• 1
  • 2
2004-11-04, 15:29
Medlem
Roger Pontares avatar
Själv så tycker jag bäst om att handla på ICA eller Vivo, otroligt trist att handla på stormarknader som Coop eller Willys, ICA maxi kan vara ok. Tycker bäst om att handla på mellanstora butiker, får gärna finnas kött disk eller delikatess så man kan få sig en bra ostbit eller en bra entrecote.
Citera
2004-11-04, 19:38
Medlem
nollans avatar
håller med dig till fullo! NKs matbutik i sthlm är helt fantastisk i samtliga avseenden, otroligt fräscha diskar med bra varor och DESSUTOM verkar de anställa personal på utseende...
Citera
2004-11-04, 19:54
Medlem
Lisa Regerar!s avatar
Är väldigt förtjust i den lokala VIVO-butiken. Den är visserligen snäppet dyrare, men det får det vara värt.
Citera
2004-11-05, 16:46
Medlem
Metro i Täby Centrum är helt klart en av favoriterna. Det är igentligen bara för att de har så väldigt bra ost/kött/fisk-diskar. Personalen är kunnig och utbudet är bra. Det kan ibland vara mycket folk men man får planera sin tid och inte gå dit under rusningen.
Citera
2004-11-05, 16:56
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queen
Metro i Täby Centrum är helt klart en av favoriterna. Det är igentligen bara för att de har så väldigt bra ost/kött/fisk-diskar. Personalen är kunnig och utbudet är bra. Det kan ibland vara mycket folk men man får planera sin tid och inte gå dit under rusningen.

min lokala Metro är oxå överlägset inom nån mils radie!
Citera
2004-11-06, 09:36
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Handlar på min lokala ICA-affär nere vid mitt centrum. Ibland även på ICA-Maxi ute vid köpcentret.
Mina pizzor köper jag på en liten skum pizzeria alldeles vid mitt höghus eller också djupfrysta på ICA. "Big One Classic Pan-Pizza" är att rekommendera.
Mina hamburgare kommer uteslutande från en Sibyllakiosk, aldrig Burger-King eller Mc Donalds.
Spriten köper jag numer uteslutande i Tyskland.
Åker ned och köper tjugo liter vodka (en femtilapp litern!) åt gången. När det är slut så blir det ny resa.
Citera
2004-11-06, 12:46
Medlem
BoZz3s avatar
Willys såklart.
De saluför ju Den glada dansken (Folköl)...35:- för 6 bärs
Går ju inte att motstå
Citera
2004-11-06, 12:58
Medlem
Sun Rulers avatar
ICA Metro (Ringens affärscentrum)
Citera
2004-11-07, 00:51
Medlem
nollnittons avatar
Storhandlar min mat på willys, så det är min favoritaffär.
Tycker dom har det mesta där!
Citera
2004-11-07, 01:08
Medlem
Deannas avatar
Hemköp: Bäst kvalitet på kött, frukt och grönt, bäst sortement då det gäller KRAV och rättvisemärkt, bäst sortement på veganvaror.. Dock ibland lite väl dyra. Hemköp under Åhléns City är underbart, där kan jag gå i flera timmar..
Citera
2004-11-07, 01:15
Bannlyst
Östermalms Livs och Systembolaget
Citera
2004-11-07, 01:16
Medlem
StigAllans avatar
Den med snyggaste tjejerna i kassan, oftast en ICA.
Kooperativet verkar inte ha samma anställningskriterier som privathandeln.
Priserna brukar emellertid var ganska jämna mellan blocken.
Likaså kvalitén, men självklart får en butik ha hur läckra brudar som helst anställda, inte handlar jag där om varorna inte är i godkänd kondition.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in