,-.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback