Schaffer är ju rolig ju!
Är det brittiska temat något uttalat eller bara något vi har fått för oss för att vi tror att pubkväll är något britterna har monopl på för att vi lånat deras ord? Missförstå mig inte, jag har inget alls emot brittiska pubar, men det låter som vi snöat in på det temat utan att frågeställaren har nämnt det. "Krauts" är ena riktiga jävlar på allt som har med pilsnerkultur att göra (mer så än de sorgliga brittiska uräkterna för ale t.ex.), så deras kryddade korvar ska vi inte se ner på. Jag tycker du kan överväga att blanda och ge lite. Jobes idé med en drös olika birror är ju alltid en kul idé. Några tjecker, några tyskar och lite av varje är kul. Då har man ju genast en ursäkt för att käka de mer bastanta delarna av det (sorgligt underskattade) centraleuropeiska köket. Grejen med att bjuda hem gäng grabbar är ju att det liksom blir bra hur man än gör.
Alltså:
-Köp hem ett gäng olika sköna pilsner.
-Inget sprit-och-läsk-blandande och skit, utan gå direkt på hårddrickat; snäll whiskey eller rent av fernet eller något annat som går bra till bira.
-rejält käk. Biff, knödel, bärnesås, friterad lök, körv, grejer som hör ihop med rejäl öl och berusade män.
-Sport. Gärna på burken men även att göra själva. (Till sport räknas dart, biljard och allat annat man göra medans man röker)
-Betta är kul, men det är nog roligare att betta mot varandra än att lira några rader på lången ihop. Utse en bookie i gänget och sätt varsin slant på kvällens match (det betyder inte att ni måste sitta och glo på den) och lira sen några sedlar på darten.
-Madness har nämts och jag måste ju rekänna att det nog är trevligare än tysk ompa ompa (även om en en rejäl ompaskiva är bra för stämmningen).
-Fördrink är lika förbjudet som kindpussar och coctailglas. Det är ju inge tjejer med och finns alltså ingen att spela civiliserad inför.
-prata om sport, politik, sport och möjligen sex.
-prata inte om förhållanden, bostadspriser eller jobb.
När kan vi komma?