2004-11-11, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simon_G
jo, den var jävligt rolig.

den första sexscenen äcklade mig dock, de som har sett filmen förstår

Va hon tvungen att visa hönan liksom?
Citera
2004-11-11, 15:07
Medlem
Om någon har sett den på bio, är finskan textad?
Citera
2004-11-11, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Earp
Någon som har läst Mikael Niemis senaste bok förresten? Funderar starkt på att köpa den.

Svålhålet dvs, har den liggandes hemma och har ögnat igenom den lite, skrivandet i sig är rätt likt, men tyvär ingen vittula enligt mig och det lilla jag läst av den.
Citera
2004-11-11, 17:53
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jgr
Om någon har sett den på bio, är finskan textad?

Ja, den är textad.
Citera
2004-11-11, 18:18
Medlem
Härligt.. får vänta på subbad rel av den..

Otroligt frustrerande att lyssna på den där förbannade finskan, ungefär som första rellarna av bourne supremacy, snackades ryska och textat till franska
Citera
2004-11-11, 18:59
Medlem
Rolzs avatar
Jag har också sett den nu. (biograf piratbay) den var faktiskt jävligt rolig. Men jag tycker de skulle ha varit folk som pratar riktig dialekt med. Kändes lite tillgjort när de pratade låssasdialekt blandat med rikssvenska.
Citera
2005-01-11, 22:46
Medlem
Nu har jag sett den på bio och det var en besvikelse. Kanske beror på att jag har läst boken och tyckte den var bra.
Citera
2005-01-12, 01:40
Medlem
ischs avatar
Tyckte boken var en stor besvikelse och så gott som bortkastad tid. Därför håller jag mig borta ifrån filmen eftersom det i många fall enbart bli sämre om min tid är allt för väderfull för att slösas bort på sådan skit.
Citera
2005-01-12, 01:52
Medlem
Skrattar åt lille Niilas uttal av "rock'n'roll music". Det blir råsk and råll musis.
Citera
2005-01-12, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolz
Men jag tycker de skulle ha varit folk som pratar riktig dialekt med. Kändes lite tillgjort när de pratade låssasdialekt blandat med rikssvenska.

Problemet med det är att det blir svårt att få dialekten att låta trovärdig. Och uppe i tornedalstrakten finns det nog inte överdrivet många duktiga skådespelare. Så lika bra att dom lät det vara till viss del..
Citera
2005-01-12, 15:51
Medlem
DWOYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jgr
Härligt.. får vänta på subbad rel av den..

Otroligt frustrerande att lyssna på den där förbannade finskan, ungefär som första rellarna av bourne supremacy, snackades ryska och textat till franska

Tur att man kan finska då =)
Citera
2005-01-23, 16:35
Medlem
Capones avatar
Tycker den är bitvis rolig, bitvis pinsam, överlag hyfsad film.

Gillade när de satt i kyrkan och det gick en susning genom publiken när negern kommer in
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in