2011-07-15, 17:45
Medlem
views avatar
Hej jag gjorde igår kväll en pastasås som vart väldigt lyckad. Det blev en rätt stor portion så jag orkade inte äta upp allt just då. När jag skulle värma på den i morse så blev den som många andra gånger mindre lyckad. Den blir som grynig, och som att smaken försvinner på nått sätt. Som att såsen dunstat nästan och det bara är fett kvar.

Jag gör ofta pastasås på Grädde. Kan det vara att jag använder för mycket fett när jag steker, eller är det grädden i sig? Skall man använda sig av något annat?

Tack.
Citera
2011-07-15, 18:17
Medlem
Värmer du pastasåsen i mikron?
Jag hade testat att värma upp såsen i en kastrull och röra/vispa samtidigt. Det låter ju som om din sås skär sig.
Citera
2011-07-15, 18:18
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av view
Hej jag gjorde igår kväll en pastasås som vart väldigt lyckad. Det blev en rätt stor portion så jag orkade inte äta upp allt just då. När jag skulle värma på den i morse så blev den som många andra gånger mindre lyckad. Den blir som grynig, och som att smaken försvinner på nått sätt. Som att såsen dunstat nästan och det bara är fett kvar.

Jag gör ofta pastasås på Grädde. Kan det vara att jag använder för mycket fett när jag steker, eller är det grädden i sig? Skall man använda sig av något annat?

Tack.

Det blir så om man kokar grädden för länge. Fettigt och lite slemmigt.
Citera
2011-07-15, 18:19
Medlem
Cracys avatar
Slå pastan med en gaffel.

Problem, solved.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem