2004-11-04, 10:17
Medlem
hagge3s avatar
Hejsan!

Jag ska inte ha med några spoilers i mitt inlägg, men man är sugen på att berätta om hela filmen.
Alldeles lysande är den iallafall!
Stor humor som ibland kan uppfattas som bisarr. Roger Persson skulle lätt kunna gestalta några roller, dom påminner lite om honom.

Ett citat ur filmen:

"Spring int efter massa jänter som inte vill släppa till mot hålet. Skaffa dig en bredarslad käring som kan föda barn."

Som sagt otroligt rolig, och även lite naket och snusk.

Hagge rekommenderar.
Citera
2004-11-04, 15:49
Medlem
fluffyferrets avatar
Småputtrig och lättsmält. Aldrig tråkig men inte heller något direkt mästerverk. Definitivt en av de bästa svenska i år.
Citera
2004-11-04, 15:54
Medlem
Simon_Gs avatar
jo, den var jävligt rolig.

den första sexscenen äcklade mig dock, de som har sett filmen förstår
Citera
2004-11-04, 17:01
Medlem
En klockren film gjord efter en klockren bok, jag har 2 minus dock
1: Några saker som var mer omfattande beskrivet i boken bara blixtrade förbi i filmen, tyvärr.

2: Mäskdrickartävlingen inte heller med i filmen

Men det är ändå en fullpoängare.. 10/10

Någon som har läst Mikael Niemis senaste bok förresten? Funderar starkt på att köpa den.
Citera
2004-11-04, 18:12
Medlem
Rolzs avatar
Vafalls !? är inte supartävligen med ? det var ju de roligaste i hela boken tyckte jag.
Citera
2004-11-04, 23:06
Medlem
Agent Coopers avatar
Boken var KANON. Har aldrig skrattat så mkt åt en bok. Hoppas på att filmen är den samma.
Citera
2004-11-05, 10:02
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolz
Vafalls !? är inte supartävligen med ? det var ju de roligaste i hela boken tyckte jag.

Alltså ingen tävling men det är rejält med supande här och var.
Citera
2004-11-05, 10:13
Bannlyst
"Det är lyckan! Att få supa sig blind och döv i goda vänners lag!"
Citera
2004-11-05, 13:26
Medlem
kasstkniws avatar
Tjena!

Jag har en kompis som undrar hur han den där killen kom ut ur värmepannan och vad han gjorde där? Någon som kan förklara? Och så undrar han var all eld kom ifrån när mopeden stannade i skogen. Och vad var det med häxan där? Hjälp min kompis, han är helt förtvivlad.
Citera
2004-11-05, 13:42
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasstkniw
Tjena!

Jag har en kompis som undrar hur han den där killen kom ut ur värmepannan och vad han gjorde där? Någon som kan förklara? Och så undrar han var all eld kom ifrån när mopeden stannade i skogen. Och vad var det med häxan där? Hjälp min kompis, han är helt förtvivlad.

Det där med värmepannan går nog inte riktigt att förklara. Är det med i filmen?
I boken är det väl en förklaring till hur han åldras? <Eller nått. Va ett tag sedan jag läste den.
Citera
2004-11-05, 14:17
Medlem
värmepannan är nån slags metafor för övergången till puberteten, eller nått tror jag.

filmen var sådär; berättarrösten var ju ingen höjdare, pröjsar inte en hundring för högläsning ur en pocketbok liksom. sen var de frekventa dialektbytena en aning störande.

underhållande ja, kvalitativ nej. beror på vad man är ute efter helt enkelt. sköna miljöer och med svenska mått bra skådisar....
Citera
2004-11-05, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasstkniw
Tjena!

Alltså, dom blev ju drogade av den där gubben, sen tog dom mopeden och stack därifrån, när den sen stannar så dricker dom ju mera och börjar hallucinera. Det börjar med att dom kan flyga, sen börjar det brinna överallt och hans farmor kommer fram. Han skär kuken av henne och elden försvinner.. det där med värmepannan ska man nog inte ta helt bokstavligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in