2011-07-16, 14:01
Medlem
Clobets avatar
Jag bytade lösenord för drygt 1½ vecka sedan av en anledning. Jag gjorde det snabb o lätt vilket betyder att jag inte kommer ihåg det då jag startade om datorn för första gången nyss.

Så jag behöver hjälp med hur jag kan göra.
Jag har försökt boota till "återställ läget" men där ville den har lösenord också.
Även i felsäkert läge ska den ha lösenordet. Så ska jag formatera om skiten? Eller har ni någon bra lösning?

Har inga skivor att bränna men har ett USB minne som ja kan använda. Men jag kollade lite snabbt inne i boot listan innan och där fanns inget USB alternativ. Eller aktiveras det automatisk när det är i och är "boot-bart"?

Tack på förhand!
Citera
2011-07-16, 14:16
Medlem
Varsågod. Jag tror du kan behöva aktivera boot via USB i BIOS. Eller bränn en CD istället.
Citera
2011-07-16, 14:36
Medlem
Clobets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnuz
Varsågod. Jag tror du kan behöva aktivera boot via USB i BIOS. Eller bränn en CD istället.

Tack så mycket. Orkar du förklara lite vad

Install bootloader on the USB drive, from command prompt in windows (start the command line with "run as administrator" if possible)

Det här innebär?

EDIT: Läste lite noggrannare. Tror jag fattar nu. Ska se om ja kan hitta något om USB i BIOS

TACK!!!!
Citera
2011-07-16, 16:33
Medlem
Clobets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnuz

funkade inte
Citera
2011-07-16, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clobet
funkade inte
detta bör funka men kräver en cd-skiva http://www.pcloginnow.com/
vet ej om det går att använda usb-minne
mvh
t
Citera
2011-07-17, 17:38
Medlem
Clobets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
detta bör funka men kräver en cd-skiva http://www.pcloginnow.com/
vet ej om det går att använda usb-minne
mvh
t

Det funkade med USB minne. Spamma F11 under bootingen så fick jag upp vad den skulle boota ifrån. Sen följde jag instruktionerna på sidan. Så funkade de!
Citera
2011-07-17, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clobet
Det funkade med USB minne. Spamma F11 under bootingen så fick jag upp vad den skulle boota ifrån. Sen följde jag instruktionerna på sidan. Så funkade de!

bra då vet man det oxså, man lär sig något nytt ibland

mvh
t
Citera
2011-07-17, 20:46
Bannlyst
konstigt att det krävs lösenord även i felsäkert läge... W7 måste suga eller nåt. jag hade aldrig det där problemet i XP, så det var lätt att ändra lösenordet om man hade glömt bort det... det var bara att starta i felsäkert läge.
Citera
2011-07-17, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
konstigt att det krävs lösenord även i felsäkert läge... W7 måste suga eller nåt. jag hade aldrig det där problemet i XP, så det var lätt att ändra lösenordet om man hade glömt bort det... det var bara att starta i felsäkert läge.

microsoft har väl kommit på att man skall låsa bakvägen oxså,det kan inte vara menigen att det skall vara lätt att ändra lösenord då är det ingen större menig att ha ett lösenord på datorn

mvh
t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in