Någon som har läst Mikael Niemis senaste bok förresten? Funderar starkt på att köpa den.
Svålhålet dvs, har den liggandes hemma och har ögnat igenom den lite, skrivandet i sig är rätt likt, men tyvär ingen vittula enligt mig och det lilla jag läst av den.
Otroligt frustrerande att lyssna på den där förbannade finskan, ungefär som första rellarna av bourne supremacy, snackades ryska och textat till franska
Jag har också sett den nu. (biograf piratbay) den var faktiskt jävligt rolig. Men jag tycker de skulle ha varit folk som pratar riktig dialekt med. Kändes lite tillgjort när de pratade låssasdialekt blandat med rikssvenska.
Tyckte boken var en stor besvikelse och så gott som bortkastad tid. Därför håller jag mig borta ifrån filmen eftersom det i många fall enbart bli sämre om min tid är allt för väderfull för att slösas bort på sådan skit.
Men jag tycker de skulle ha varit folk som pratar riktig dialekt med. Kändes lite tillgjort när de pratade låssasdialekt blandat med rikssvenska.
Problemet med det är att det blir svårt att få dialekten att låta trovärdig. Och uppe i tornedalstrakten finns det nog inte överdrivet många duktiga skådespelare. Så lika bra att dom lät det vara till viss del..
Otroligt frustrerande att lyssna på den där förbannade finskan, ungefär som första rellarna av bourne supremacy, snackades ryska och textat till franska